Let’s talk Business
AUTOMECHANIKA

Let’s talk Business

Η Automechanika λανσάρει µία νέα ψηφιακή µορφή και µε τον τίτλο «Let’s Talk Business» διοργανώνει µία σειρά συζητήσεων για τα θέµατα που απασχολούν τον κλάδο του Aftermarket, µε επαγγελµατίες που παίζουν σηµαντικό ρόλο στην ευρωπαϊκή και παγκόσµια αγορά.

Η πρώτη διαδικτυακή συζήτηση πραγµατοποιήθηκε στις 30 Οκτωβρίου και είχε ως επίκεντρο το θέµα της πανδηµίας και την επίδρασή της στον τοµέα της δευτερογενούς αγοράς. Στελέχη κορυφαίων προµηθευτών του κλάδου µοιράστηκαν τις απόψεις τους αναφορικά µε τις συνέπειες του Covid – 19 στο Aftermarket και τις προκλήσεις που αντιµετωπίζουν οι αλυσίδες εφοδιασµού.

Προσκεκλημένοι σε αυτή την πρώτη συζήτηση ήταν οι κ.κ. Manfred Baden, πρόεδρος του τμήματος Automotive Aftermarket του ομίλου Robert Bosch GmbH, Rolf Sudmann, αντιπρόεδρος της ContiTech, Jean-Francois Bouveyron, αντιπρόεδρος του τμήματος Aftermarket EMEA της Delphi Technologies, Michael Soding, CEO του τμήματος Automotive Aftermarket της Schaeffler AG και Helmut Ernst, αντιπρόεδρος του τμήματος Aftermarket της ZF AG. Τη συζήτηση συντόνισαν εκ μέρους των διοργανωτών οι κ.κ. Detlef Braun, μέλος του Δ.Σ. της Messe Frankfurt, Michael Johannes, Brand Manager της Automechanika και Olaf Musshoff, Διευθυντής της Automechanika Φρανκφούρτης.

Από τη συζήτηση φάνηκε πως ούτε οι αυτοκινητοβιομηχανίες, ούτε οι προμηθευτές ήταν προετοιμασμένοι για μία τέτοια κρίση και πως κανείς δεν μπορεί να κάνει αυτή τη στιγμή ασφαλείς προβλέψεις για το μέλλον, καθώς η κατάσταση είναι εξαιρετικά απρόβλεπτη. Ακόμη, όλοι οι συμμετέχοντες ανέδειξαν τη σημασία της διασφάλισης της υγείας των εργαζομένων και τη διατήρηση ενός ασφαλούς περιβάλλοντος εργασίας. Παράλληλα, επεσήμαναν πως η στενή επαφή και ο διάλογος με τους πελάτες είναι απαραίτητα στοιχεία για τη δημιουργία πιο αξιόπιστων προβλέψεων και για πιο άμεσες και ευέλικτες αντιδράσεις στις αλλαγές. 

Ο Detlef Braun, κατά τη εισαγωγή, αναφέρθηκε στην πρωτόγνωρη κατάσταση που επικρατεί παγκοσµίως και επηρεάζει και τον τοµέα της δευτερογενούς αγοράς. Όπως επεσήµανε είναι δραµατικές οι επιπτώσεις της πανδηµίας και στον κλάδο των εκθέσεων, όπως η Automechanika, καθώς έχει διακοπεί κάθε δραστηριότητα µε φυσική παρουσία. Ωστόσο, οι διοργανωτές της Automechanika έχουν ήδη ξεκινήσει κάποια διαδικτυακά σεµινάρια σε τοµείς που αφορούν την αυτοκινητοβιοµηχανία, τα οποία, όπως σηµείωσε, έχουν µεγάλη επιτυχία.

Οι προκλήσεις της πανδηµίας και η ανάκαµψη

Η πανδημία είχε σοβαρό αντίκτυπο στον όμιλο Bosch κατά το πρώτο εξάμηνο του 2020, όπως ανέφερε ο κ. Manfred Baden καθώς ένα μεγάλο ποσοστό από το προσωπικό εργαζόταν από το σπίτι, ενώ κάποια εργοστάσια παρέμειναν κλειστά. Ωστόσο, σημείωσε: «Παρά τη δύσκολη κατάσταση, καταφέραμε να διατηρήσουμε την εφοδιαστική μας αλυσίδα καθ’ όλη την περίοδο, κάτι που μας έδωσε μία ισχυρή βάση για να ανακάμψουμε τους μήνες που ακολούθησαν».


«Σήµερα βλέπουµε ότι η ζήτηση σε όλα τα προϊόντα της δευτερογενούς αφοράς έχει βελτιωθεί σηµαντικά. Η πρόκληση είναι να ανταποκριθούµε στις αυξηµένες παραγγελίες. Η πρόβλεψη όµως γενικότερα για το 2020 είναι χαοτική και αυτή τη στιγµή δεν είναι εφικτή».

Από την πλευρά του, ο κ. Jean-Francois Bouveyron επιβεβαίωσε πως η δραστηριότητα της Delphi Technologies μειώθηκε δραματικά τον Μάρτιο, όμως ανέκαμψε μέσα στο καλοκαίρι και πως οι επιπτώσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία ήταν πιο σοβαρές, από αυτές της δευτερογενούς αγοράς. Σύμφωνα με τον ίδιο, αυτό απέδειξε την ανθεκτικότητα του κλάδου και φάνηκε πως έχει τη δυνατότητα να ανταποκρίνεται πολύ καλύτερα σε συνθήκες κρίσης, σε σχέση με τον κλάδο της Πρώτης Τοποθέτησης.

Επιπλέον, η προστασία του προσωπικού και η συμμόρφωση με τους κανονισμούς των κυβερνήσεων σε κάθε χώρα ήταν απαραίτητα όλο αυτό το διάστημα, όπως επεσήμανε, ενώ ανέφερε πως η κατάσταση από το καλοκαίρι και έπειτα βελτιώθηκε.

«Έχουμε ανακάμψει σε όλες σχεδόν τις χώρες και ετοιμαζόμαστε να αντιμετωπίσουμε το δεύτερο κύμα. Υπάρχει τεράστια αβεβαιότητα για το πώς θα είναι το τέλος του έτους», σημείωσε ο ίδιος.

«Βιώνουµε µία εξαιρετικά σπάνια κρίση που ίσως συµβεί µία φορά στη ζωή κάποιου. Είναι σαν να βρισκόµαστε σε τρενάκι του λούνα παρκ τους τελευταίους µήνες».

Ο κ. Rolf Sudmann αναφέρθηκε στις προκλήσεις που παρουσιάστηκαν σε σχέση με την εφοδιαστική αλυσίδα, τις προβλέψεις σε ό,τι αφορά τη ζήτηση, καθώς και την πολυπλοκότητα των διαδικασιών εφοδιασμού σε διεθνές επίπεδο. «Αυτό το απομακρυσμένο σύστημα δεν ήταν τόσο ανθεκτικό την άνοιξη, που αντιμετωπίσαμε για πρώτη φορά την κρίση», πρόσθεσε. 

Όπως επεσήμανε: «Η κατάσταση αυτή μας έδειξε ότι χρειάζεται να είμαστε πιο κοντά στους πελάτες μας» και τόνισε πως σε αυτό το πεδίο θα εστιάσει η εταιρεία, στο πώς θα συνδέσει την εφοδιαστική αλυσίδα, το σύστημα των πελατών και το δικό της σύστημα.

«Δεν υπήρχαν δεδοµένα ή προϊστορία σε κάτι τέτοιο και ήταν πολύ δύσκολο να ανταποκριθούµε σε αυτήν την κατάσταση».

Η πορεία των αγορών παγκοσµίως

Για την ευρωπαϊκή αγορά, ο κ. Manfred Baden ανέφερε πως κατά τους τελευταίους µήνες υπήρξε µία κάµψη της τάξης του 18%, στον τοµέα των επιβατικών αυτοκινήτων και του 40% στον τοµέα των φορτηγών. Στο τρίτο τρίµηνο, η αγορά σηµείωσε αύξηση κατά 20% σε σχέση µε το πρώτο εξάµηνο, διορθώνοντας τις απώλειες.

Αναφορικά με την κατάσταση στην Ασία, ο κ. Helmut Ernst επεσήμανε ότι η εικόνα είναι διαφορετική σε σχέση με την Ευρώπη, καθώς η πανδημία ξεκίνησε στην Κίνα τον Αύγουστο του 2019, «εκμεταλλεύτηκαν» την περίοδο Δεκεμβρίου – Ιανουαρίου (την αλλαγή του χρόνου) και αντιμετώπισαν το δεύτερο κύμα τον Φεβρουάριο. «Τους πρώτους μήνες υπήρξε μία πτώση της τάξης του 10%, ωστόσο η Κίνα από τα μέσα του χρόνου επανήλθε στις επιδόσεις του 2019 και το τρίτο τρίμηνο βρέθηκε πάνω από την περσινή ζήτηση», ανέφερε. Εξαίρεση αποτελεί η Ινδία, όπως είπε, όπου στη δευτερογενή αγορά η πτώση της ζήτησης βρίσκεται στο -20% με -30%, σε σχέση με το 2019, ενώ «στην Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία, που έκλεισαν τα σύνορά τους, ό,τι παράγεται τοπικά προχωράει, οι εισαγωγές υστερούν, οπότε η πτώση είναι της τάξης του 15 – 20%», σημείωσε.

Η Κίνα ήταν ήδη μία σημαντική αγορά, ανέφερε ο κ. Helmut Ernst και εκτίμησε πως μέχρι το 2025 θα είναι η μεγαλύτερη αγορά στον τομέα του αυτοκινήτου. Τόνισε επίσης το γεγονός ότι η Κίνα βρίσκεται αρκετά μπροστά στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.


«Ειδικά φέτος µε την πανδηµία, η δευτερογενής αγορά της Κίνας επιτάχυνε την πορεία της και σε λίγα χρόνια θα αποτελεί µία ώριµη αγορά. Βλέπουµε αρκετούς παίκτες να κινούνται σε αυτή την περιοχή και να επιδιώκουν ενοποιήσεις µε ντόπιες βιοµηχανίες».

Για την Αµερική, ο κ. Michael Soding ανέφερε πως το πρώτο τρίµηνο ήταν πολύ καλό, τους επόµενους µήνες όµως υπήρξε µεγάλη πτώση. Επεσήµανε, ωστόσο, πως στη Βόρεια Αµερική ο τοµέας του DIY ήταν ενεργός και παρουσίασε άνοδο της τάξης του 20%, ενώ η Νότια Αµερική κινήθηκε χαµηλά συγκριτικά µε την προηγούµενη χρονιά.

Ευκαιρίες και µελλοντικές εξελίξεις

Επαναλαμβάνοντας ότι δεν μπορούν να γίνουν ασφαλείς προβλέψεις, ο κ. Rolf Sudmann σημείωσε ότι υπάρχουν παράγοντες που ευνοούν τη δευτερογενή αγορά, τις επισκευές και τη συντήρηση των αυτοκινήτων. Χαρακτηριστικά ανέφερε το γεγονός πως οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων επιλέγουν να κινούνται με ΙΧ και όχι με μέσα μαζικής μεταφοράς, ότι προτιμούν το αυτοκίνητο για μεγάλες διαδρομές και ταξίδια, έναντι τρένων και αεροπλάνων, καθώς και πως υπάρχει μία στροφή προς τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.


«Υπάρχει µεγάλη αβεβαιότητα για τις επιπτώσεις του δεύτερου κύµατος της πανδηµίας. Το σίγουρο όµως είναι ότι η αγορά θα ανακάµψει».

Με τη σειρά του, ο κ. Jean-Francois Bouveyron εκτίμησε πως οι τεχνολογικές εξελίξεις θα δημιουργήσουν ένα πεδίο ενοποιήσεων και συγχωνεύσεων σε όλους τους τομείς. «Βρισκόμαστε σε μία περίοδο με μεγάλες αλλαγές στην αυτοκινητοβιομηχανία, με τον εξηλεκτρισμό, τα αυτόνομα αυτοκίνητα και όλοι αναζητούν την στρατηγική που θα τους οδηγήσει στην κορυφή του τομέα τους», επεσήμανε.

Όλοι οι συµµετέχοντες ανέδειξαν τη σηµασία ενός αποτελεσµατικού συστήµατος διαχείρισης της κρίσης.

Όπως επεσήμανε ο κ. Michael Soding, χρειάζεται να αποφευχθεί το κλείσιμο των δραστηριοτήτων, είτε πρόκειται για παραγωγή, είτε για logistics, και να παραμείνουν πλήρως λειτουργικές, καθώς και να βρεθούν τρόποι και μέτρα προστασίας ώστε να μην μεταδοθεί ο ιός εντός της εταιρείας.

Παράλληλα, σημείωσε: «Το μήνυμα που παίρνουμε κατευθείαν από τον κάθε πελάτη δεν είναι αρκετό. Χρειάζεται να έχουμε άμεση πληροφόρηση για την κίνηση της κάθε μεμονωμένης αγοράς, να έχουμε δεδομένα και να συγκρίνουμε τις αγορές και τις πωλήσεις των πελατών μας. Για παράδειγμα: αν δούμε στις παραγγελίες των διανομέων μία μείωση της κίνησης κατά 15%, ενώ η μείωση στους εμπόρους λιανικής είναι της τάξης του 30%, σημαίνει ότι ο πελάτης μας, που είναι διανομέας, τροποποιεί το στοκ ασφαλείας και αυτό δεν έχει σχέση με τη ζήτηση της αγοράς».

Ο κ. Jean-Francois Bouveyron διέκρινε τέσσερις τάσεις που αναδείχθηκαν από αυτήν την κρίση: η ψηφιοποίηση, το ηλεκτρονικό εμπόριο, η αυτοματοποίηση διαδικασιών και οι συγχωνεύσεις, ενώ τόνισε πως πρέπει να προετοιμαστούμε για αλλαγές σε όλο το υπάρχον μοντέλο.


«Για να διατηρήσεις την οικονοµική επιτυχία αυτήν την περίοδο, είναι απαραίτητο να δηµιουργήσεις ασφαλείς συνθήκες εργασίας για όλους τους συνεργάτες σου».
Manfred Baden

«Είναι σηµαντικό να διατηρούµε στενή επαφή και δεσµούς µε τους πελάτες. Επίσης να συγκεντρώνουµε όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες, από διαφορετικές πηγές, διότι όλα είναι απρόβλεπτα και χρειάζεται να αντιδρούµε άµεσα στις αλλαγές».
Helmut Ernst

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
Εγγραφείτε στο newsletter

Για να λαμβάνετε τα τελευταία νέα, ενημερώσεις και ειδικές προσφορές απευθείας στο email σας.