Ασφάλεια κατά την οδήγηση
Bosch

Ασφάλεια κατά την οδήγηση

H Bosch ερευνά, εξελίσσει και κατασκευάζει τεχνολογίες και προϊόντα για τα συστήματα πέδησης που θέτουν νέα πρότυπα και αυξάνουν την ασφάλεια κατά την οδήγηση και το φρενάρισμα.

Για περισσότερα από 90 χρόνια, πολλά διπλώματα ευρεσιτεχνίας και καινοτόμα προϊόντα αναδεικνύουν ξεκάθαρα ότι σχεδόν κανένας άλλος δεν γνωρίζει τα συστήματα πέδησης όσο η Bosch. Με μία εξαιρετικά ευρεία γκάμα εξαρτημάτων φρένων, η Bosch παρέχει καινοτόμες λύσεις για οτιδήποτε σχετίζεται με το σύστημα πέδησης, σχεδόν για κάθε όχημα.

ESP®: Ένα ορόσημο για την οδική ασφάλεια

Το ESP® (ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας) κυκλοφόρησε για πρώτη φορά πριν 25 χρόνια από την Bosch και τη Daimler – Benz σε οχήματα S-Class. Αποτελεί μία πρωτοποριακή εφεύρεση που έχει αναδειχθεί σε πραγματικό ορόσημο για την οδική ασφάλεια, συμβάλλοντας στη διατήρηση της σταθερότητας του οχήματος σε κάθε συνθήκη.

Ερευνητές της Bosch εκτιμούν πως μόνο στην Ε.Ε. το ESP έχει σώσει γύρω στις 15.000 ανθρώπινες ζωές τα τελευταία 25 χρόνια και έχει αποτρέψει κάτι λιγότερο από 500.000 σοβαρά ατυχήματα. Μαζί με τη ζώνη ασφαλείας και τον αερόσακο, αποτελεί αδιαμφισβήτητα ένα από τα πιο σημαντικά «σωσίβια» σε ένα όχημα.

Η συγκεκριμένη καινοτομία μπορεί να παρουσιάστηκε το 1995, αλλά από τότε εξελίσσεται συνεχώς. Η Bosch βελτιώνει διαρκώς το αντιολισθητικό της σύστημα, ενώ έχει κατασκευάσει μέχρι σήμερα πάνω από 250 εκατομμύρια συστήματα ESP®.

Παγκοσμίως, το 82% των νέων οχημάτων είναι εξοπλισμένα με ESP®, ενώ το 2016 το ποσοστό αυτό ήταν 64%.

Το ESP® μπορεί να αποτρέψει το 80% των ατυχημάτων που οφείλονται σε ολίσθηση

Ειδικά όταν οι δρόμοι είναι υγροί ή παγωμένοι, εάν ο οδηγός θέλει να αποφύγει ξαφνικά εμπόδια που εμφανίζονται στον δρόμο, όπως ζώα, και επίσης όταν μπαίνει σε μία στροφή πολύ γρήγορα, το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας παρεμβαίνει.


Συνδυάζει τις λειτουργίες του συστήματος αντιμπλοκαρίσματος ABS και του συστήματος ελέγχου πρόσφυσης TCS, έχει όμως επίσης τη δυνατότητα να ανιχνεύει τις κινήσεις ολίσθησης του οχήματος και να τις εξουδετερώνει.

Αν εντοπίσει κίνδυνο πλαγιολίσθησης ή ολίσθησης, το ESP® αναλαμβάνει και σταθεροποιεί το όχημα.

Το αντιολισθητικό σύστημα αναγνωρίζει εάν το αυτοκίνητο κινείται προς την κατεύθυνση που οδηγεί ο οδηγός και, σε διαφορετική περίπτωση, παρεμβαίνει το ESP®. Είναι μία σύνθετη διαδικασία που περιλαμβάνει έξυπνους αισθητήρες που βοηθούν στη σύγκριση της γωνίας του τιμονιού και της τροχιάς του οχήματος 25 φορές το δευτερόλεπτο. Εάν αυτά τα δύο αποκλίνουν, το ESP® μειώνει τη ροπή του κινητήρα και φρενάρει τους τροχούς. Με αυτόν τον τρόπο, το σύστημα βοηθά τον οδηγό να αποτρέψει να ξεφύγει το όχημα από την πορεία του ή να γλιστρήσει.

Το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (TCS – traction control system) και το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας (ESP® – electronic stability program) βασίζονται στο ABS που αναπτύχθηκε από την Bosch.

Η δημιουργία του ESP έχει μακρά ιστορία. Ξεκίνησε τη δεκαετία του ‘80, όταν Bosch και Daimler-Benz προσπαθούσαν ανεξάρτητα να επιτύχουν μεγαλύτερη ευστάθεια των οχημάτων. Από το 1992, όμως, εμπειρογνώμονες από τις δύο εταιρείες ξεκίνησαν να συνεργάζονται επάνω στο κοινό project. Το 1997, το θρυλικό test elk (τεστ αποφυγής ταράνδου) υπήρξε κομβικό για την καθιέρωση του ESP. Κατά τη διάρκεια δοκιμών για ένα σουηδικό περιοδικό αυτοκινήτων, μία Mercedes Benz A-class ανετράπη, όταν έκανε έναν απότομο ελιγμό. Τότε η εταιρεία αντέδρασε άμεσα, αναστέλλοντας τις πωλήσεις της σειράς Α και καθιερώνοντας το ESP® ως βασικό εξοπλισμό σε όλα τα μοντέλα της. Από τότε, όλο και περισσότερα οχήματα πολλών διαφορετικών αυτοκινητοβιομηχανιών έχουν υιοθετήσει το αντιολισθητικό σύστημα.

Η σημασία του συστήματος στην ασφάλεια των οχημάτων έχει αναγνωριστεί και επιβεβαιώνεται από το γεγονός ότι αποτελεί πλέον υποχρεωτικό εξοπλισμό για όλα τα νέα αυτοκίνητα στην Ευρώπη.

Φρένα: μία ιστορία καινοτομιών της Bosch

Στη δεκαετία του 1920, τα φρένα των αυτοκινήτων μπορούσαν με δυσκολία να αντεπεξέλθουν στις επιδόσεις του κινητήρα και το βάρος των οχημάτων εκείνης της εποχής. Το 1927, η Bosch παρουσίασε το πνευματικό σερβόφρενο, μειώνοντας την απόσταση πέδησης των φορτηγών κατά το ένα τρίτο.

Επιπλέον, ένα δίπλωμα ευρεσιτεχνίας που κατατέθηκε ήδη από το 1936 έθεσε τις βάσεις για το σύγχρονο σύστημα αντιμπλοκαρίσματος (ABS), αν και η μαζική παραγωγή του ξεκίνησε το 1978.

Αυξημένη ασφάλεια με τακάκια φρένων Bosch

Καθώς το βάρος του οχήματος και η απόδοση του κινητήρα αυξάνουν, τα συστήματα πέδησης των σύγχρονων οχημάτων πρέπει να αντιμετωπίσουν όλο και μεγαλύτερα φορτία. Τα τακάκια φρένων της Bosch έχουν σχεδιαστεί για να ανταποκρίνονται στις αυξανόμενες απαιτήσεις και είναι προσαρμοσμένα για τα σύγχρονα συστήματα φρένων με ABS και ESP®.

Τοποθετημένα σε εκατομμύρια οχήματα, αποδεικνύουν συνεχώς την ασφάλεια πέδησης που προσφέρουν – αξιόπιστα και με υψηλή άνεση φρεναρίσματος.

Τακάκια Bosch: ασφαλή χάρη στις εκτενείς δοκιμές

Τα φρένα υπόκεινται σε ακραίες καταπονήσεις που ποικίλλουν ανάλογα με το όχημα. Τα μείγματα που χρησιμοποιούνται στα τακάκια της Bosch είναι σχεδιασμένα ώστε να δημιουργούν τακάκια φρένων με εξαιρετικά υψηλή ποιότητα. Αυτό επιτυγχάνεται χάρη στη σωστή ισορροπία μεταξύ του συντελεστή τριβής, της άνεσης και των χαρακτηριστικών φθοράς.


Πριν από την έγκρισή τους, τα τακάκια φρένων, που πληρούν το ισχύον πρότυπο ECE-R90, υπόκεινται σε δοκιμή αντοχής σε διάτμηση, ευαισθησία πίεσης, ευαισθησία ταχύτητας και αντοχή στη θερμοκρασία.

Επιπλέον, τα τακάκια φρένων της Bosch υπόκεινται σε πρόσθετες δοκιμές για μία περίοδο 6 μηνών, οι οποίες περιλαμβάνουν δοκιμές για ευαισθησία θερμοκρασίας, σπογκώδη αίσθηση κατά το φρενάρισμα, θερμική αγωγιμότητα, κραδασμούς φρένων και συμπεριφορά θορύβου, καθώς και προσομοίωση ακραίων καταστάσεων φρεναρίσματος.

Η έρευνα και η ανάπτυξη στα εργαστήρια της Bosch και η παγκόσμια παραγωγή σε σύγχρονα εργοστάσια διασφαλίζουν τη συμμόρφωση με τα υψηλά πρότυπα παραγωγής. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα τακάκια φρένων να αναδεικνύουν την ποιότητα της εταιρείας. Η γκάμα της Bosch για συνεργεία περιλαμβάνει περισσότερα από 1.200 σετ τακάκια φρένων – που καλύπτουν πάνω από το 95% όλων των ευρωπαϊκών οχημάτων.

Αισθητήρες φθοράς φρένων

Οι αισθητήρες της Bosch παρέχουν ακριβείς πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση της φθοράς των τακακιών των φρένων.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
Εγγραφείτε στο newsletter

Για να λαμβάνετε τα τελευταία νέα, ενημερώσεις και ειδικές προσφορές απευθείας στο email σας.