Προθερμαντήρες: Διάγνωση βλαβών και τοποθέτηση
Denso

Προθερμαντήρες: Διάγνωση βλαβών και τοποθέτηση

Η σωστή λειτουργία των προθερμαντήρων αποτελεί αδήριτη ανάγκη, ώστε τα πρότυπα απόδοσης του κινητήρα, οι εκπομπές καυσαερίων και η κατανάλωση καυσίμου να παραμένουν εντός των ορίων ανοχής τους.

Ως αναλώσιμα εξαρτήματα, ακόμη και οι καλύτεροι προθερμαντήρες, όπως αυτοί που κατασκευάζει η DENSO, με ποιότητα ΟΕ, θα ολοκληρώσουν τον κύκλο της αντοχής τους και θα πρέπει να αντικατασταθούν. Άρα, χρειάζεται να εντοπιστεί ένας ελαττωματικός προθερμαντήρας και να γίνει σωστά η αντικατάστασή του.

Κατά γενικό κανόνα, η πλειονότητα των βλαβών των προθερμαντήρων προκαλείται από υπερβολική τάση και/ή θερμότητα. Αν και έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί από 850 έως 1.100°C, όταν το ηλεκτρικό ρεύμα προς τον προθερμαντήρα διατηρείται για πολύ χρόνο, λόγω ελαττωματικού ρελέ ή/και ηλεκτρονικής μονάδας, ενδέχεται να οδηγήσει σε υπερθέρμανση, η οποία θα προκαλέσει διόγκωση, θραύση του προθερμαντήρα ή σκάσιμο, οδηγώντας σε άμεση αστοχία. Επομένως, πριν αντικαταστήσετε έναν προθερμαντήρα που έχει αστοχήσει, συνιστάται να ελέγξετε όλο το σύστημα διαχείρισης για να εντοπίσετε την υποκείμενη βλάβη. Το υπερβολικό αβάνς στον χρονισμό ψεκασμού, τα μπεκ με διαρροή ή η διαρροή πετρελαίου στον κινητήρα θα προκαλέσουν υπερβολική αύξηση της θερμοκρασίας καύσης, γεγονός που ενδέχεται επίσης να καταστρέψει τους προθερμαντήρες. Έτσι, η γρήγορη εύρεση των βλαβών θα βοηθήσει στην ελαχιστοποίηση της ζημιάς του κινητήρα.

Τα πιο συνηθισμένα συμπτώματα ενός ελαττωματικού προθερμαντήρα είναι αναγνωρίσιμα εάν:

  1. Ανάψει η προειδοποιητική λυχνία του κινητήρα – πρώτη ένδειξη ότι μπορεί να υπάρχει βλάβη στον προθερμαντήρα ή στον αισθητήρα θερμοκρασίας.
  2. Υπάρχει δυσκολία στην εκκίνηση του κινητήρα – ειδικά, σε κρύες συνθήκες, δείχνει ότι οι προθερμαντήρες δεν ζεσταίνονται αρκετά γρήγορα.
  3. Ο κινητήρας αρχίσει να ρετάρει – η διαδικασία καύσης δεν λειτουργεί σωστά, κάτι που, ενδεχομένως, συνεπάγεται βλάβη στον προθερμαντήρα ή στο σύστημα ψεκασμού καυσίμου.
  4. Στο ρελαντί, ο κινητήρας αρχίσει να βγάζει λευκό καπνό από την εξάτμιση – μπορεί να υποδηλώνει ότι οι προθερμαντήρες έχουν καταστραφεί.
  5. Βγει μαύρος καπνός από την εξάτμιση ή αυξηθεί η κατανάλωση καυσίμου – μπορεί να είναι και οι δύο ενδείξεις βλάβης προθερμαντήρα.

Οι πιο συχνές βλάβες προθερμαντήρα

  1. Διευρυμένα άκρα που προκαλούνται από υπερβολική τάση που διέρχεται από τον προθερμαντήρα.
  2. Σπασμένα άκρα, που προκαλούνται, επίσης, από υπερβολική τάση.
  3. Παραμορφωμένα/διογκωμένα άκρα, που προκαλούνται από λάδι στον θάλαμο καύσης, γενικά λόγω φθοράς του κινητήρα.

Πώς γίνεται η τοποθέτηση

Η διασφάλιση, λοιπόν, του εντοπισμού και της αποκατάστασης τυχόν βλαβών πριν από την τοποθέτηση του νέου προθερμαντήρα, θα βοηθήσει στη διατήρηση της απόδοσής τους για μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.

Ο σωστός τρόπος τοποθέτησης των προθερμαντήρων της Denso έχει ως έξης

  1. Χρησιμοποιήστε κατάλληλο κλειδί και καρυδάκι για τον προ-θερμαντήρα και τον ακροδέκτη.
  2. Κατά την αντικατάσταση του προθερμαντήρα, βεβαιωθείτε ότι τυχόν λάδι, βρωμιά ή υπολείμματα κλπ, από το εξωτερικό του παλιού προθερμαντήρα, δεν περνούν στον κύλινδρο.
  3. Πριν τοποθετήσετε τον νέο προθερμαντήρα, καθαρίστε τη φλάντζα στην πλευρά του κινητήρα και το πάνω μέρος του σπειρώματος στην κυλινδροκεφαλή και, στη συνέχεια, αφού τα δύο σπειρώματα ευθυγραμμιστούν σωστά, βιδώστε τον με το χέρι μέχρι να μην μπορεί να σφίξει άλλο.
  4. Τέλος, χρησιμοποιήστε ένα δυναμόκλειδο για να σφίξετε τον προθερμαντήρα με ακρίβεια, στη ροπή που καθορίζεται από τον κατασκευαστή του αυτοκινήτου.

Πρόσθετες συμβουλές τοποθέτησης

Μην χρησιμοποιείτε λιπαντικό στο σπείρωμα! Εάν ένα λιπαντικό σπειρώματος, όπως γράσο, υπάρχει στο σπείρωμα, η αντίσταση μεταξύ του προθερμαντήρα και της κυλινδροκεφαλής θα μειωθεί, γεγονός που θα οδηγήσει σε υπερβολικό σφίξιμο.

Το σφίξιμο πέρα από την καθορισμένη τιμή ροπής θα μπορούσε να βλάψει τον προθερμαντήρα ή ακόμα χειρότερα την κυλινδροκεφαλή, κάτι που θα έχει ως αποτέλεσμα μία δαπανηρή επισκευή του κινητήρα.

Η αστοχία στο ρελέ  του προθερμαντήρα μπορεί να οδηγήσει σε παροχή υπερβολικής τάσης στον προθερμαντήρα, με αποτέλεσμα να υπερθερμανθεί και να προκληθούν ρωγμές.

  1. Οπές, ρωγμές ή λειωμένα τμήματα, που μπορεί να προκληθούν από διάφορα προβλήματα, συμπεριλαμβανομένης μίας αστοχίας στη μονάδα διαχείρισης.
  2. Αιθάλη στο άκρο, που συνήθως προκαλείται από άκαυστο καύσιμο και οδηγεί σε συσσώρευση άνθρακα στο άκρο ή το σώμα του προθερμαντήρα.
  3. Λυγισμένος ή σπασμένος ακροδέκτης ρεύματος, που προκαλείται από το υπερβολικό σφίξιμο, κατά την τοποθέτηση.
  4. Λείπει το άκρο, που προκαλείται από αστοχία στο ρελέ του προθερμαντήρα ή ανεπαρκές σφίξιμο του προθερμαντήρα, κατά την τοποθέτηση.

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε την επίσημη ιστοσελίδα Denso για την δευτερογενή αγορά στην Ευρώπη: www.denso-am.eu

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
Εγγραφείτε στο newsletter

Για να λαμβάνετε τα τελευταία νέα, ενημερώσεις και ειδικές προσφορές απευθείας στο email σας.