Πρόσφατα κληθήκαμε να βρούμε τη λύση ενός προβλήματος που παρουσιάστηκε σε ένα Citroen C3 μοντέλο του 2006, με κωδικό κινητήρα 8HZ 1.400 cc diesel και σύστημα ψεκασμού SIEMENS Sid 806.
Τo αυτοκίνητο ήρθε στο συνεργείο με οδική βοήθεια και, όπως μας ανέφερε ο πελάτης, όταν πήγε να το ξεκινήσει, δεν έπαιρνε εμπρός ο κινητήρας, παρόλο που την προηγούμενη ημέρα λειτουργούσε κανονικά.
Ο ΕΛΕΓΧΟΣ
Εμείς ξεκινήσαμε τον καθορισμένο έλεγχο. Συνδέσαμε το διαγνωστικό για να κάνουμε έλεγχο στη μνήμη του εγκεφάλου και στην ανάγνωση διαπιστώσαμε ότι δεν είχε καταγεγραμμένες βλάβες. Πατήσαμε τη μίζα για να δούμε τι θα καταγράψει το διαγνωστικό, ο κινητήρας ακουγόταν να γυρίζει σωστά, το μοτέρ όμως δεν εκκινούσε και την ίδια στιγμή το διαγνωστικό μας δεν κατέγραφε και κάποια βλάβη. Σκεφτήκαμε να ρίξουμε στην εισαγωγή βοηθητικό σπρέι εκκίνησης και το πράξαμε. Μόλις πατήσαμε μίζα και ψεκάσαμε, ο κινητήρας ξεκίνησε, αλλά πολύ γρήγορα έσβησε. Το διαγνωστικό και σε αυτή την περίπτωση δεν κατέγραψε τίποτα. Αν και αποκλείσαμε την περίπτωση του προβλήματος στον κινητήρα, έπρεπε να δούμε τροφοδοσία καυσίμου, ρεύμα και παλμό από τον εγκέφαλο και τους ψεκαστήρες.
Η ΒΛΑΒΗ
Η τροφοδοσία τάσης στα μπεκ, όταν πατούσαμε μίζα, ήταν 62V και η πίεση πετρελαίου έφτανε κοντά στα 130 bar. Στροφές έβλεπε κανονικά από τον αισθητήρα στροφάλου, επομένως μας έμενε να δούμε την παροχή πετρελαίου και τον παλμό στους ψεκαστήρες. Ο κινητήρας, στην πλευρά του συνοδηγού, έχει μια φούσκα στην παροχή καυσίμου, μετά το φίλτρο πετρελαίου, την πιέσαμε και είδαμε ότι δεν έχει καύσιμο μέσα στο κύκλωμα. Συνεχίσαμε να την πιέζουμε εναλλάξ και έπειτα από 7-8 φορές ακούσαμε το πετρέλαιο να έρχεται μέσα στο φίλτρο και τα σωληνάκια.
Προσπαθήσαμε να βάλουμε εμπρός τον κινητήρα, ο οποίος πήρε κανονικά, ανέβαζε στροφές με το γκάζι και το ρελαντί ήταν σωστό. Σβήσαμε και ξαναδοκιμάσαμε το αυτοκίνητο. Όσες φορές πατήσαμε μίζα, ο κινητήρας εκκινούσε κανονικά. Ρίξαμε μια ματιά στη φούσκα και στα σωληνάκια, μήπως είχε τρυπήσει κάτι και τραβούσε αέρα, όμως ήταν όλα σωστά. Αφήσαμε τον κινητήρα να κρυώσει, για να ξαναδοκιμάσουμε.
Έπειτα από μία ώρα πατήσαμε τη μίζα και το αυτοκίνητο δεν έπαιρνε πάλι. Ξαναδοκιμάσαμε με τη φούσκα και ξανά το ίδιο, ύστερα από 5-6 φορές ήρθε το καύσιμο και πήρε εμπρός. Σίγουρα ήταν θέμα παροχής, η οποία για κάποιο λόγο επέστρεφε πίσω έπειτα από ώρα και άδειαζε το κύκλωμα, με αποτέλεσμα να αργεί πολύ να φέρει καύσιμο εμπρός. Το συγκεκριμένο μοντέλο δεν έχει ηλεκτρική αντλία στο ρεζερβουάρ, ώστε να δουλέψει και να γεμίσει το κύκλωμα μόλις ανοίξουμε διακόπτη. Έχει μια μικρή γραναζωτή αντλία (στο πίσω μέρος της αντλίας υψηλής πίεσης), η οποία τροφοδοτεί την αντλία υψηλής με καύσιμο.
Η ΛΥΣΗ
Ψάχνοντας για αντεπίστροφη βαλβίδα στο κύκλωμα, είδαμε ότι το φίλτρο πετρελαίου έχει αλλαχθεί πρόσφατα, όμως δεν ήταν το γνήσιο και επειδή «την έχουμε πατήσει» πολλές φορές με τα φίλτρα ξεκινήσαμε από εκεί, γιατί μέσα έχει και βαλβίδα αντεπιστροφής. Το αντικαταστήσαμε με ένα γνήσιο και ξαναδοκιμάσαμε αρκετές φορές το αυτοκίνητο, το οποίο λειτούργησε χωρίς κανένα πρόβλημα.
ΛΥση: ΑντικατΑσταση φΙλτρου πετρελαΙου.