12ο Συνέδριο για το Aftermarket
CLEPA

12ο Συνέδριο για το Aftermarket

H βιωσιµότητα, η κυκλική οικονοµία και ο «πράσινος» µετασχηµατισµός στη δευτερογενή αγορά βρέθηκαν στο επίκεντρο των συζητήσεων κατά τη διάρκεια του 12ου Συνεδρίου της CLEPA για το Aftermarket.

Τα ζητήματα βιωσιμότητας σε ολόκληρη την αλυσίδα του Aftermarket απασχόλησαν το 12ο Συνέδριο της CLEPA. Το συνέδριο διεξήχθη ψηφιακά στις 25 Νοεμβρίου. Οι συμμετέχοντες, μεταξύ των οποίων, εκπρόσωποι προμηθευτών της αυτοκινητοβιομηχανίας, διανομείς και ενώσεις, ενημερώθηκαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη νομοθεσία που αφορά τη δευτερογενή αγορά, σχετικά με τις Πληροφορίες Επισκευής και Συντήρησης (RMI) και τον Κανονισμό Motor Vehicle Block Exemption (MVBER) που είναι επί του παρόντος υπό εξέταση.

Η CLEPA, από την πλευρά της, υποστηρίζει ένα ισχυρό νομοθετικό πλαίσιο που διασφαλίζει ότι οι προμηθευτές δεν περιορίζονται ούτε τεχνικά, ούτε βάσει συμβάσεων, στην πώληση ανταλλακτικών στο ανεξάρτητο Aftermarket και εγγυάται την ελεύθερη επιλογή των καταναλωτών σχετικά με το πού θα συντηρήσουν και θα επισκευάσουν τα οχήματά τους.

Όπως επισημάνθηκε στο Συνέδριο, η αγορά Aftermarket συμβάλλει ουσιαστικά στους στόχους κυκλικής οικονομίας που έχει προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην Πράσινη Συμφωνία, με τις πωλήσεις των ανακατασκευασμένων ανταλλακτικών από προμηθευτές να φτάνουν σε συνολική αξία τα 4,7 δισ. ευρώ το 2020. Η CLEPA, μαζί με τη συμβουλευτική εταιρεία Oakdene Hollins, δημοσίευσαν πρόσφατα μία μελέτη για τη συνεισφορά της αυτοκινητοβιομηχανίας στους στόχους της κυκλικής οικονομίας και σύμφωνα με τα αποτελέσματα εκτιμάται ότι αποφεύχθηκαν περισσότεροι από 800 kt CO2 το 2020, ποσό ίσο με τις ετήσιες εκπομπές άνθρακα 120.000 πολιτών της ΕΕ. Η μελέτη περιελάμβανε μία ευρεία προσέγγιση για τον προσδιορισμό του αντίκτυπου του CO2. Υπολόγισε τις εκπομπές που αποφεύχθηκαν λαμβάνοντας υπόψη το υλικό που διατηρήθηκε κατά τη διαδικασία της ανακατασκευής.

Απαιτείται ένα ολοκληρωµένο νοµοθετικό πλαίσιο που θα διασφαλίζει την ελεύθερη επιλογή των καταναλωτών για τη συντήρηση των οχηµάτων.

Παράλληλα, στο Συνέδριο συζητήθηκαν θέµατα που αφορούν τα νέα, εξηλεκτρισµένα συστήµατα κίνησης, τις τρέχουσες ελλείψεις σε πρώτες ύλες και ηµιαγωγούς, καθώς και το αυξανόµενο κόστος των υλικών.

Η βιομηχανική ανακατασκευή και η επισκευή ηλεκτρονικών εξαρτημάτων θα αποκτήσουν μεγαλύτερη σημασία για την επισκευή και συντήρηση των οχημάτων. Σε αυτά τα πλαίσια, εκπρόσωποι της βιομηχανίας παρουσίασαν το όραμά τους όσον αφορά την κυκλική οικονομία, αναφέροντας παραδείγματα βέλτιστων πρακτικών.

Κατά τη διάρκεια του Συνεδρίου, αναδείχθηκε το γεγονός πως προμηθευτές και διανομείς του κλάδου συνεργάζονται για τον μετασχηματισμό του Aftermarket σε μία βιώσιμη αγορά επισκευής και συντήρησης. Ακολουθώντας το όραμα μίας βιομηχανίας αυτοκινήτου απαλλαγμένης από άνθρακα έως το 2050, όπως διαμορφώθηκε από το Παγκόσμιο Επιχειρηματικό Συμβούλιο για την Αειφόρο Ανάπτυξη (World Business Council of Sustainable Development – WBCSD), προμηθευτές και διανομείς ανταλλακτικών δεσμεύονται να καθορίσουν κριτήρια για τη βιωσιμότητα στη δευτερογενή αγορά, με προτάσεις για ένα σύστημα αξιολόγησης και ετήσιους ελέγχους επιδόσεων. Οι ίδιοι είναι πεπεισμένοι πως ένα βιώσιμο Aftermarket είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την προσέλκυση μελλοντικών ταλέντων στον κλάδο, αλλά θα χρειαστούν πολλά περισσότερα, όπως αναδείχθηκε μέσα από το παράδειγμα του προγράμματος Talents4IAM, που είναι αφιερωμένο στην υποστήριξη ενός εξειδικευμένου δυναμικού στον κλάδο.

Η δευτερογενής αγορά είναι ένα κοµβικό τµήµα της αυτοκινητοβιοµηχανίας και συµβάλλει σηµαντικά στους στόχους βιωσιµότητας. Ωστόσο, είναι απαραίτητο να συνοδεύεται από ένα δίκαιο και σταθερό νοµοθετικό πλαίσιο που υποστηρίζει την ελεύθερη επιλογή των καταναλωτών, όσον αφορά τη χρήση και συντήρηση των οχηµάτων τους.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
Εγγραφείτε στο newsletter

Για να λαμβάνετε τα τελευταία νέα, ενημερώσεις και ειδικές προσφορές απευθείας στο email σας.