Νέα βήματα προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό 
BMW Group

Νέα βήματα προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό 

Ο όμιλος της BMW είναι πεπεισμένος ότι οι ισχυρές, καινοτόμες μπαταρίες, βιώσιμης παραγωγής, θα αποτελέσουν το κλειδί για την επιτυχία της ηλεκτροκίνησης στο μέλλον. Η εταιρεία πρόκειται να εισέλθει στη «νέα εποχή μετακίνησης», από το 2025, με τα μοντέλα της NEUE KLASSE, χρησιμοποιώντας πρόσφατα ανεπτυγμένα στρογγυλά στοιχεία μπαταρίας. 

Το BMW Group έχει προχωρήσει σε συμβάσεις δισεκατομμυρίων ευρώ για την παραγωγή των νέων στοιχείων μπαταριών. Αξιοποιώντας την ολοκληρωμένη εσωτερική τεχνογνωσία του σχετικού κέντρου της εταιρείας, η ομάδα ανάπτυξης, παραγωγής και αγοράς κατάφερε να μειώσει, σημαντικά, το κόστος για την μπαταρία υψηλής τάσης, χάρη στο νέο στοιχείο μπαταρίας και τη νέα φιλοσοφία όσον αφορά την ενσωμάτωση, που αναπτύχθηκε από την ίδια τη BMW. Σύμφωνα με την εταιρεία, με βάση τις τρέχουσες συνθήκες της αγοράς, το κόστος μπορεί να μειωθεί έως και 50%, σε σύγκριση με την παρούσα 5η γενιά.  

Ο όμιλος BMW έχει θέσει ως στόχο να μειώσει το κόστος κατασκευής των πλήρως ηλεκτρικών μοντέλων και να είναι στο ίδιο επίπεδο με τα προηγμένης τεχνολογίας οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. 

Τα στρογγυλά στοιχεία 

Το στοιχείο της μπαταρίας (battery cell) είναι υπεύθυνο για τις βασικές ιδιότητες των ηλεκτρικών οχημάτων, όπως η αυτονομία, η απόδοση οδήγησης και ο χρόνος φόρτισης. Για την 6η γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive που χρησιμοποιείται στη NEUE KLASSE, η εταιρεία έχει βελτιώσει θεμελιωδώς τη μορφή και τη χημεία των στοιχείων. Με το νέο στρογγυλό στοιχείο BMW, ειδικά σχεδιασμένο για την ηλεκτρική αρχιτεκτονική των μοντέλων της NEUE KLASSE, θα είναι δυνατό να αυξηθεί σημαντικά η αυτονομία του μοντέλου με την υψηλότερη αυτονομία έως και 30% (σύμφωνα με το WLTP). 

Τα νέα στρογγυλά στοιχεία της BMW διατίθενται με τυπική διάμετρο 46 χιλιοστών και δύο διαφορετικά ύψη. Σε σύγκριση με τις πρισματικές κυψέλες της 5ης γενιάς, η περιεκτικότητα σε νικέλιο στα στρογγυλά στοιχεία της BMW 6ης γενιάς είναι υψηλότερη στην πλευρά της καθόδου, ενώ η περιεκτικότητα σε κοβάλτιο είναι μειωμένη. Στην πλευρά της ανόδου, η περιεκτικότητα σε πυρίτιο θα αυξηθεί. Ως αποτέλεσμα, η ογκομετρική ενεργειακή πυκνότητα του στοιχείου θα βελτιωθεί περισσότερο από 20%. 

Η μπαταρία, το σύστημα μετάδοσης κίνησης και η τεχνολογία φόρτισης στη NEUE KLASSE θα έχουν επίσης υψηλότερη τάση 800 volt. Μεταξύ άλλων, αυτό θα βελτιστοποιήσει τον τρόπο με τον οποίο παρέχεται ενέργεια σε σταθμούς φόρτισης υψηλής ισχύος συνεχούς ρεύματος, οι οποίοι μπορούν να επιτύχουν πολύ υψηλότερη χωρητικότητα φόρτισης με ρεύμα έως και 500 αμπέρ, μειώνοντας, έτσι, τον χρόνο που χρειάζεται για τη φόρτιση του οχήματος έως και 30%. 

Εξέλιξη της διαδικασίας παραγωγής  

Το BMW Group εστιάζει, ακόμη, στη διατήρηση του αποτυπώματος άνθρακα και της κατανάλωσης πόρων για παραγωγή όσο το δυνατόν χαμηλότερα, ξεκινώντας από την εφοδιαστική αλυσίδα. Οι κατασκευαστές στοιχείων θα χρησιμοποιούν κοβάλτιο, λίθιο και νικέλιο που θα περιλαμβάνουν ένα ποσοστό δευτερογενούς υλικού, δηλαδή πρώτες ύλες που δεν εξορύχθηκαν πρόσφατα, αλλά υπάρχουν, ήδη, στην παραγωγή των στοιχείων.  

Η επαναχρησιμοποίηση πρώτων υλών θα είναι ένας από τους παράγοντες επιτυχίας για την ηλεκτροκίνηση στο μέλλον. 

Επιπλέον, το κοβάλτιο και το λίθιο που χρησιμοποιούνται ως πρώτες ύλες για τη νέα γενιά στοιχείων μπαταριών της BMW θα προέρχονται από πιστοποιημένα ορυχεία. Αυτό σημαίνει ότι η εταιρεία διατηρεί πλήρη διαφάνεια σχετικά με τις μεθόδους εξόρυξης και, με αυτόν τον τρόπο, μπορεί να εξασφαλίσει υπεύθυνη εξόρυξη. 

Παράλληλα, ο όμιλος εργάζεται συνεχώς για την περαιτέρω ανάπτυξη συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας. Για παράδειγμα, η τεχνολογία μπαταριών 6ης γενιάς θα προσφέρει τη δυνατότητα χρήσης καθόδων από φωσφορικό σιδηρούχο λίθιο (LFP) για πρώτη φορά. Αυτό σημαίνει ότι οι κρίσιμες πρώτες ύλες κοβάλτιο και νικέλιο μπορούν στη συνέχεια να αποφευχθούν πλήρως στο υλικό της καθόδου. Παράλληλα, το BMW Group προωθεί την ανάπτυξη μπαταριών σε πλήρως στερεά κατάσταση (ASSB). Η εταιρεία στοχεύει να έχει μπαταρίες υψηλής τάσης αυτού του τύπου έτοιμες για τη μαζική παραγωγή, μέχρι το τέλος της δεκαετίας. 

Όπως εκτιμά η εταιρεία, η πλήρως ηλεκτρική NEUE KLASSE θα συμβάλλει σημαντικά στους όγκους πωλήσεων από τα μέσα της δεκαετίας. Παράλληλα, η μάρκα MINI θα έχει μία αποκλειστικά ηλεκτρική γκάμα προϊόντων μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 2030, ενώ η Rolls-Royce θα είναι και αυτή μία αμιγώς ηλεκτρική μάρκα από το 2030. 

ΠΗΓΗ: BMW GROUP   

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
Εγγραφείτε στο newsletter

Για να λαμβάνετε τα τελευταία νέα, ενημερώσεις και ειδικές προσφορές απευθείας στο email σας.