Φίλτρα καυσίμου
απόφραξη

Φίλτρα καυσίμου

Το νερό, τα ρινίσµατα και η λάσπη, µαζί µε όλους τους υπόλοιπους ρύπους στα καύσιµα, είναι ιδιαίτερα επιβλαβή στοιχεία για τον κινητήρα. Το φίλτρο καυσίµου, όταν συντηρείται σωστά, αποτελεί ένα βασικό εξάρτηµα που τον προστατεύει και βοηθά στη διασφάλιση µίας σταθερής απόδοσης.

Ο ρόλος των φίλτρων καυσίµου, γενικότερα, είναι να παρέχουν καθαρό καύσιµο, φιλτράροντας τις ακαθαρσίες και τους ρύπους. Ανάλογα µε το καύσιµο, µπορεί να είναι φίλτρα βενζίνης ή πετρελαίου.

Τα φίλτρα βενζίνης προστατεύουν το σύστημα ψεκασμού και τον κινητήρα από σωματίδια και άλλα υπολείμματα που μπορούν να οδηγήσουν σε αυξημένες φθορές και απώλειες ισχύος. Για να διασφαλιστεί ότι τα εξαρτήματα λειτουργούν άριστα και έχουν μεγάλη διάρκεια ζωής, τα φίλτρα βενζίνης φιλτράρουν ακαθαρσίες, με μέγεθος μικρότερο από ένα μικρόμετρο. Τα φίλτρα γραμμής καυσίμου χρησιμοποιούνται σε κινητήρες εσωτερικής καύσης για την αποφυγή δυσκολιών εκκίνησης του κινητήρα και προστατεύουν τα μπεκ και τον ίδιο τον κινητήρα.

Τα φίλτρα πετρελαίου στα σύγχρονα συστήματα ψεκασμού πρέπει να πληρούν ακραίες απαιτήσεις. Ένας ιδιαίτερα υψηλός βαθμός καθαρότητας καυσίμου πρέπει να διασφαλιστεί, επειδή ακόμη και τα μικρότερα σωματίδια ρύπων μπορούν να οδηγήσουν σε δυσλειτουργίες. Αυτό μπορεί να προκαλέσει αυξημένη φθορά, απώλεια ισχύος και τελικά βλάβη του κινητήρα. Στα κυκλώματα πετρελαίου είναι απαραίτητη η ύπαρξη υδατοπαγίδας.

Ο ρόλος

Στο εσωτερικό του κινητήρα υπάρχουν πολλά ευαίσθητα εξαρτήματα, όπως αντλίες, ρουλεμάν και μπεκ, στα οποία, εάν εισέλθουν λειαντικά σωματίδια και δεν τα συγκρατήσει ένα φίλτρο, προκαλούν ζημιά. Ο ρόλος του φίλτρου είναι να αφαιρέσει αυτά τα σωματίδια από τη ροή του υγρού, για να αποτρέψει την πρόωρη φθορά των εξαρτημάτων και την αστοχία του κινητήρα. Καθώς αυξάνεται η πολυπλοκότητα των συστημάτων του κινητήρα, η ανάγκη για αξιόπιστη προστασία διήθησης καθίσταται ολοένα και πιο κρίσιμη.


Σκοπός του φίλτρου είναι η προστασία του συστήµατος τροφοδοσίας µε την αποµάκρυνση των ρύπων που υπάρχουν στο καύσιµο, όπως σκουριά, βρωµιά, ρινίσµατα και άλλες ξένες ύλες.

Η πιο σημαντική αλλαγή στους σύγχρονους κινητήρες είναι η υιοθέτηση συστημάτων ψεκασμού με υψηλές πιέσεις.

Τα φίλτρα που χρησιμοποιούνται σε αυτούς τους κινητήρες εκτίθενται σε πολύ υψηλότερες πιέσεις σε σχέση με παλιότερα. Στους σύγχρονους κινητήρες, οι πιέσεις φτάνουν έως 30.000 psi και η ανοχή του μπεκ μετράται σε μικρά, που σημαίνει ότι ακόμη και μία μικρή ποσότητα βρωμιάς ή νερού μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα.

Το νερό ή τα σωματίδια μπορούν να προκαλέσουν μικροσκοπική βλάβη στην επιφάνεια, η οποία όμως θα ενταθεί από τη ροή καυσίμου υψηλής πίεσης, προκαλώντας αυξημένη φθορά που τελικά θα οδηγήσει σε πλήρη καταστροφή.

Τύποι µολυσµατικών ουσιών

Πολλά και διαφορετικά είδη μολυσματικών ουσιών, που προκαλούν διάφορα προβλήματα, μπορεί να υπάρχουν στα καύσιμα του κινητήρα. Μερικά από αυτά είναι:

  1. Σωματίδια (σκόνη, βρωμιά, άμμος, σκουριά, ίνες, ελαστομερή)
  2. Ρινίσματα μετάλλων, πυρίτιο και πρόσθετα από το καύσιμο ή το λιπαντικό (αλουμίνιο, χαλκός, χρώμιο, σίδηρος, μόλυβδος, κασσίτερος, πυρίτιο, νάτριο, ψευδάργυρος, βάριο, φωσφόρος)
  3. Νερό
  4. Σφραγιστικά υλικά (Teflon, πάστες)
  5. Λυματολάσπη, οξείδωση και άλλα προϊόντα διάβρωσης
  6. Οξέα και άλλες χημικές ουσίες
  7. Μικρόβια.

Τεχνολογία φιλτραρίσµατος

Οι δύο κύριοι τρόποι διαχωρισμού, η διήθηση και η καθίζηση, λειτουργούν με πολύ διαφορετικούς μηχανισμούς.

Η διήθηση λειτουργεί εξ ολοκλήρου σε μέγεθος σωματιδίων ή σταγονιδίων (και, σε κάποιο βαθμό, σε σχήμα), έτσι ώστε σωματίδια κάτω από ένα ορισμένο μέγεθος να διέρχονται, ενώ μεγαλύτερα σωματίδια συγκρατούνται πάνω ή μέσα στο υλικό φίλτρανσης.

Η καθίζηση, από την άλλη πλευρά, λειτουργεί στην πυκνότητα του σωματιδίου ή του σταγονιδίου, ή, πιο σωστά, στη διαφορά πυκνότητας μεταξύ του αιωρούμενου σωματιδίου και του αιωρούμενου υγρού. Είναι η δύναμη της βαρύτητας που αξιοποιείται για να επιτευχθεί ο διαχωρισμός. Η μέθοδος αυτή χρησιμοποιείται μόνο σε μεγάλες πετρελαιομηχανές (ναυτικές ή σταθερές) με τη μορφή φυγοκεντρικών φίλτρων.

Στα αυτοκίνητα, κατά κανόνα, συναντάμε μόνο την πρώτη τεχνολογία.

Δοµή του φίλτρου

Υπάρχουν τρεις βασικοί τύποι υλικών φίλτρανσης (στην τεχνολογία διήθησης) που χρησιμοποιούνται για την απομάκρυνση των μολυσματικών ουσιών στις εφαρμογές του κινητήρα:

Οι συνθετικές ίνες είναι τεχνητές, λείες και στρογγυλεμένες, ώστε να παρέχουν τη μικρότερη αντίσταση στη ροή. Το σταθερό σχήμα τους μας επιτρέπει να ελέγξουμε το μέγεθος των ινών και το μοτίβο κατανομής σε όλο το στρώμα μέσων για να δημιουργήσουμε την ομαλότερη, λιγότερο ανασταλτική ροή υγρού. Η συνέπεια του σχήματος των ινών επιτρέπει τη μέγιστη επιφάνεια συγκράτησης ρύπων και ειδικό έλεγχο μεγέθους πόρων. Το αποτέλεσμα είναι μέσα φίλτρανσης με προβλέψιμη αποτελεσματικότητα φιλτραρίσματος συγκεκριμένων ρύπων (π.χ. 4 μm) και μέγιστη χωρητικότητα συγκράτησης ρύπων.

Οι ίνες κυτταρίνης είναι στην πραγματικότητα κομμάτια ξύλου, μικροσκοπικού μεγέθους και συγκρατούνται από ρητίνη. Οι ίνες είναι ακανόνιστες, τόσο σε σχήμα, όσο και σε μέγεθος. Η κυτταρίνη έχει συχνά χαμηλότερες βαθμολογίες απόδοσης, πράγμα που σημαίνει ότι υπάρχουν μικρότεροι πόροι στα μέσα. Οι μικρότεροι πόροι προκαλούν μεγαλύτερη αντίσταση ροής, με τη σειρά τους, προκαλώντας υψηλότερη πτώση πίεσης. Ενώ η κυτταρίνη παρέχει αποτελεσματική διήθηση για μία μεγάλη ποικιλία υγρών βάσης πετρελαίου, σε ορισμένες εφαρμογές οδηγεί σε χαμηλή απόδοση διήθησης, σε σύγκριση με τα συνθετικά μέσα.

Τα συρμάτινα πλέγματα αποτελούνται από ανοξείδωτο ατσάλι και εποξειδικό πλέγμα και διατίθενται σε 3 μεγέθη:

  1. 100 mesh αποδίδουν 150 μm διήθηση
  2. 200 mesh αποδίδουν 74 μm διήθηση
  3. 325 mesh αποδίδουν 44 μm διήθηση

Συνήθως χρησιμοποιούνται σαν προφίλτρα. Ένα συρμάτινο πλέγμα τοποθετείται πριν το κυρίως φίλτρο, ώστε να κρατήσει πολύ μεγάλα, σκληρά σωματίδια που θα έσκιζαν ένα κανονικό φίλτρο.

Ένα καινούριο, καθαρό φίλτρο και ένα χρησιµοποιηµένο, βρώµικο φίλτρο

Πώς λειτουργεί το φίλτρο;

Ο ρόλος του μέσου που πραγματοποιεί το φιλτράρισμα είναι να συλλαμβάνει σωματίδια και να επιτρέπει τη ροή του υγρού. Για να περάσει το υγρό, το μέσο πρέπει να έχει οπές ή κανάλια για να κατευθύνει τη ροή και να επιτρέπει τη δίοδο του υγρού. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο τα μέσα φίλτρανσης αποτελούνται από ένα πορώδες στρώμα ινών που μεταβάλλει το ρεύμα ροής του υγρού προκαλώντας αλλαγή κατεύθυνσης, περιστροφή και επιτάχυνση του υγρού κατά τη διέλευση.


Δύο είναι οι βασικοί τρόποι συγκράτησης σωµατιδίων: η αδράνεια και η διάχυση.

Η αδράνεια λειτουργεί σε μεγάλα, βαριά αιωρούμενα σωματίδια στο ρεύμα ροής. Αυτά τα σωματίδια είναι βαρύτερα από το υγρό που τα περιβάλλει. Καθώς το υγρό αλλάζει κατεύθυνση για να περάσει μέσα από τις ίνες του υλικού φίλτρανσης, τα βαρύτερα σωματίδια συνεχίζουν σε ευθεία γραμμή και συγκρούονται με τις ίνες των μέσων, όπου παγιδεύονται και συγκρατούνται.

Η διάχυση λειτουργεί στα μικρότερα σωματίδια. Καθώς τα σωματίδια διασχίζουν το ρεύμα ροής, συγκρούονται με την ίνα και παραμένουν κολλημένα σε αυτήν ή παγιδεύονται.

Υπάρχει και μία τρίτη μέθοδος παγίδευσης σωματιδίων, η φραγή, η οποία λειτουργεί σε σωματίδια με μέγεθος μεσαίου εύρους που δεν είναι αρκετά μεγάλα για να έχουν αδράνεια, αλλά ούτε αρκετά μικρά για να διαχέονται εντός της ροής. Αυτά τα μεσαίου μεγέθους συλλαμβάνονται και παραμένουν κολλημένα στις ίνες χάρη στις δυνάμεις Van-der-Waals.

Τέλος, υπάρχει η τέταρτη μέθοδος συγκράτησης σωματιδίων, που ονομάζεται κοσκίνισμα, και είναι ο πιο κοινός μηχανισμός για μεγάλης διαμέτρου αντικείμενα.

Πτώση πίεσης

Η διαφορά μεταξύ της πίεσης εισόδου και της πίεσης εξόδου ονομάζεται πτώση πίεσης ή διαφορική πίεση. Συμβολίζεται με ΔP. Το ΔP είναι μία ανεπανόρθωτη απώλεια της συνολικής πίεσης που προκαλείται από το φίλτρο και οφείλεται κυρίως στην τριβή των ινών στα μέσα. Το ΔP μπορεί να αυξηθεί, καθώς η βαθμολογία σωματιδίων ή η απόδοση του φίλτρου βελτιώνεται. Το ΔP αυξάνεται, επίσης, καθώς το φίλτρο φορτώνεται με ρύπους.

Το στοιχείο φίλτρανσης είναι ο κύριος παράγοντας που επηρεάζει την πτώση πίεσης. Στην πραγματικότητα, προκαλεί μείωση της πίεσης. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η ύπαρξη μέσων χαμηλής τριβής και υψηλής ροής είναι τόσο σημαντική. Οι φυσικές ίνες κυτταρίνης ή χαρτιού, που χρησιμοποιούνται συνήθως στη διήθηση, είναι μεγάλες, τραχιές και τόσο ακανόνιστες, όσο τις έκανε η φύση.

Ένα συνθετικό μέσο με λείες, στρογγυλεμένες ίνες, με κανονικό σχήμα που μπορούμε να ελέγξουμε το μέγεθός τους και το μοτίβο κατανομής σε όλο το στρώμα, επιτρέπει ομαλότερη ροή και περιορίζει λιγότερο την πίεση.

Καθώς η βρωμιά συγκρατείται στα μέσα φίλτρανσης, αρχίζει τελικά να συσσωρεύεται και να γεμίζει τα ανοίγματα των πόρων. Καθώς τα ανοίγματα συρρικνώνονται, αυξάνεται η διαφορική πίεση (πτώση πίεσης). Αυτό ονομάζεται φραγμός.

Συνήθως υπάρχει ένα όριο φραγμού για το σύστημα στο οποίο έχει εφαρμοστεί το φίλτρο. Όταν το όριο αυτό ξεπεραστεί, το φίλτρο θεωρείται φραγμένο και πρέπει να αντικατασταθεί.


Οι περισσότεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων θεωρούν ένα φίλτρο φραγµένο, όταν η πτώση πίεσης ξεπεράσει το 10% ή η ροή περιοριστεί στο µισό.

Απόδοση φίλτρου

Η βαθμολόγηση μικρομέτρου (micron rating) είναι ένας γενικός τρόπος που δείχνει την ικανότητα του φίλτρου να συλλάβει μερικά σωματίδια αυτού του μεγέθους. Υπάρχουν διάφοροι τρόποι ταξινόμησης των μέσων φιλτραρίσματος. Οι τρεις πιο δημοφιλείς είναι οι εξής:

  • Ονοματική ταξινόμηση σε μικρά (nominal micron rating): Αυτή είναι η ικανότητα των μέσων να συγκρατούν σωματίδια συγκεκριμένου μεγέθους. Η ταξινόμηση αυτή δίνεται από το μέγεθος των σωματιδίων ακολουθούμενη από το ποσοστό. Για παράδειγμα, ονομαστική τιμή 50% στα 10micron, σημαίνει ότι το μέσο διατηρεί το 50% των σωματιδίων που έχουν μέγεθος άνω των 10 μικρών.
  • Απόλυτη ταξινόμηση σε μικρά (absolute micron rating): Η βαθμολογία αυτή επιτυγχάνεται χρησιμοποιώντας μία δοκιμή με ένα μόνο πέρασμα. Διεξάγεται μία δοκιμή ενός περάσματος με μολυσμένο υγρό μέσω του μέσου φίλτρου. Οποιαδήποτε σωματίδια περνούν από το μέσο, συλλαμβάνονται και μετρώνται. Αυτή η ταξινόμηση μάς δίνει ένα ποσοστό συγκράτησης π.χ. 98,7%.
  • Δοκιμή πολλαπλών διελεύσεων – Λόγος βήτα (multipass beta ratio testing): Αυτή η αξιολόγηση είναι η πιο ακριβής και η πλέον αποδεκτή μέθοδος. Χρησιμοποιείται από τους περισσότερους οργανισμούς: SAE (SAE J1858), ISO (ISO 4548-12 για λιπαντικά και ISO16889 για υδραυλικά λιπαντικά και καύσιμα), ANSI (American National Standards Institute) και NFPA (National Fluid Power Association).

Ο λόγος βήτα (beta)

Η δοκιμή πολλαπλών διελεύσεων χρησιμοποιεί μία μολυσματική ουσία η οποία έχει γνωστή κατανομή σωματιδίων και προστίθεται τακτικά σε μετρημένες ποσότητες στο υγρό. Δείγματα του ρευστού μετρώνται σε χρονικά διαστήματα τόσο πριν όσο και μετά το φίλτρο. Από αυτές τις δύο μετρήσεις μπορούμε να υπολογίσουμε τον λόγο βήτα (beta) ως εξής:

                      αριθμός σωματιδίων πριν το φίλτρο
βx = ————————————————————————-
                     αριθμός σωματιδίων μετά το φίλτρο

όπου: βx = ο λόγος βήτα (beta) για σωματίδια με διάμετρο x.

Για παράδειγμα, σε σωματίδια των 10 μικρών, αν μετρήσουμε 1000 σωματίδια πριν και 500 σωματίδια μετά το φίλτρο, τότε θα έχουμε: β10 = 1000/500 = 2.

Ο λόγος βήτα από μόνος του δεν δίνει πολλές πληροφορίες, έτσι ώστε να μεταφράζεται σε μία πιο χρήσιμη πληροφορία. Πρέπει να αφαιρέσουμε 1 από την αρχική αναλογία και στη συνέχεια να διαιρέσουμε με την αρχική αναλογία. Έτσι, σε αυτήν την περίπτωση, αφαιρούμε 1 από 2 και διαιρούμε με 2, έτσι έχουμε: (2-1) / 2 = 50%.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση, αυτό σημαίνει ότι το μέσο συγκρατεί το 50% των σωματιδίων διαμέτρου 10 μικρομέτρων.

Για να αποφύγουμε να κάνουμε τους υπολογισμούς, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τον παρακάτω πίνακα για να μετατρέψουμε τον λόγο beta σε απόδοση%.

Ο λόγος beta δηλώνεται με περισσότερους από έναν αριθμούς, για παράδειγμα: β5/10/20 = 2/20/75.

Σε αυτό το παράδειγμα, το εξεταζόμενο φίλτρο απομάκρυνε το 50% των σωματιδίων μεγέθους 5 μικρών, το 95% των σωματιδίων μεγέθους 10 μικρών και το 98,7% των σωματιδίων μεγέθους 20 μικρών που υπήρχαν σε αυτό.

Χαρακτηριστικά φίλτρου

Τα κύρια χαρακτηριστικά ενός φίλτρου είναι:

  • Διάρκεια ζωής: έχει σχέση με την ικανότητα συγκράτησης σκόνης, με την ποσότητα σωματιδίων που μπορεί να κρατήσει μέχρι να απαιτείται η αλλαγή του.
  • Απόδοση: έχει σχέση με την αναλογία του αριθμού των σωματιδίων που συγκρατούνται από το φίλτρο προς τον αριθμό των σωματιδίων που εισέρχονται σε αυτό. Εκφράζεται ως ποσοστό και πρέπει να είναι όσο το δυνατόν υψηλότερο.
  • Πτώση πίεσης: είναι η διαφορά μεταξύ της πίεσης εισόδου και της πίεσης εξόδου. Την ονομάζουμε και διαφορική πίεση και πρέπει να είναι όσο το δυνατόν χαμηλότερη.

Τύποι φίλτρων

Τα εν σειρά φίλτρα καυσίμου (inline fuel filters) ή φίλτρα γραμμής ή φίλτρα αγωγού είναι τοποθετημένα σε σειρά στη σωλήνωση του καυσίμου, όπως υποδηλώνει και το όνομά τους. Είναι κατασκευασμένα από χαλύβδινο έλασμα που παρέχει προστασία από τη διάβρωση, ανοξείδωτο χάλυβα, αλουμίνιο ή πλαστικό. Μπορεί να διαθέτουν επιπλέον υδατοπαγίδα ή και σύστημα θέρμανσης του καυσίμου.

Το φυσίγγιο φίλτρου (filter cartridges) ή στέλεχος φίλτρου δίνει τη δυνατότητα αντικατάστασης μόνον του στοιχείου φίλτρανσης, επαναχρησιμοποιώντας το κέλυφος. Πρόκειται για μία οικολογική λύση.

Τα βιδωτά φίλτρα (spin-on filters) είναι σχεδιασμένα για εύκολη και γρήγορη αντικατάσταση. Ανάλογα με τον τύπο τους, διαθέτουν σπείρωμα, όπου προσαρμόζεται υδατοπαγίδα και αισθητήρας στάθμης νερού.

Θερµοκρασία απόφραξης

Στους πετρελαιοκινητήρες υπάρχουν πολλά σημεία που αντιμετωπίζουν προβλήματα στις χαμηλές θερμοκρασίες. Δύο από τα συστατικά που επηρεάζουν περισσότερο το καύσιμο είναι το νερό και η παραφίνη. Το νερό συμβάλλει στο πάγωμα του σωλήνα καυσίμου.

Επιπλέον, υπάρχουν δύο συγκεκριμένα σημεία (θερμοκρασίες) που είναι πολύ σημαντικά για το φιλτράρισμα σε χαμηλές θερμοκρασίες. Αυτά τα σημεία είναι το σημείο νέφωσης (Cloud Point) και το σημείο απόφραξης ψυχρού φίλτρου (Cold Filter Plug Point – CFPP).


Το σηµείο νέφωσης είναι το σηµείο στο οποίο καθιζάνουν οι κρύσταλλοι παραφίνης. Το CFPP είναι η υψηλότερη θερµοκρασία στην οποία ένα συγκεκριµένο καύσιµο περνά από το φίλτρο.

Ανάλογα με την ποιότητα του καυσίμου, το σημείο στο οποίο τα περισσότερα καύσιμα ντίζελ σχηματίζουν κρυστάλλους παραφίνης (κερί) μπορεί να είναι από -17°C έως 7,2°C. Το CFPP για καύσιμα μπορεί να κυμαίνεται από -23°C έως -9°C, ανάλογα με την ποιότητα του καυσίμου. Αυτοί οι κρύσταλλοι παραφίνης επικαλύπτουν γρήγορα τα φίλτρα και εμποδίζουν τη ροή του καυσίμου. Επιπλέον, η μόλυνση του νερού με τη μορφή πάγου επιδεινώνει το πρόβλημα, επιβραδύνοντας τη ροή ακόμη περισσότερο. Επομένως, είναι επιθυμητό να θερμαίνεται το πετρέλαιο όσο το δυνατόν πλησιέστερα στο στοιχείο του φίλτρου, ώστε να επαναϋγροποιείται η παραφίνη και οι κρύσταλλοι πάγου.

Στα φίλτρα πετρελαίου συχνά ενσωματώνονται διατάξεις θέρμανσης και υδατοπαγίδες για να περιοριστεί το φαινόμενο αυτό.

Η αλλαγή του φίλτρου

Το φίλτρο καυσίμου απομακρύνει τη βρωμιά, τη σκουριά, τα στερεά και άλλους ρύπους από το καύσιμο. Όταν δεν λειτουργεί σωστά, μπορεί να οδηγήσει σε βλάβες στην αντλία καυσίμου και στα μπεκ λόγω των μολυσματικών ουσιών στο καύσιμο.

Αποτελεί ένα σημαντικό στοιχείο του συστήματος παροχής καυσίμου, καθώς συμβάλλει στην αποτελεσματικότητά του και είναι απαραίτητο για την επίτευξη της βέλτιστης απόδοσης του κινητήρα.

Όταν το φίλτρο συσσωρεύει βρωμιά για κάποιο διάστημα και δεν λειτουργεί καλά, μπορεί να προκληθεί βλάβη στον κινητήρα. Έτσι, η αντικατάστασή του είναι απαραίτητη, για να διασφαλιστεί η βέλτιστη απόδοσή του.

Επιπλέον, η αλλαγή του φίλτρου αυξάνει τη διάρκεια ζωής του κινητήρα, καθώς αποτρέπει στη βρωμιά και τα ρινίσματα να εισέλθουν σε αυτόν και να καταστρέψουν τους κυλίνδρους, τα έμβολα και άλλα εξαρτήματά του. Η αντικατάσταση του φίλτρου καυσίμου αποτρέπει τέτοια προβλήματα και εξασφαλίζει τη μεγαλύτερη διάρκεια ζωής του κινητήρα.

Ακόμη, το καθαρό φίλτρο και, κατά συνέπεια, το καθαρό καύσιμο έχει ως αποτέλεσμα υψηλότερες επιδόσεις του κινητήρα. Η σωστή συντήρηση και αντικατάσταση του φίλτρου καυσίμου, όπως συνιστά ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου, μπορεί να βοηθήσει στην απόδοση του κινητήρα κατά 2 – 4%.

Παράλληλα, ένα φίλτρο σε καλή κατάσταση θα αποτρέψει το φράξιμο των μπεκ καυσίμου, αυξάνοντας την ισχύ του κινητήρα και περιορίζοντας τα προβλήματα κατά την οδήγηση.


Η αντικατάσταση του φίλτρου καυσίµου µε ένα νέο εξασφαλίζει την αφαίρεση των ρύπων από το καύσιµο και τη σωστή ποσότητα ροής καυσίµου που πηγαίνει στον κινητήρα.

Αντίθετα, ένα φραγμένο φίλτρο καυσίμου θα κάνει τον κινητήρα να λειτουργεί σε κατάσταση φτωχού μίγματος, με τις σχετικές επιπτώσεις σε απόδοση, οικονομία καυσίμου και εκπομπές ρύπων.

Καθώς το φραγμένο φίλτρο καυσίμου θα οδηγήσει σε ανεπαρκή παροχή καυσίμου μέσω των μπεκ ψεκασμού, δημιουργείται ακατάλληλη αναλογία μείγματος αέρα – καυσίμου, προκαλώντας ανεπαρκή καύση καυσίμου, με αποτέλεσμα επιβλαβείς εκπομπές ρύπων.


Η σωστή λειτουργία του φίλτρου και η αποτελεσµατική συγκράτηση των ρύπων συµβάλλει στη βελτιωµένη απόδοση του κινητήρα, τη µεγαλύτερη διάρκεια ζωής του, στην εξοικονόµηση καυσίµου και την προστασία του περιβάλλοντος.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
Εγγραφείτε στο newsletter

Για να λαμβάνετε τα τελευταία νέα, ενημερώσεις και ειδικές προσφορές απευθείας στο email σας.