Συστήματα διεύθυνσης από το μέλλον, σήμερα!
Audi

Συστήματα διεύθυνσης από το μέλλον, σήμερα!

Νέα πρότυπα στη σχεδίαση, την εργονομία και τη λειτουργικότητα

Ολοένα και περισσότερο, το τιµόνι αποµακρύνεται από τον παραδοσιακό ρόλο του και µετατρέπεται σε «control center» διοίκησης υψηλής τεχνολογίας. Χαρακτηριστική η περίπτωση των Audi Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron. Το τιµόνι τους ενσωµατώνει, συνολικά, 18 λειτουργίες, οι οποίες µπορούν να χρησιµοποιηθούν για πρώτη φορά µέσω οθονών αφής µε εµφάνιση black panel. Οι περιοχές λειτουργίας τους ανάβουν και δείχνουν ποια κουµπιά είναι ενεργά. Μεταξύ των περιοχών στις οθόνες αφής, µικρά εξογκώµατα σχηµατίζουν ένα περίγραµµα, καθιστώντας τα ευκολότερα στη χρήση.

Μόλις ένα άτοµο αγγίξει την οθόνη, δεν έρχεται άµεσα η «απάντηση». Το σύστηµα καταγράφει µία ενέργεια και δίνει απτική ανάδραση, µόνο όταν ο οδηγός πιέσει µε µεγαλύτερη πίεση. Αυτό περιλαµβάνει την ίδια τεχνολογία µε το MMI touch στην κεντρική κονσόλα.

Πώς λειτουργεί;

Το πλαίσιο που ενεργοποιείται µέσω συγκεκριµένου σηµείου πίεσης αναγνωρίζει τη θέση του δακτύλου. Στη συνέχεια, υπάρχει ένας µηχανικός ήχος «κλικ» κατά την ενεργοποίηση. Η εν λόγω αναγνώριση επαφής των χεριών υποστηρίζει λειτουργίες υποβοήθησης οδήγησης µε παρέµβαση διεύθυνσης. Έτσι, δηµιουργείται πρόσθετη ασφάλεια, πχ, κατά την αλλαγή λωρίδας. Μία επιφάνεια αισθητήρα κάτω από το εξωτερικό στρώµα αφρώδους επένδυσης στη στεφάνη του τιµονιού µπορεί να επιβεβαιώσει εάν ο οδηγός έχει τα χέρια του στο τιµόνι! Η µονάδα ελέγχου που είναι ενσωµατωµένη στο τιµόνι αξιολογεί συνεχώς αυτήν την επαφή. Ταυτόχρονα, η μονάδα αντιλαµβάνεται πότε ο οδηγός είναι έτοιµος να ασχοληθεί µε την κυκλοφορία. Ωστόσο, το τιµόνι δεν µπορεί να µείνει «αυτόνοµο» περισσότερο από 15 δευτερόλεπτα χωρίς να το αγγίξει ο οδηγός. Μετά, θα εµφανιστεί µία σειρά οπτικών και ακουστικών προειδοποιήσεων.


Ορισμένα συστήματα υποβοήθησης υποστηρίζουν τον οδηγό σε κρίσιμες καταστάσεις με διορθωτικές παρεμβάσεις διεύθυνσης. Το Adaptive Cruise Assist (ACA) με το ενσωματωμένο ενεργό Lane Assist κρατά το αυτοκίνητο σταθερά στη μέση της λωρίδας. Εάν πλησιάσει στις ενδείξεις λωρίδας χωρίς ενεργοποιημένο φλας, το σύστημα βοηθά τον οδηγό να επιστρέψει στη λωρίδα, μέσω ήπιων παρεμβάσεων διεύθυνσης. Κατά την οδήγηση πάνω σε όρια λωρίδας, ο οδηγός μπορεί να προειδοποιηθεί μέσω απτικής ανατροφοδότησης.

  • Traffic jam assist: Ένα υποσύστημα ACC – βοηθά σε εύρος ταχύτητας έως και 65 χλμ/ώρα σε οχήματα με αυτόματο κιβώτιο.
  • Collision avoidance assist: Μπορεί να βοηθήσει τον οδηγό σε μία κατάσταση που αναγνωρίζει ως κρίσιμη για να οδηγήσει το όχημα γύρω από ένα εμπόδιο. Εάν ο οδηγός αποφύγει ενεργά το εμπόδιο μετά τη λήψη της επείγουσας προειδοποίησης, η βοήθεια αποφυγής σύγκρουσης βοηθά εφαρμόζοντας στοχευμένο φρενάρισμα στους τροχούς και αυξάνοντας ή μειώνοντας τη ροπή διεύθυνσης.
  • Park assist: Αφού εντοπίσει έναν κατάλληλο κάθετο ή παράλληλο χώρο στάθμευσης μέσω αισθητήρων υπερήχων, οδηγεί αυτόματα το όχημα.

Και με 4διεύθυνση

Το σύστημα του ηλεκτρομηχανικού υποβοηθούμενου τιμονιού λειτουργεί χωρίς υδραυλικά εξαρτήματα και έτσι εξοικονομεί σημαντική ποσότητα ενέργειας. Προσφέρει ρυθμιζόμενη ταχύτητα διεύθυνσης και συμβάλλει στη σταθερότητα της κατεύθυνσης.


«Προοδευτικό» σηµαίνει ότι το σύστηµα διεύθυνσης συµπεριφέρεται διαφορετικά, ανάλογα µε τη γωνία του τιµονιού. Σε µία απότοµη γωνία διεύθυνσης, η σχέση µετάδοσης είναι µικρότερη και η οδήγηση πολύ άµεση. Όταν ο οδηγός πρέπει να κάνει ελιγµούς ή να σταθµεύσει, το µόνο που χρειάζεται είναι δυόµισι περιστροφές του τιµονιού απ’ άκρη σε άκρη. Η υποβοήθηση προσαρµόζεται στην ταχύτητα οδήγησης.

Η Audi, με το Q7, παρουσίασε την 4διεύθυνση το 2014 και, με αυτόν τον τρόπο, έθεσε ένα νέο πρότυπο σε σχέση με την ευελιξία. Το σύστημα μπορεί να ρυθμίσει τις γωνίες διεύθυνσης στον μπροστινό και στον πίσω άξονα ανεξάρτητα τον ένα από τον άλλο. Το σήμα στροφής μεταδίδεται ηλεκτρικά στον σύνδεσμο του τιμονιού και στους ενεργοποιητές στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου μέσω ενός συστήματος drive-by-wire. Σε χαμηλές ταχύτητες, οι πίσω τροχοί περιστρέφονται έως και πέντε μοίρες στην αντίθετη κατεύθυνση των εμπρός τροχών. Αυτό μειώνει την ακτίνα στροφής κατά, περίπου, ένα μέτρο και είναι ιδιαίτερα ωφέλιμο κατά τον ελιγμό και τη στάθμευση. Ξεκινώντας με ταχύτητες περίπου 60 χλμ./ώρα, ωστόσο, οι πίσω τροχοί ακολουθούν την κίνηση των εμπρός τροχών. Το Dynamic All-wheel Steering (προαιρετικό στα Audi A6, A7 και A8, και στάνταρ στο S8) είναι η κορυφαία τεχνολογία, σήμερα, στα συστήματα διεύθυνσης της Audi.

ΠηγH: AUDI   

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
Εγγραφείτε στο newsletter

Για να λαμβάνετε τα τελευταία νέα, ενημερώσεις και ειδικές προσφορές απευθείας στο email σας.