Η πρώτη αντλία ACF στο Αftermarket
motorservice

Η πρώτη αντλία ACF στο Αftermarket

Η Motorservice είναι ο μοναδικός προμηθευτής που προσφέρει ηλεκτρική αντλία για την έκπλυση του φίλτρου ενεργού άνθρακα.

Αναπτύχθηκε από την Pierburg στη Γερμανία και κυκλοφόρησε στην αγορά το 2018 ως παγκόσμια καινοτομία. Από τότε, η αντλία ACF 7.11390.00.0 χρησιμοποιείται ολοένα και περισσότερο στην εργοστασιακή παραγωγή από μεγάλο αριθμό γνωστών κατασκευαστών αυτοκινήτων, που σημαίνει ότι έχει σημαντικές δυνατότητες στο Aftermarket. Η αντλία τροφοδοτεί τους ατμούς καυσίμου στο ACF για καύση και, με αυτόν τον τρόπο, μειώνει τις εκπομπές ρύπων του οχήματος.

Πρόκειται, επί της ουσίας, για μία φυγοκεντρική ηλεκτρική αντλία αερίου που λαμβάνει κίνηση από έναν μονοφασικό κινητήρα και λειτουργεί με παροχή έως και 50 λίτρα ανά λεπτό σε πίεση μόνο περίπου 0,1 bar. Η θερμική της αντίσταση έχει αυξηθεί χάρη στην καινοτόμο ενεργή ψύξη του ηλεκτρονικού συστήματος. Αυτό διασφαλίζει ότι η αντλία μπορεί να αντέξει σε ακραίες συνθήκες στον χώρο του κινητήρα. Επομένως, οι θερμοκρασίες περιβάλλοντος από -10 έως +105°C δεν αποτελούν πρόβλημα. Επιπλέον, είναι εξοπλισμένη με ενσωματωμένο αισθητήρα πίεσης, για να αναφέρει την πίεση του συστήματος στη μονάδα ελέγχου του οχήματος.

Πώς λειτουργεί

Στη δεξαμενή καυσίμου σχηματίζονται επιβλαβή αέρια από πτητικούς υδρογονάνθρακες. Για την αποτροπή της έκλυσής τους στο περιβάλλον, οι ατμοί καυσίμου δεσμεύονται σε ένα φίλτρο ενεργού άνθρακα (ACF) από το σύστημα εξαέρωσης ρεζερβουάρ. Το σύστημα αυτό αερίζει, επίσης, τη δεξαμενή καυσίμου, ώστε να μην αναπτύσσεται υποπίεση ή υπερπίεση, ως αποτέλεσμα της απομάκρυνσης του καυσίμου, κατά τον ανεφοδιασμό, ή ως αποτέλεσμα της μεταβολής της εξωτερικής θερμοκρασίας.

Καθώς η χωρητικότητα αποθήκευσης του φίλτρου ενεργού άνθρακα είναι περιορισμένη, πρέπει να «αναγεννάται» τακτικά για να αποφευχθεί ο κορεσμός. Σε συνθήκες λειτουργίας, όπου η πρόσθετη ποσότητα καυσίμου είναι ανεκτή για τον κινητήρα και τη διαδικασία καύσης, οι ατμοί καυσίμου από το φίλτρο αναμειγνύονται ξανά με τον αέρα εισαγωγής.

Για τον σκοπό αυτό, οι ατμοί καυσίμου αναρροφώνται από το φίλτρο ενεργού άνθρακα με τη βοήθεια της αντλίας ACF και τροφοδοτούνται στη διαδικασία καύσης ελεγχόμενα, μέσω μίας βαλβίδας έκπλυσης.

Προς αποφυγή δημιουργίας υποπίεσης στο φίλτρο ενεργού άνθρακα, κατά τη διάρκεια της αναγέννησης, αυτό αερίζεται μέσω μίας βαλβίδας αερισμού που ανοίγει στη συνέχεια. Το φίλτρο ενεργού άνθρακα ξεπλένεται με τον παρεχόμενο καθαρό αέρα.

Στις σύγχρονες γενιές κινητήρων, δεν υπάρχει, σχεδόν καθόλου, υποπίεση στην πολλαπλή εισαγωγής, η οποία παλιότερα ήταν επαρκής για την αναρρόφηση των ατμών και την παροχή φρέσκου αέρα στο φίλτρο. Οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί περιορίζουν, επίσης, τον διαθέσιμο χρόνο για την αναγέννηση του φίλτρου. Επομένως, σε αυτήν την περίπτωση, η αντλία ACF χρησιμοποιείται για την ενεργή αναγέννηση του φίλτρου ενεργού άνθρακα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
Εγγραφείτε στο newsletter

Για να λαμβάνετε τα τελευταία νέα, ενημερώσεις και ειδικές προσφορές απευθείας στο email σας.