Ολοκληρώθηκε η υβριδική έκθεση
Automechanika Φρανκφούρτης

Ολοκληρώθηκε η υβριδική έκθεση

Καινοτόµα προϊόντα και τάσεις, επαγγελµατική ανάπτυξη και δικτύωση κυριάρχησαν στη φετινή έκθεση Automechanika Φρανκφούρτης.

 Οι επιπτώσεις της πανδηµίας επηρέασαν όλους τους τοµείς και, φυσικά, τη διοργάνωση εκθέσεων. Προφανώς, και αυτές οι εκδηλώσεις κατά την περίοδο του κορωνοϊού σταµάτησαν. Σταδιακά, όµως, αρχίζουν να επανέρχονται στην κανονικότητα. Η φετινή έκθεση Automechanika Φρανκφούρτης Digital Plus (14-16 Σεπτεµβρίου 2021) για τη δευτερογενή αγορά του αυτοκινήτου είχε υβριδική µορφή. Συνδύασε την κλασική έκθεση µε µία διαδικτυακή πλατφόρµα, η οποία επέτρεπε στους εκθέτες και τους επισκέπτες να συµµετέχουν ψηφιακά.

Ανταλλακτικά και τεχνολογικές καινοτοµίες κάλυψαν ένα ευρύ φάσµα θεµάτων στις παρουσιάσεις και τις ανοικτές συζητήσεις, γύρω από τις τάσεις που επηρεάζουν το σύνολο της αγοράς του αυτοκινήτου σήµερα.

Οι εκθέτες

Συνολικά, συμμετείχαν 388 εκθέτες, οι περισσότεροι (53%) με φυσική παρουσία, κυρίως στο Hall 3.0. Eνώ στον ανοιχτό χώρο Agora υπήρχαν μόλις 4, με το περίπτερο της ZF να ξεχωρίζει.


Χάρη στα ψηφιακά εργαλεία προγραµµατισµού, υπήρξε η δυνατότητα για ζωντανές συνοµιλίες και βιντεοκλήσεις, προκειµένου να επιτευχθεί η απευθείας επικοινωνία µεταξύ των συµµετεχόντων.

Οι πληροφορίες για τα προϊόντα και τα προφίλ των εταιρειών ήταν διαθέσιμα σε όλους και παρέμειναν αναρτημένα στο διαδίκτυο, ακόμη και μετά την ολοκλήρωση της έκθεσης. Καινοτόμα προϊόντα και παρουσιάσεις εταιρειών «έτρεχαν» μέσω ζωντανής ροής και βίντεο, τα οποία ήταν στη συνέχεια, επίσης, διαθέσιμα στην πλατφόρμα.

Η ψηφιακή έκθεση

Μέσα από την πλατφόρμα Digital Plus ο ψηφιακός επισκέπτης είχε τη δυνατότητα να συμμετέχει στις εκδηλώσεις και συζητήσεις που μεταδίδονταν σε πραγματικό χρόνο από τον εκθεσιακό χώρο (live streaming), να παρακολουθήσει τις παρουσιάσεις που είχαν ετοιμάσει οι εκθέτες, καθώς και να επικοινωνήσει διαδικτυακά με τους συμμετέχοντες στην έκθεση.

Ήταν επίσης διαθέσιμο το συνολικό πρόγραμμα για τις τρεις ημέρες της Automechanika Φρανκφούρτης, όπου ο επισκέπτης μπορούσε να βρει περισσότερες πληροφορίες για τις εκδηλώσεις, περιγραφή των θεμάτων, παρουσίαση των ομιλητών κλπ., ώστε να επιλέξει αυτά που τον ενδιέφεραν.

Φυσικά, υπήρχε και ο πλήρης κατάλογος των εκθετών, με διάφορα φίλτρα και επιλογές αναζήτησης, όπως η κατηγορία προϊόντων ή η χώρα. Ενδεικτικά, μέσα από την ομάδα προϊόντων, ο επισκέπτης μπορούσε να επιλέξει:

  1. Ανταλλακτικά και εξαρτήματα, με 150 συμμετέχοντες.
  2. Ηλεκτρονικά και Συνδεσιμότητα, με 62 συμμετέχοντες.
  3. Αξεσουάρ, με 20 συμμετέχοντες.
  4. Διάγνωση και επισκευή, με 55 συμμετέχοντες.
  5. Διαχείριση συνεργείου, με 16 συμμετέχοντες.
  6. Καθαρισμός και φροντίδα αυτοκινήτου, με 12 συμμετέχοντες.
  7. Εναλλακτικά συστήματα οδήγησης και καύσιμα, με 11 συμμετέχοντες.
  8. Τροχοί και λάστιχα, με 13 συμμετέχοντες.
  9. Φανοποιεία/βαφή, με 15 συμμετέχοντες.
  10. Η κινητικότητα ως υπηρεσία και αυτόνομη οδήγηση, με 2 συμμετέχοντες.

Η καρτέλα του κάθε εκθέτη περιείχε τα στοιχεία επικοινωνίας, σύντομη περιγραφή της εταιρείας, πληροφορίες για τα προϊόντα της, καθώς και το ψηφιακό υλικό που ήταν διαθέσιμο (παρουσιάσεις, δελτία τύπου, ενημερωτικά φυλλάδια, βίντεο κλπ.). Επιπλέον, υπήρχε η δυνατότητα επικοινωνίας με κάποιον από τους εκπροσώπους της εταιρείας.

Ιδιαίτερη βαρύτητα δόθηκε στη δικτύωση και την επικοινωνία µεταξύ των συµµετεχόντων. Η δυνατότητα επαφής µε επαγγελµατίες του κλάδου και η δηµιουργία νέων σχέσεων αποτελεί ζητούµενο σε κάθε έκθεση και οι διοργανωτές της Automechanika Φρανκφούρτης επεδίωξαν να αξιοποιήσουν τα ψηφιακά εργαλεία, ώστε να επιτευχθεί αυτό.

Υπήρχαν διάφοροι τρόποι προσέγγισης: η απλή ανταλλαγή της επαγγελματικής κάρτας, η αποστολή κάποιου αιτήματος επικοινωνίας, ο προγραμματισμός μίας ψηφιακής συνάντησης, η συνομιλία στο chat, η βιντεοκλήση. Παράλληλα, οι διοργανωτές είχαν δημιουργήσει ένα πρόγραμμα με το οποίο, ανάλογα με τον κλάδο και τα ενδιαφέροντα του κάθε συμμετέχοντα, παρουσιάζονταν προτεινόμενες επαφές, ώστε να ενισχυθεί η δυνατότητα εύρεσης σχετικών εταιρειών – ατόμων και η δημιουργία επαγγελματικών σχέσεων.

Η αγωνία για το µέλλον

Αρκετές συζητήσεις περιεστράφησαν γύρω από την επιχειρηματικότητα και τη βιωσιμότητα, σε συνδυασμό με την ψηφιοποίηση, τα αυτόνομα και συνδεδεμένα αυτοκίνητα και, κυρίως, την ηλεκτρική κινητικότητα. Οι εξελίξεις στους τομείς αυτούς είναι ραγδαίες για την αυτοκινητοβιομηχανία. Οι περιβαλλοντολόγοι αναμένουν ότι ένα στα δύο αυτοκίνητα στην Ευρώπη θα ανήκει στην κατηγορία των συνδεδεμένων από το 2025 και μετά.

Τα δεδομένα των αυτοκινήτων

Όσο αυξάνεται ο αριθμός των αυτοκινήτων αυτών, τόσο αυξάνεται και ο όγκος των δεδομένων που συλλέγονται. Αυτά μπορεί να περιλαμβάνουν δεδομένα τοποθεσίας, πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση του οχήματος και δεδομένα κίνησης που σχετίζονται με την ασφάλεια. Ποιος θα έχει, όμως, πρόσβαση σε αυτά τα δεδομένα; Θα αλλάξουν αυτά τα δεδομένα τα υπάρχοντα επιχειρηματικά μοντέλα; Πώς θα διαμορφωθεί το συνεργείο του μέλλοντος; Πώς θα επηρεάσει η ηλεκτροκίνηση τις επισκευές και τα συνεργεία; Με ποιον τρόπο αποκτά η ψηφιοποίηση καθοριστική σημασία για την επισκευή και συντήρηση των μελλοντικών οχημάτων; Αυτά ήταν κάποια από τα ερωτήματα που συζητήθηκαν στα πλαίσια της Automechanika Academy από ειδικούς του κλάδου.


Η ηλεκτροκίνηση, η βιωσιµότητα, η ψηφιοποίηση, τα συνδεδεµένα οχήµατα, η µείωση των εκποµπών ρύπων απασχόλησαν τις συζητήσεις που διοργανώθηκαν µε στόχο να εξεταστεί η διαµόρφωση του συνεργείου του µέλλοντος και η επισκευή και συντήρηση των µελλοντικών οχηµάτων.

Hypermotion

Παράλληλα µε την Automechanika, ακριβώς δίπλα από το κτήριο 3.0, στο Festhalle, πραγµατοποιήθηκε η Hypermotion, η έκθεση που αφορά τις έξυπνες λύσεις κινητικότητας και logistics. 

Αυτό έδωσε την ευκαιρία για πολύτιµες συνέργειες για τους συµµετέχοντες και στις δύο εκδηλώσεις. Η αυτοκινητοβιοµηχανία είναι ηγέτης στον κλάδο της κινητικότητας, ενώ η εφοδιαστική αλυσίδα των αυτοκινήτων αντιπροσωπεύει ένα σηµαντικό µερίδιο του τοµέα των logistics.

Η τεχνολογία Hyperloop, το logistics και οι µορφές κινητικότητας στο αστικό περιβάλλον, οι έξυπνες αλυσίδες εφοδιασµού και οι εναλλακτικές τεχνολογίες κίνησης ήταν το επίκεντρο της φετινής Hypermotion. Η έκθεση και οι συζητήσεις που διοργανώθηκαν συνέβαλαν ώστε να αναδειχθούν αυτά τα σηµαντικά ζητήµατα. Πόσο μάλλον να έχει τη δυνατότητα να τα παρακολουθήσει ένα διεθνές κοινό.

Η Hypermotion Φρανκφούρτης έκανε σαφές ότι απαιτούνται νέα κίνητρα, ώστε να γίνει πραγµατικότητα η µετάβαση στη νέα κινητικότητα. Προκειµένου να αναπτυχθούν ολοκληρωµένες ιδέες που ξεπερνούν τα αυτοκίνητα, οι συζητήσεις αφορούν περισσότερους κλάδους και πρέπει να προχωρήσουν σε µία πολυεθνική και δια – βιοµηχανική βάση.

Τα αποτελέσµατα

Σύμφωνα με τους διοργανωτές, 388 εκθέτες έλαβαν μέρος συνολικά και περίπου 10.000 επισκέπτες από 70 χώρες παρακολούθησαν το τριήμερο πρόγραμμα της έκθεσης ζωντανά στη Φρανκφούρτη και διαδικτυακά. Τα δύο τρίτα από τους συμμετέχοντες χρησιμοποίησαν τις νέες ψηφιακές δυνατότητες. Η πλατφόρμα φιλοξένησε, συνολικά, 25.000 δραστηριότητες επικοινωνίας. Οι μεταδόσεις προβλήθηκαν 21.000 φορές, ενώ πραγματοποιήθηκαν 1.600 βιντεοκλήσεις!

Σίγουρα, η Automechanika Φρανκφούρτης 2021 δεν έμοιαζε με τις προηγούμενες διοργανώσεις, τόσο σε επίπεδο συμμετοχής, όσο και σε επίπεδο περιεχομένου. Ωστόσο, οι υπεύθυνοι προσπάθησαν να δημιουργήσουν ένα περιβάλλον που θα περιελάμβανε την άμεση επαφή στον εκθεσιακό χώρο. Παράλληλα θα έδινε την ευκαιρία να συμμετέχουν και όσοι δεν είχαν τη δυνατότητα να βρεθούν στη Φρανκφούρτη. Παρά τις όποιες αδυναμίες και ελλείψεις, αποτέλεσε ένα σημαντικό γεγονός για τον κλάδο και «μία προθέρμανση», όπως χαρακτηρίστηκε από τον Detlef Braun, Μέλος του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Messe Frankfurt, για την έκθεση που προγραμματίζεται για το επόμενο έτος.


Η επόµενη Automechanika Φρανκφούρτης θα πραγµατοποιηθεί στις 13 – 17 Σεπτεµβρίου 2022 και στη συνέχεια θα διεξάγεται, όπως πριν, κάθε δύο χρόνια.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
Εγγραφείτε στο newsletter

Για να λαμβάνετε τα τελευταία νέα, ενημερώσεις και ειδικές προσφορές απευθείας στο email σας.