Οδηγός για βλάβες στις τροχαλίες DL
Denso

Οδηγός για βλάβες στις τροχαλίες DL

Η DENSO είναι ένας από τους κορυφαίους κατασκευαστές ΟΕ εξαρτημάτων κλιματισμού, προμηθεύοντας κατασκευαστές οχημάτων σε όλο τον κόσμο.

Τα προβλήματα που προκύπτουν στο σύστημα κίνησης παρελκομένων (FEAD) μπορεί να έχουν συνέπειες απευθείας στον συμπιεστή του κλιματιστικού και, ως εκ τούτου, σε άλλα εξαρτήματα του A/C. 

Η τεχνογνωσία της εταιρείας εκτείνεται σε πολλά από τα συστήματα που σχετίζονται με τη θερμική διαχείριση, κυρίως στο σύστημα κίνησης παρελκομένων (FEAD) που δίνει κίνηση στον συμπιεστή του A/C. 

Γι’ αυτό, η DENSO Aftermarket δημιούργησε έναν χρήσιμο οδηγό, ώστε να βοηθήσει τους τεχνικούς να διαγνώσουν σωστά τις βλάβες και να βελτιώσουν την ποιότητα των επισκευών που αναλαμβάνουν. 

Οι σύγχρονοι κινητήρες μικρού κυβισμού είναι ιδιαίτερα επιρρεπείς σε κραδασμούς, γι’ αυτό και οι κατασκευαστές έχουν στραφεί στους συνεργάτες προμηθευτές τους για λύσεις. Ως εκ τούτου, πολλοί είναι εφοδιασμένοι με συσκευές απορρόφησης κραδασμών, όπως τροχαλία απόσβεσης κραδασμών (TVD), σφόνδυλο διπλής μάζας (DMF) και τροχαλία εναλλάκτη με καστάνια (OAP). 

Παρόλο που δεν σχετίζεται άμεσα με τους κραδασμούς του κινητήρα, η τροχαλία απόσβεσης ασφαλείας (DL) είναι ένα συσχετισμένο εξάρτημα στο σύστημα FEAD, τοποθετημένο στους περισσότερους συμπιεστές μεταβλητού κυβισμού. Σκοπός του είναι να παρέχει έναν μηχανισμό ασφαλείας που αποτρέπει το σπάσιμο του ιμάντα, εάν, π.χ., ο συμπιεστής κολλήσει.  

Αν σπάσει ο μηχανισμός ασφαλείας (περιορισμού), η τροχαλία μπορεί να λειτουργεί ελεύθερα, ώστε το σύστημα FEAD να συνεχίσει να λειτουργεί και να δίνει κίνηση στα άλλα σημαντικά εξαρτήματα, όπως ο εναλλάκτης, η αντλία υδραυλικού τιμονιού και η αντλία νερού. Όσον αφορά τους κραδασμούς, είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι ορισμένες τροχαλίες DL ενσωματώνουν, επίσης, έναν αποσβεστήρα μάζας, ο οποίος έχει σχεδιαστεί για να εξομαλύνει τις διακυμάνσεις στις στροφές του κινητήρα

Συµπιεστής µεταβλητού κυβισµού

Οι κύριοι λόγοι για τους οποίους ο μηχανισμός περιορισμού εντός της τροχαλίας DL σπάει είναι: 

  1. Υπερβολική αρνητική δύναμη στην τροχαλία λόγω της υπερβολικής κίνησης του ιμάντα μετάδοσης κίνησης, η οποία μπορεί να προκληθεί από διάφορα εξαρτήματα του συστήματος FEAD, επομένως απαιτείται περαιτέρω διερεύνηση. Πραγματοποιήστε οπτική επιθεώρηση με τον κινητήρα στο ρελαντί και, στη συνέχεια, με τις στροφές του κινητήρα να αυξάνονται και να μειώνονται. Εάν ο ιμάντας κίνησης έχει υπερβολική κίνηση, επιθεωρήστε και, εάν χρειάζεται, αντικαταστήστε τα ακόλουθα εξαρτήματα: OAP, TVD, τροχαλία ρελαντί και αυτόματο τεντωτήρα ιμάντα. Επιπλέον, ελέγξτε το DMF, καθώς, μερικές φορές, για οικονομικούς λόγους, αντικαθίσταται από έναν συμπαγή σφόνδυλο, που μπορεί να προκαλέσει αύξηση των κραδασμών του κινητήρα. 
  2. Συνεχής αλλαγή της δύναμης στην τροχαλία λόγω της έντονης διακύμανσης της ταχύτητας περιστροφής του κινητήρα, η οποία μπορεί να προκληθεί από το σύστημα ψεκασμού καυσίμου, το σύστημα ανάφλεξης, το σύστημα ελέγχου εκπομπών καυσαερίων ή τον χρονισμό του εκκεντροφόρου, για παράδειγμα, σκληρό ρελαντί ή ανώμαλη λειτουργία. 
  3. Υπερβολική δύναμη στην τροχαλία λόγω της υπερβολικής ροπής του κινητήρα από την ενισχυμένη απόδοση ροπής μετά τη ρύθμιση του τσιπ, για παράδειγμα. 
  4. Υδραυλικό πλήγμα στον συμπιεστή μεταβλητού κυβισμού το οποίο συνήθως προκαλείται από τη φόρτιση του ψυκτικού ρευστού στην πλευρά χαμηλής πίεσης του συστήματος A/C ή τη δημιουργία «ψυκτικού νέφους», επίσης στην πλευρά χαμηλής πίεσης του συστήματος, που συνήθως προκαλείται από ελαττωματική βαλβίδα εκτόνωσης ή υπερβολική ποσότητα ψυκτικού. Το υπερβολικό λάδι συμπιεστή είναι άλλος ένας λόγος. 
  5. Υπερβολική τριβή στα εσωτερικάεξαρτήματα του συμπιεστή η οποία μπορεί να προκληθεί από τη χρήση λάθος τύπου λαδιού συμπιεστή, υπερβολική ή λάθος βαφή UV, ανεπαρκές μείγμα λαδιού και ψυκτικού ρευστού ή αναποτελεσματικό καθαρισμό του κύκλου ψυκτικού. 
  6. Φραγμός κενού που μπορεί να προκληθεί όταν το σύστημα A/C βρίσκεται υπό κενό και ο κινητήρας έχει ξεκινήσει κατά λάθος. Λόγω του κενού, η ταλαντευόμενη πλάκα μέσα στον συμπιεστή μεταβλητού κυβισμού, μετακινείται πέρα από τη θέση μέγιστης μετατόπισής της. Όταν ο κινητήρας λειτουργεί, ενώ ο συμπιεστής βρίσκεται σε αυτή την κατάσταση, τα έμβολά του θα χτυπήσουν στο εσωτερικό τοίχωμα του στροφαλοθαλάμου και ο συμπιεστής θα κολλήσει. 

Γκάμα-διαθεσιμότητα στη δευτερογενή αγορά 

Οι OE συμπιεστές A/C στην γκάμα της DENSO Aftermarket παρέχουν μία ολοκληρωμένη σειρά επιλογών αντικατάστασης για τη συντριπτική πλειονότητα του ευρωπαϊκού στόλου οχημάτων και είναι ευρέως διαθέσιμοι από τους συνεργάτες διανομής σε όλη την Ευρώπη. 

Όλοι οι νέοι συμπιεστές της DENSO είναι προπληρωμένοι με τον σωστό τύπο λαδιού συμπιεστή, αλλά πριν εγκαταστήσετε το ανταλλακτικό, διαβάστε τον Οδηγό τοποθέτησης συμπιεστή DENSO, ο οποίος περιλαμβάνεται στη συσκευασία ή μπορείτε να τον κατεβάσετε, σε διαφορετικές γλώσσες, από την ιστοσελίδα της DENSO Aftermarket. 

Περισσότερες πληροφορίες για τα προϊόντα της DENSO και τεχνικές συμβουλές είναι διαθέσιμες στη διεύθυνση: www.denso-am.eu. 

ΠΗΓΗ: DENSO AFTERMARKET   

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ