Ανανεώσιμη βενζίνη με 20% χαμηλότερες εκπομπές CO2
Blue Gasoline

Ανανεώσιμη βενζίνη με 20% χαμηλότερες εκπομπές CO2

Δυναµική συνεργασία Bosch, Shell και Volkswagen

Η διαθέσιµη σειρά καυσίµων χαµηλών εκποµπών διοξειδίου του άνθρακα αυξάνεται. Μετά από το R33 Blue Diesel, η Bosch, η Shell και η Volkswagen διαθέτουν, τώρα, βενζίνη µε χαµηλό αποτύπωµα άνθρακα. Το νέο καύσιµο, που ονοµάζεται Blue Gasoline, περιέχει έως και 33% ανανεώσιµα συστατικά, διασφαλίζοντας τη µείωση των εκποµπών διοξειδίου του άνθρακα τουλάχιστον κατά 20% ανά χιλιόµετρο.

Όπως εξηγεί η Bosch, αυτό σηµαίνει ότι ένας στόλος χιλίων VW Golf VIII 1.5 TSI και µόνο θα µπορούσε να εξοικονοµήσει περισσότερους από 230 µετρικούς τόνους CO2 ετησίως, µε µέση ετήσια κάλυψη 10.000 χιλιοµέτρων το καθένα. Η Shell θα αντισταθµίσει τις υπόλοιπες εκποµπές άνθρακα από τη χρήση της «µπλε βενζίνης», µέσω πιστοποιηµένων ρυθµίσεων αντιστάθµισης. Το αρχικό σχέδιο είναι να διατεθεί το καύσιµο σε κανονικούς σταθµούς ανεφοδιασµού κατά τη διάρκεια του έτους, αρχής γενοµένης από τη Γερµανία.


«Στον δρόµο για τη φιλική προς το περιβάλλον κινητικότητα, χρειάζεται να διασφαλίσουµε ότι δεν αφήνουµε καµία τεχνική ευκαιρία ανεκµετάλλευτη, ξεκινώντας από την ηλεκτροκίνηση και καταλήγοντας στα ανανεώσιµα καύσιµα», τονίζει ο Dr. Uwe Gackstatter, πρόεδρος του τµήµατος Powertrain Solutions της Bosch.

«Είµαστε πολύ χαρούµενοι που παρουσιάζουµε το αντίστοιχο του R33 Blue Diesel. Το νέο µας καύσιµο είναι ένα µεγάλο βήµα για τους κινητήρες βενζίνης όσον αφορά τη βιωσιµότητα», αναφέρει ο Felix Balthasar, Manager Speciality Fuels στη Shell.

Παράλληλα, όπως επισημαίνει ο Sebastian Willmann, επικεφαλής του τμήματος ανάπτυξης κινητήρων εσωτερικής καύσης της VW, η υψηλή σταθερότητα που παρουσιάζει το συγκεκριμένο καύσιμο κατά την αποθήκευση, το καθιστά ιδιαίτερα κατάλληλο για χρήση σε plug-in υβριδικά οχήματα. Αυτό συμβαίνει γιατί με την εξέλιξη της τεχνολογίας αυτών των οχημάτων και την ανάπτυξη των υποδομών φόρτισης, τα plug-in υβριδικά θα κινούνται κυρίως ηλεκτρικά, οπότε το καύσιμο θα παραμένει για μεγαλύτερο διάστημα στο ρεζερβουάρ.

Υψηλά πρότυπα ποιότητας και ελέγχων

Το Blue Gasoline συμμορφώνεται με το πρότυπο EN 228 / E10 και, μάλιστα, το υπερβαίνει σε βασικές παραμέτρους, όπως η σταθερότητα αποθήκευσης και η συμπεριφορά βρασμού. Τα υψηλής ποιότητας πρόσθετα διατηρούν, επίσης, τον κινητήρα εξαιρετικά καθαρό και τον προστατεύουν από τη διάβρωση. Αυτό σημαίνει, όχι μόνο ότι το καύσιμο μπορεί να διανεμηθεί μέσω του υπάρχοντος δικτύου πρατηρίων καυσίμων, αλλά και ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όλα τα νέα και υπάρχοντα οχήματα για τα οποία έχει εγκριθεί βενζίνη Super 95 E10. Το ποσοστό έως και 33% των ανανεώσιμων συστατικών του αποτελείται από νάφθα ή αιθανόλη με βάση τη βιομάζα, πιστοποιημένη από το διεθνές σύστημα ISCC.

Στο project Blue Gasoline, οι τρεις εταίροι καθόρισαν από κοινού τις προδιαγραφές καυσίμου που πρέπει να επιτευχθούν, λαμβάνοντας υπόψη τις απαιτήσεις του κινητήρα και τη βιωσιμότητα. Χρησιμοποίησαν το προϊόν που ανέπτυξαν μέσω εντατικών εργασιών, και σε στατικές δοκιμές κινητήρα και σε οχήματα εν κινήσει -με σταθερά θετικά αποτελέσματα. Η Bosch κάνει το ντεμπούτο της Blue Gasoline στα πρατήρια καυσίμων της εταιρείας, ήδη, από τον Μάιο, σε διάφορες περιοχές της Γερμανίας. Στη συνέχεια, η προμήθεια της συμβατικής βενζίνης Super 95 E10 σχεδιάζεται να καταργηθεί, σταδιακά.

Όσον αφορά το R33 Blue Diesel, από το τέλος του 2018, είναι το μόνο καύσιμο ντίζελ που προσφέρουν τα πρατήρια καυσίμων της Bosch για εταιρικά αυτοκίνητα και οχήματα εσωτερικής παράδοσης, ενώ διατίθεται σε όλο και περισσότερα πρατήρια καυσίμων στη Γερμανία. Προς το παρόν, προσφέρεται σε οκτώ πρατήρια καυσίμων που ανήκουν σε διαφορετικές μάρκες σε εθνικό επίπεδο, με περισσότερα να προγραμματίζεται να ακολουθήσουν.


Για την Bosch, τα ανανεώσιµα καύσιµα µε χαµηλό αποτύπωµα άνθρακα και ουδέτερα από άνθρακα δεν θα αντικαταστήσουν την ηλεκτροκίνηση, αλλά θα τη συµπληρώσουν. Η χρήση αυτών των καυσίµων έχει νόηµα σε όλα τα µέσα µεταφοράς, αλλά, ειδικά, σε εκείνα για τα οποία δεν υπάρχει, επί του παρόντος, σαφές οικονοµοτεχνικό πρόγραµµα, όσον αφορά την ηλεκτροκίνηση. Επιπλέον, όλα τα οχήµατα µε κινητήρα εσωτερικής καύσης ή τα υβριδικά, που κυκλοφορούν αυτή τη στιγµή στον δρόµο ή πρόκειται να βγουν το επόµενο διάστηµα, µπορούν, µε αυτά τα καύσιµα, να συµβάλλουν στην επίτευξη των κλιµατικών στόχων.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
Εγγραφείτε στο newsletter

Για να λαμβάνετε τα τελευταία νέα, ενημερώσεις και ειδικές προσφορές απευθείας στο email σας.