Η τεχνική εκπαίδευση στο ελεύθερο συνεργείο
AutoSpecialist Training

Η τεχνική εκπαίδευση στο ελεύθερο συνεργείο

6 ειδικοί µας µιλούν για τη σηµασία της τεχνικής εκπαίδευσης και απαντούν στα ερωτήµατα που τους θέσαµε.

Η εκπαίδευση αποτελεί ίσως περισσότερο από ποτέ το εργαλείο που προσφέρει πολλαπλά οφέλη στον τοµέα της Δευτερογενούς αγοράς, συµβάλλοντας σηµαντικά στη δηµιουργία των συνθηκών που θα βοηθήσουν τη βιωσιµότητα ενός κλάδου, ο οποίος είναι άµεσα εξαρτώµενος από την εξέλιξη της τεχνολογίας στην αυτοκίνηση.

Σε αυτό το άρθρο θα μπορούσε κανείς να αφιερώσει πολλές σελίδες με αναφορές, διαδικασίες, μεθόδους και κυρίως επιχειρήματα για το πόσο σημαντική είναι η εκπαίδευση των μηχανικών σήμερα. Από την τεχνική σχολή, για να ασκήσει το επάγγελμα, μέχρι τις υποχρεωτικές εκπαιδεύσεις, για να διεξάγει συγκεκριμένες εργασίες. Να αναφερθεί σε κενά, αστοχίες, ελλείψεις, σωστά και λάθη, αλλά δεν είναι αυτό το ζητούμενο. Ποιο είναι, όμως, το ζητούμενο; Η προσαρμογή στα νέα δεδομένα, η εξέλιξη, η εκμετάλλευση των διαθέσιμων πόρων για τη βελτίωση των υπηρεσιών προς τον πελάτη, και στο βάθος, η ελπίδα ότι δημιουργούνται οι σωστές συνθήκες που θα μας επιτρέψουν τη βιωσιμότητα, στο εγγύς μέλλον. 

Το ανεξάρτητο Aftermarket αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις οι οποίες έρχονται να θέσουν ερωτήματα και να προβληματίσουν.

Έχουμε κάνει πολλές αναφορές και τα έχουμε αναδείξει πολλάκις. Όλα καταλήγουν σε έναν κοινό παρανομαστή κατά την άποψή μου… Τον επισκευαστή! Τον τελευταίο και πολύ σημαντικό κρίκο μίας τεράστιας αλυσίδας τροφοδοσίας προϊόντων και υπηρεσιών. Η εικόνα της βιομηχανίας αντικατοπτρίζεται ΤΕΛΙΚΑ μέσα από το ελεύθερο συνεργείο που έχει την άμεση επαφή με τον τελικό καταναλωτή, ο οποίος τελικά θα κρίνει. Μπορεί το προϊόν που θα μπει στο αυτοκίνητό του να προέρχεται από τους κορυφαίους κατασκευαστές Πρώτης Τοποθέτησης, μετά από έρευνα και επένδυση εκατομμυρίων σε εξέλιξη και marketing, αλλά τελικά αυτός που θα το διαχειριστεί θα είναι και αυτός που θα το αναδείξει ή θα το κάνει να φανεί στα μάτια του πελάτη σαν ένα φθηνό προϊόν. Αρκεί μία λάθος τοποθέτηση και η φήμη του Ανεξάρτητου Aftermarket κλονίζεται στη συνείδηση του πελάτη, πολλές φορές και ανεπανόρθωτα. Η σωστή λειτουργία ενός συνεργείου, ναι, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την κατάρτιση του προσωπικού και την εικόνα που έχει διαμορφώσει προς τα έξω, όχι μόνο για το καλό του ιδιοκτήτη, αλλά για το καλό όλου του κλάδου.

Αυτό λοιπόν εγείρει ένα τεράστιο θέμα, καθώς όλες οι διαδικασίες που αναφέραμε παραπάνω πρέπει να φτάσουν στον τελικό καταναλωτή σωστά και αυτό αποτελεί μεγάλη πρόκληση για όλη την αλυσίδα τροφοδοσίας. Η τεχνογνωσία και η σωστή επικοινωνία του επισκευαστή με τον πελάτη του είναι υψίστης σημασίας και γι’ αυτόν τον λόγο πιστεύω πως οι προσφερόμενες υπηρεσίες είναι το συγκριτικό πλεονέκτημα που κάνει τη διαφορά σε όλα τα επίπεδα της εμπορικής αλυσίδας. Η εκπαίδευση λοιπόν είναι μία από τις υπηρεσίες οι οποίες μεταφέρουν όλα αυτά τα μηνύματα με άμεσο ή έμμεσο τρόπο. Γι’ αυτόν τον λόγο έχουν επενδυθεί χρήματα σε εξοπλισμό και ανθρώπινο δυναμικό, με σκοπό την κατάρτιση των επισκευαστών.


Η παραγωγή νέας γνώσης που είναι αποτέλεσµα της τεχνολογικής εξέλιξης, δηµιουργεί την ανάγκη διαρκούς επιµόρφωσης. Ο επισκευαστής αυτοκινήτων πρέπει να βρει τα µέσα για να καλύψει το κενό γνώσεων που προκύπτει και ο καλύτερος τρόπος να τη βρει είναι στους φορείς που αναπτύσσουν την τεχνολογία.

Οι κατασκευαστές φροντίζουν να διοχετεύσουν πολύτιμες γνώσεις για τον σωστό χειρισμό των προϊόντων τους και από την άλλη μεριά οι αποδέκτες λαμβάνοντας την πληροφορία αποκτούν μία εξειδίκευση, η οποία αποδεικνύεται πολύτιμη για την εργασία και τη σχέση τους με τους πελάτες.

Στη χώρα μας εδώ και πολλά χρόνια, εταιρείες, σε επίπεδο προμηθευτή, έχουν αναπτύξει τμήματα εκπαίδευσης εφαρμόζοντας τα προγράμματα και τη στρατηγική που έχουν σχεδιαστεί κεντρικά, διεξάγοντας σεμινάρια στο ελεύθερο συνεργείο. Όμως και σε επίπεδο εισαγωγέων έχει γίνει κάτι αντίστοιχο, καθώς είναι πλέον δεδομένο πως η παροχή υπηρεσιών και υποστήριξης αποτελεί βασικό συστατικό για την επίτευξη στενής σχέσης με τον πελάτη-επισκευαστή. Είναι δύσκολο για μία εταιρεία να αναπτύξει τέτοιου είδους υπηρεσίες σωστά και να χτίσει σχέσεις πάνω σε αυτές, αλλά μακροπρόθεσμα δημιουργείται ένα σημαντικό πλεονέκτημα σε σχέση με τον ανταγωνισμό, καθώς εδραιώνεται μία ιδιαίτερη επικοινωνία με τον πελάτη.


Η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας των οχηµάτων και οι περιορισµοί που τίθενται για την επισκευή τους, θέτουν την εκπαίδευση, και µάλιστα την πιστοποιηµένη, ως προϋπόθεση ώστε οι επισκευαστές να έχουν τη δυνατότητα να διαχειρίζονται και να παρεµβαίνουν σε οχήµατα.

Η ανάγκη για εκπαίδευση, από τη μία και η επένδυση στην εκπαίδευση από την άλλη, είναι δύο συγκοινωνούντα δοχεία τα οποία διογκώνονται συνεχώς. Όσο η εξέλιξη της τεχνολογίας προχωράει, όσο ο στόλος των οχημάτων στην Ελλάδα ανανεώνεται και όσο το επίπεδο των μηχανικών ανεβαίνει, η σχέση αυτή θα γίνεται στενότερη. Όσοι επενδύουν στην εκπαίδευση, είναι δεδομένο ότι θα κερδίσουν…

Αυτό πρέπει να το συνειδητοποιήσουν όσοι στέκονται υπεροπτικά απέναντι σε κάθε μορφή γνώσης που προσφέρεται από έγκυρους φορείς. Στη χώρα μας, παρόλο που το ενδιαφέρον των επισκευαστών για εκπαίδευση ολοένα και αυξάνεται, θεωρώ πως ακόμα για έναν μεγάλο αριθμό δεν αποτελεί προτεραιότητα. Γι’ αυτόν τον λόγο, το μήνυμα πρέπει να είναι ΗΧΗΡΟ και προς όλες τις κατευθύνσεις, για το καλό του κλάδου.

Η εκπαίδευση είναι η µόνη σίγουρη επένδυση για το παρόν και το µέλλον!

Παρακάτω παρουσιάζουµε εταιρείες οι οποίες διαθέτουν εκπαιδευτικά τµήµατα στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Έµπειροι εκπαιδευτές απαντούν στις ερωτήσεις µας και αναδεικνύουν τη σηµασία της εκπαίδευσης για τον επισκευαστή στο ανεξάρτητο συνεργείο.

Τμήμα τεχνικής εκπαίδευσης Bosch

Η Bosch έχει επενδύσει σηµαντικά στον τοµέα της εκπαίδευσης και σχεδόν από την ίδρυσή της, έχει δηµιουργήσει προγράµµατα τεχνικής κατάρτισης. Αυτή τη στιγµή διεξάγονται σεµινάρια σε 31 κέντρα εκπαίδευσης που διαθέτει σε όλο τον κόσµο: από την Ισπανία, την Τουρκία και τη Νότια Αφρική µέχρι την Αυστραλία και τη Βραζιλία. Στη χώρα µας, έχει παρουσία µέσω αντιπροσώπων από το 1913, ενώ η θυγατρική του Οµίλου δηµιουργήθηκε το 1992 και έκτοτε πραγµατοποιεί τεχνικές εκπαιδεύσεις σε όλο το φάσµα της αυτοκίνησης.

Τα εκπαιδευτικά προγράµµατα αναπτύσσονται πάντα σε στενή συνεργασία µε το τµήµα τεχνικής εκπαίδευσης του Οµίλου κεντρικά και είναι σχεδιασµένα για να παρέχουν υψηλή τεχνογνωσία γύρω από τον τοµέα του αυτοκινήτου, που εξελίσσεται διαρκώς, αλλά και ασφάλεια σε όσους χρησιµοποιούν όλες τις νέες τεχνολογίες. Ο Αντώνης Κοντογεώργης είναι Υπεύθυνος του τµήµατος Τεχνικής εκπαίδευσης της Bosch Ελλάδας και έχει ενταχθεί στο δυναµικό της εταιρείας από το 2011. Όπως επισηµαίνει, κύριος στόχος της εταιρείας είναι, µέσω των εκπαιδευτικών προγραµµάτων, να έχουν οι τεχνικοί τη δυνατότητα να εντοπίζουν τις βλάβες και να προχωρούν σε διάγνωση και επιδιόρθωση µε τον πιο αποτελεσµατικό τρόπο, µε στόχο την αύξηση της παραγωγικότητας και τη µείωση του χρόνου αναµονής για τους πελάτες. Στο κέντρο εκπαίδευσης της Bosch Ελλάδας, τα εκπαιδευτικά σεµινάρια και σεµινάρια κατάρτισης αφορούν τα συστήµατα διαχείρισης βενζινοκινητήρων και πετρελαιοκινητήρων, τα υβριδικά αλλά και ηλεκτρικά συστήµατα των οχηµάτων, τα συστήµατα υποβοήθησης, αλλά και συστήµατα παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας. Επιπλέον, πραγµατοποιούνται εκπαιδεύσεις σε θέµατα που καλύπτουν ολόκληρο το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων και υπηρεσιών που προσφέρει η εταιρεία, από τη διαχείριση της ποιότητας του δικτύου συνεργείων που διαθέτει, έως και τη διαχείριση του ηλεκτρικού συστήµατος των οχηµάτων.


H Bosch δεν είναι µόνο ένας προµηθευτής ανταλλακτικών, είναι ο κατασκευαστής που δηµιουργεί, εξελίσσει, οδηγεί την τεχνολογία και παρέχει γνώσεις! Στο εκπαιδευτικό µας κέντρο παρέχουµε τις απαραίτητες γνώσεις που χρειάζεται ένας επισκευαστής, προκειµένου να είναι έτοιµος να αντιµετωπίσει τις προκλήσεις της τεχνολογίας του µέλλοντος.

Πόσες ώρες πιστεύετε ότι πρέπει να επενδύει ένας µηχανικός στην εκπαίδευση ετησίως;

Δεν υπάρχει συγκεκριμένος κανόνας σχετικά με τον χρόνο που θα πρέπει να επενδύει ένας τεχνικός στην εκπαίδευση. Η συμμετοχή σε σωστά εκπαιδευτικά σεμινάρια αποτελεί μονόδρομο, προκειμένου ο τεχνικός να ενημερώνεται και να εκπαιδεύεται σύμφωνα με τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις.

Ποια είναι τα οφέλη για τον επισκευαστή που παρακολουθεί το δικό σας πρόγραµµα εκπαίδευσης;

Η Bosch αναπτύσσει και παρέχει προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης που βοηθούν τους επισκευαστές να παραμείνουν ανταγωνιστικοί. Με τις τεχνολογίες των οχημάτων να γίνονται όλο και πιο προηγμένες, η εκπαίδευση και κατάρτιση για ειδικευμένους τεχνικούς θεωρείται πιο σημαντική από ποτέ. Το εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα που πραγματοποιείται από έμπειρους εκπαιδευτές της Bosch με πολυετή εμπειρία, παρέχει τις γνώσεις και υποδεικνύει τις δεξιότητες που χρειάζεται ένας επισκευαστής. Επιπρόσθετα, χρησιμοποιώντας τον πιο σύγχρονο εξοπλισμό, ένας επισκευαστής θα μάθει πώς μπορεί να διαγνώσει, να επιδιορθώσει και να συντηρήσει τα οχήματα των πελατών του.

Πώς βλέπετε το επίπεδο εκπαιδεύσεων στην Ελλάδα; Πιστεύετε πως οι προσφερόµενες εκπαιδεύσεις αυτή τη στιγµή καλύπτουν τις ανάγκες που µπορεί να έχει ένα σύγχρονο συνεργείο;

Το επίπεδο εκπαιδεύσεων στην Ελλάδα είναι κάτω από τον μέσο όρο της Ευρώπης. Είναι λίγες οι εταιρείες που πραγματοποιούν τεχνικά σεμινάρια και ελάχιστες οι εταιρείες που διαθέτουν εκπαιδευτικό κέντρο ή κέντρο που περιλαμβάνει σύγχρονο εξοπλισμό ανάλογο με τις απαιτήσεις του σεμιναρίου.

Πώς βλέπετε να εξελίσσεται η επισκευή και συντήρηση ενός οχήµατος στο προσεχές µέλλον και ποιες θα είναι οι επιπτώσεις για ένα συνεργείο που δεν εκπαιδεύεται;

Οι τεχνολογικές εξελίξεις των οχημάτων γίνονται πιο φιλικές προς τον χρήστη του αυτοκινήτου, αλλά απαιτούν επαγρύπνηση, κατάρτιση, διαρκή ενημέρωση και απαραίτητο εξοπλισμό για έναν επισκευαστή, προκειμένου να είναι σε θέση να συντηρήσει, επισκευάσει ή επιλύσει ένα τεχνικό πρόβλημα σε ένα όχημα. Το συνεργείο που δεν ακολουθεί τις απαιτήσεις των τεχνολογικών εξελίξεων, σταδιακά θέτει τον εαυτό του εκτός της αγοράς.

Θεωρείτε πως η τεχνική εκπαίδευση για τους επισκευαστές των ελεύθερων συνεργείων είναι αναγκαία; Πιστεύετε πως οι Έλληνες επισκευαστές το έχουν αντιληφθεί αυτό;

Οι τεχνικοί που εργάζονται σε ένα ελεύθερο συνεργείο έχουν έναν επιπλέον λόγο να συμμετέχουν σε τεχνικά σεμινάρια, καθώς δεν βρίσκονται κάτω από την ομπρέλα ενός κατασκευαστή, ώστε να έχουν ελεύθερη την πληροφορία και τη γνώση. Στην Ελλάδα θεωρώ πως τα ελεύθερα συνεργεία το έχουν αντιληφθεί αυτό, πάραυτα ένα μόνο μέρος τους επιλέγει να συμμετέχει σε τεχνικά σεμινάρια.

Τι θα πρέπει να εξετάζει ένας επισκευαστής για να διασφαλίσει την ποιότητα ενός σεµιναρίου, ειδικά όταν αυτό είναι επί πληρωµή;

Να επιλέγει αντίστοιχα σεμινάρια σύμφωνα με την εξειδίκευσή του, να ερευνά ποιος είναι ο φορέας της εκπαίδευσης, τη θεματολογία, το περιεχόμενο, το υλικό και τη διάρκεια.

Τμήμα τεχνικής εκπαίδευσης MOTUL

Η Motul διεξάγει εκπαιδεύσεις σε περισσότερες από 165 χώρες παγκοσµίως, ενώ στην Ελλάδα ενίσχυσε την παρουσία της τα τελευταία 8 χρόνια, µε τη δηµιουργία εκπαιδευτικών προγραµµάτων για την υποστήριξη των επίσηµων εισαγωγέων. Παράλληλα, µε έδρα τη χώρα µας, υποστηρίζει την αγορά της Κύπρου, αλλά και χώρες των Βαλκανίων, όπως Σερβία, Κροατία, Σλοβενία, Αλβανία και Βόρεια Μακεδονία. Με τις τεχνικές εκπαιδεύσεις, η Motul προσπαθεί να καλύψει όλους τους τοµείς στους οποίους εξειδικεύεται (λιπαντικά µοτοσυκλετών – επιβατικών, µεσαίου και µεγάλου κυβισµού).

Ο Χρήστος Μιλτσακάκης, Technical & Marketing Coordinator Greece, εργάζεται για τη Motul εδώ και 7 χρόνια και τονίζει πως βασικός στόχος της δραστηριότητάς του είναι η κάλυψη των αναγκών εκπαίδευσης και υποστήριξης σε όλη την ελληνική επικράτεια. Το περιεχόµενο των εκπαιδεύσεων που προσφέρει η εταιρεία εστιάζει στις νέες τεχνολογίες των οχηµάτων και τον τρόπο µε τον οποίο αυτές επηρεάζουν τη σύνθεση των σύγχρονων λιπαντικών. Όπως επισηµαίνει, η χρήση εξειδικευµένων λιπαντικών ελέγχεται από τους κατασκευαστές µέσω εγκρίσεων OEM. Εποµένως, σκοπός των εκπαιδεύσεων είναι η ενηµέρωση των επαγγελµατιών για τις σύγχρονες προδιαγραφές και απαιτήσεις των OEM και ταυτόχρονα η ανάλυση των λόγων που επιβάλλουν τη χρήση εγκεκριµένων προϊόντων.


Ζούµε σε µία εποχή που αδυνατούµε να προλάβουµε τις εξελίξεις σε πολλούς τοµείς της ζωής µας, τόσο στον προσωπικό όσο και στον επαγγελµατικό τοµέα. Το ίδιο ραγδαίες είναι και οι εξελίξεις στην τεχνολογία των οχηµάτων και οι επαγγελµατίες του χώρου οφείλουν να εκµεταλλευτούν κάθε ευκαιρία που τους δίνεται να ενηµερωθούν για τις εξελίξεις αυτές. Η σωστή ενηµέρωση πρέπει να θεωρηθεί βασικό όπλο στον πολύ ανταγωνιστικό χώρο του επαγγελµατία συντηρητή.

Θεωρείτε πως η τεχνική εκπαίδευση για τους επισκευαστές των ελεύθερων συνεργείων είναι αναγκαία; Πιστεύετε πως οι Έλληνες επισκευαστές το έχουν αντιληφθεί αυτό;

Η τεχνολογία των οχημάτων (μοτοσυκλετών, επιβατικών και μεσαίου/μεγάλου κυβισμού) εξελίσσεται με ραγδαίους ρυθμούς τα τελευταία χρόνια. Τα αυστηρά όρια ρύπων οδηγούν στην ανάγκη μείωσης της κατανάλωσης και την εξέλιξη των θερμικών κινητήρων και των επιμέρους συστημάτων στα όρια των δυνατοτήτων τους. Ως αποτέλεσμα, η επαγγελματική συντήρηση είναι το κλειδί στη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας και της βιώσιμης επιχείρησης. Τα τελευταία χρόνια έχουμε παρατηρήσει αυξημένο ενδιαφέρον στα τεχνικά σεμινάρια της Motul, πράγμα που δηλώνει ότι αυτή η ανάγκη έχει αναγνωριστεί από τους επισκευαστές. Είναι χαρακτηριστικό ότι από το 2014 έως σήμερα, έχουν εκπαιδευτεί περισσότεροι από 2.000 επαγγελματίες του χώρου στα τεχνικά σεμινάρια της εταιρείας μας.

Πόσες ώρες πιστεύετε ότι πρέπει να επενδύει ένας µηχανικός στην εκπαίδευση ετησίως;

Είναι κατανοητό ότι σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον, ο ελεύθερος χρόνος κάθε επαγγελματία έχει συρρικνωθεί σημαντικά. Το όφελος όμως της εκπαίδευσης είναι δύσκολο να το ανάγουμε σε εργατοώρες. Θεωρούμε ότι η αφιέρωση μίας ημέρας τον μήνα στην εκπαίδευση μπορεί να προσφέρει σημαντικό συγκριτικό πλεονέκτημα στον επαγγελματία του χώρου του αυτοκινήτου.

Τι θα πρέπει να εξετάζει ένας επισκευαστής για να διασφαλίσει την ποιότητα ενός σεµιναρίου, ειδικά όταν αυτό είναι επί πληρωµή;

Τα τεχνικά σεμινάρια της Motul δεν απαιτούν την οικονομική συνδρομή του επαγγελματία. Επίσης, επικεντρώνονται περισσότερο στις χρήσιμες τεχνικές πληροφορίες και λιγότερο σε εμπορικά θέματα. Η Motul θεωρεί ουσιαστικό τα τεχνικά σεμινάρια να επικεντρώνονται στη διάχυση της τεχνικής πληροφορίας και λιγότερο σε θέματα marketing και προώθησης προϊόντων. Πιστεύουμε ότι το κριτήριο αυτό διασφαλίζει κυρίως ποιοτικό, αλλά και χρήσιμο για τον επαγγελματία περιεχόμενο.

Ποια είναι τα οφέλη για τον επισκευαστή που παρακολουθεί το δικό σας πρόγραµµα εκπαίδευσης;

Η εκπαίδευση και ενημέρωση για τις νέες εξελίξεις και τεχνολογίες είναι σχεδόν αδύνατη για επαγγελματίες εκτός των επίσημων δικτύων των αντιπροσωπειών. Η θεματολογία των σεμιναρίων της Motul συγκεντρώνει τις πληροφορίες όλων των κατασκευαστών OEM και καλύπτει τις νέες τεχνολογίες σε όλους τους τομείς των οχημάτων και των επιμέρους συστημάτων τους.

Πρέπει να τονίσουμε, επίσης, ότι η σύνθεση του στόλου οχημάτων στη χώρα μας αλλάζει σταδιακά και συμβαδίζει με αυτόν της υπόλοιπης Ευρώπης, υιοθετώντας νέες και απαιτητικές τεχνολογίες, όπως υβριδικά συστήματα, σύγχρονα αυτόματα κιβώτια και νέα καύσιμα. Η διείσδυση της ηλεκτροκίνησης ή της αυτόνομης οδήγησης παραμένει μικρή, αλλά δεν πρέπει να μας αφήνει αδιάφορους. Το μέλλον της επιχείρησης κάθε επισκευαστή σταδιακά θα εξαρτηθεί από την ικανότητά του να αντεπεξέλθει σε αυτές τις τεχνολογίες και ο απαιτούμενος χρόνος εξέλιξης είναι πολύ πιο μεγάλος για τα ανεξάρτητα συνεργεία και συνοδεύεται από αντίστοιχο υψηλότερο κόστος. Η τεχνική κατάρτιση θα πρέπει να είναι διαρκής.

Τμήμα τεχνικής εκπαίδευσης NGK|NTK

Η NGK|NTK παρέχει προγράµµατα εκπαιδεύσεων, τα οποία είναι κεντρικά σχεδιασµένα από την εταιρεία και προσφέρονται σε ολόκληρη την περιοχή του ΕΜΕΑ. Στη χώρα µας, συγκεκριµένα, τα σεµινάρια ξεκίνησαν το 2016, αφού ο Έλληνας εκπαιδευτής, Νίκος Βασιλάκης, είχε παρακολουθήσει το αντίστοιχο πρόγραµµα εκπαίδευσης στο τεχνικό κέντρο στο Rattingen. Όπως αναφέρει ο Daniel Hermann, Regional Training Specialist της εταιρείας, κατά τον σχεδιασµό ενός εκπαιδευτικού προγράµµατος, δηµιουργείται ένα χρήσιµο πληροφοριακό υλικό και ορίζεται ένα συγκεκριµένο κοινό στο οποίο απευθύνονται οι εκπαιδεύσεις. Είναι απαραίτητη η ανάλυση των αναγκών του κοινού (τι γνωρίζουν ήδη και τι πρέπει να γνωρίζουν), καθώς το περιεχόµενο του κάθε σεµιναρίου καθορίζεται από αυτό ακριβώς το κενό. Εξάλλου, στόχος της εταιρείας είναι οι εκπαιδευόµενοι να µάθουν κάτι που θα µπορούν να αξιοποιήσουν στην καθηµερινή τους εργασία, ώστε να ανταµειφθούν για τον χρόνο που αφιέρωσαν στην εκπαίδευση. Τα τεχνικά θέµατα που αναλύονται επικεντρώνονται στις ανάγκες του σύγχρονου ανεξάρτητου συνεργείου και καλύπτουν ένα ευρύ φάσµα τόσο αναφορικά µε τις πιο πρόσφατες τεχνολογίες, όσο και για τα νέα προϊόντα της εταιρείας. Ο Daniel Hermann εξηγεί ότι, δίνοντας βάση στην τεχνική κατάρτιση και την ορθή χρήση των εξαρτηµάτων που παρέχει η NGK|NTK, γίνεται κατανοητή η λειτουργία τους και αποφεύγονται λάθος χειρισµοί από τους επισκευαστές. Έτσι, διευκολύνεται η εργασία τους και αυξάνεται η ικανοποίησή τους, καθώς µειώνονται οι επιστροφές προϊόντων. Είναι σηµαντικό για την εταιρεία να είναι πάντα ενηµερωµένοι οι πελάτες της για τα προϊόντα της και τις πλέον σύγχρονες τεχνολογίες που προσφέρει.


Παλιότερα οι εργασίες σε ένα συνεργείο αφορούσαν µόνο το «µηχανικό» κοµµάτι, οπότε η πρακτική εξάσκηση (κάποιες φορές) ήταν αρκετή. Σήµερα, όµως, γίνεται όλο και πιο απαραίτητη η χρήση συστηµάτων προγραµµατισµού, έπειτα από µία εργασία (π.χ. επαναφορά δεδοµένων κατά την αλλαγή αισθητήρων λάµδα, αισθητήρων MAF κ.λπ.)

Τι θα πρέπει να εξετάζει ένας επισκευαστής για να διασφαλίσει την ποιότητα ενός σεµιναρίου;

Θα πρέπει να έχει ανοιχτούς ορίζοντες και να μπορεί να «ξεφύγει» από τις τεχνικές διαδικασίες που έχει ο ίδιος συνηθίσει σε μία εργασία. Ακόμη, χρειάζεται να αφιερώσει χρόνο στο σεμινάριο, να είναι συγκεντρωμένος σε αυτό.

Πώς βλέπετε να εξελίσσεται η επισκευή και συντήρηση ενός οχήµατος στο προσεχές µέλλον και ποιες θα είναι οι επιπτώσεις για ένα συνεργείο που δεν εκπαιδεύεται;

Οι επισκευαστές που δεν εκπαιδεύονται θα χάσουν την επαφή με την τεχνολογία, η οποία εξελίσσεται ραγδαία, οπότε θα αντιμετωπίσουν σοβαρά προβλήματα, που θα θέσουν σε κίνδυνο ακόμα και την επιβίωσή τους στην αγορά, καθώς θα χάνουν πελάτες, εάν δεν μπορούν να διορθώσουν κάποια βλάβη. Τα προβλήματα που δημιουργούνται στα οχήματα δεν έχουν την ίδια λογική με παλιότερα, επομένως απαιτείται εξειδικευμένη γνώση των νέων τεχνολογιών.

Πόσες ώρες πιστεύετε ότι πρέπει να επενδύει ένας µηχανικός στην εκπαίδευση ετησίως;

Αυτό είναι δύσκολο να το πω με ακρίβεια. Πολλοί μηχανικοί σήμερα είναι αυτοδίδακτοι, για παράδειγμα ενημερώνονται μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας εκμάθησης, TekniWiki. Αν αυτό συμβαίνει τακτικά, δεν είναι τόσο απαραίτητη η φυσική τους παρουσία στα εκπαιδευτικά σεμινάρια. Εάν, όμως, ένας μηχανικός έχει χαμηλότερο επίπεδο γνώσεων ή δεν έχει εμπλουτίσει για καιρό τις γνώσεις του, για να καλύψει τα κενά που έχει, θα πρέπει να αφιερώσει περισσότερο χρόνο στην εκπαίδευση και στη βελτίωση τεχνογνωσίας.

Ποια είναι τα οφέλη για τον επισκευαστή που παρακολουθεί το δικό σας πρόγραµµα εκπαίδευσης;

Οι γνώσεις που αποκτούν οι επισκευαστές σχετικά με τα προϊόντα μας, συμβάλλουν στη μείωση του χρόνου που καταναλώνουν για τη σωστή τοποθέτηση των εξαρτημάτων ή την αντιμετώπιση προβλημάτων που προκύπτουν, λόγω ανεπαρκούς κατανόησης της χρήσης του εξοπλισμού που προσφέρουμε. Έτσι γίνονται αποδοτικότεροι στη δουλειά τους και εξοικονομούν χρόνο, αποφεύγοντας άσκοπη ταλαιπωρία.


Να είστε πάντα ενηµερωµένοι όσο το δυνατόν καλύτερα! Έτσι αυξάνεται η αποδοτικότητά σας, καθώς δεν θα χρειάζεται να σπαταλάτε χρόνο για επανατοποθέτηση εξαρτηµάτων ή επιδιόρθωση βλαβών, λόγω µη επαρκούς κατανόησης της χρήσης των εξαρτηµάτων.

Τμήμα τεχνικής εκπαίδευσης SKF

Η SKF πραγµατοποιεί τεχνικά σεµινάρια σε κάθε χώρα πανευρωπαϊκά, ενώ στην Ελλάδα διοργανώνει εκπαιδεύσεις εδώ και 7 χρόνια. Παράλληλα, η SKF Hellas καλύπτει αυτή την ανάγκη για την Κύπρο και τη Μάλτα, ενώ έχει συµβάλλει στον τοµέα αυτό και σε άλλες χώρες, όπως Εσθονία, Βουλγαρία, Ισραήλ, µε απόλυτη επιτυχία. Ο Μιχάλης Χατζηγρηγορίου, Τεχνικός Εκπαιδευτής VSM (Vehicle Service Market), εργάζεται τον τελευταίο χρόνο στην SKF και µοιράζεται µαζί µας χρήσιµες πληροφορίες για τις εκπαιδεύσεις που διοργανώνει η εταιρεία. Η ανάπτυξη των εκπαιδευτικών σεµιναρίων και η επιλογή του περιεχοµένου τους, όπως µας εξηγεί, γίνεται σύµφωνα µε τις ανάγκες που αναγνωρίζονται και καταγράφονται στις απευθείας επισκέψεις που κάνουν οι τεχνικοί της SKF στα ανεξάρτητα συνεργεία. Κύριος σκοπός των εκπαιδεύσεων είναι η ενηµέρωση για τη σωστή τοποθέτηση εξαρτηµάτων και τη χρήση των κατάλληλων εργαλείων (ροπόκλειδα, ειδικά εργαλεία, εξολκείς κ.α.), αλλά και η αποφυγή «κοινότοπων» λαθών µε πραγµατικά παραδείγµατα (case studies).


Οι επισκευαστές των ανεξάρτητων συνεργείων χρειάζεται να παρακολουθούν εκπαιδεύσεις, να κάνουν χρήση των κατάλληλων εργαλείων για κάθε εργασία, και να φροντίσουν να έχουν πηγές τεχνικής πληροφόρησης, οι οποίες να ανανεώνονται!

Ποια είναι τα οφέλη για τον επισκευαστή που παρακολουθεί το δικό σας πρόγραµµα εκπαίδευσης;

Τα τεχνικά σεμινάρια της SKF είναι στοχευμένα στην αποφυγή «κακοτοπιών» και προσαρμοσμένα για τον λίγο χρόνο που μπορεί να διατεθεί από τους μηχανικούς, για την παρακολούθησή τους. Ο μέσος επισκευαστής, αυτή τη στιγμή, δεν θέλει να ακούει πολύ θεωρητικά πράγματα, αλλά πράγματα που κατανοεί και σχετίζονται με την πράξη. Η πρακτική αυτή φαίνεται ότι αποδίδει, καθώς ο αριθμός των εγγυήσεων έχει σχεδόν μηδενιστεί, κάτι που σημαίνει ότι ανεβαίνει το γνωστικό επίπεδο των επισκευαστών και είναι έτοιμοι να ακούσουν περισσότερα!

Τι θα πρέπει να κάνει ένας επισκευαστής, για να διασφαλίσει ότι θα επωφεληθεί πλήρως από ένα σεµινάριο;

Το αντικείμενο του σεμιναρίου θα πρέπει να ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες των επισκευαστών, ώστε να έχει πραγματικά ανταποδοτικό όφελος. Όταν κανείς προσέρχεται στο σεμινάριο, θα πρέπει να «ανοίξει τα αυτιά και το μυαλό του», ακόμη κι αν θεωρεί ότι κατέχει το συγκεκριμένο θέμα. Η τεκμηρίωση που γίνεται και η συζήτηση που επιδιώκουμε κατά τη διεξαγωγή των σεμιναρίων, θα τον βοηθήσουν να μάθει πολύ περισσότερα πράγματα από αυτά που περίμενε.

Πώς βλέπετε να εξελίσσεται η επισκευή και συντήρηση ενός οχήµατος στο προσεχές µέλλον και ποιες θα είναι οι επιπτώσεις για ένα συνεργείο που δεν εκπαιδεύεται;

Η επέλαση της ηλεκτροκίνησης, των υβριδικών οχημάτων, αλλά και αυτών με εναλλακτικά καύσιμα (υγραέριο, φυσικό αέριο), απαιτούν γνώση και συνεχή εκπαίδευση, ώστε να μπορεί ο ανεξάρτητος επισκευαστής να τα διαχειριστεί σωστά και με ασφάλεια. Την επόμενη δεκαετία, υπολογίζεται ότι το «μείγμα» του πάρκου αυτοκινήτων θα περιλαμβάνει σημαντικό ποσοστό αυτοκινήτων με τις παραπάνω τεχνολογίες. Όπως επίσης, ήδη απαγορεύονται από μεγάλες Ευρωπαϊκές πόλεις (Βαρκελώνη, Λονδίνο κ.α.) αυτοκίνητα παλαιότερης τεχνολογίας. Αν κάποιος δεν παρακολουθεί και δεν εκπαιδεύεται στις νέες τάσεις από ΣΗΜΕΡΑ, σύντομα δεν θα έχει τη δυνατότητα να συντηρεί μεγάλο μέρος του πάρκου αυτοκινήτων!

Πόσες ώρες πιστεύετε ότι πρέπει να επενδύει ένας µηχανικός στην εκπαίδευση ετησίως;

Δεν υπάρχει όριο στη γνώση! Επομένως δεν μπορεί να οριστεί, κατ’ εμέ, συγκεκριμένος χρόνος. Πρέπει μόνο να υπάρχει κατανόηση από τους μηχανικούς, ότι χωρίς τη συνεχή λήψη γνώσεων που παρέχονται από τα τεχνικά σεμινάρια, δεν θα μπορούν να επισκευάζουν επιτυχώς τα σύγχρονα αυτοκίνητα.

Θεωρείτε πως η τεχνική εκπαίδευση για τους επισκευαστές των ελεύθερων συνεργείων είναι αναγκαία;

Η τεχνολογία των αυτοκινήτων προχωράει με γοργούς ρυθμούς και υιοθετούνται ριζοσπαστικές λύσεις κατά της ρύπανσης του περιβάλλοντος και υπέρ της ασφάλειας των επιβατών. Η ανάλυση και τεκμηρίωση που γίνεται στα τεχνικά σεμινάρια, εκπαιδεύει εν μέρει σε αυτές τις νέες τεχνολογίες, ώστε να γνωρίζει ο μηχανικός τι να περιμένει στην επόμενη γενιά αυτοκινήτων και πώς να τα διαχειριστεί (πχ. ηλεκτρικά αυτοκίνητα). Τελικός ωφελούμενος είναι ο καταναλωτής, καθώς εξυπηρετείται γρήγορα, σωστά και οικονομικά από τον επισκευαστή που θέλει, και όχι αυτόν που του έχει υποδειχθεί (βλέπε εξουσιοδοτημένο δίκτυο επισκευαστών).

Πώς βλέπετε το επίπεδο εκπαιδεύσεων στην Ελλάδα; Πιστεύετε πως οι προσφερόµενες εκπαιδεύσεις αυτήν τη στιγµή καλύπτουν τις ανάγκες που µπορεί να έχει ένα σύγχρονο συνεργείο;

Οι προσφερόμενες εκπαιδεύσεις σίγουρα θα μπορούσαν να πάνε ένα βήμα παραπέρα, καθώς υπάρχει η εμπειρία και η τεχνογνωσία από συναδέλφους τεχνικούς εκπαιδευτές στο aftermarket. Από την άλλη, ο χρόνος που αφιερώνεται συνήθως από τους επισκευαστές στην παρακολούθηση των τεχνικών σεμιναρίων, αλλά και ο μέσος όρος του γνωστικού επιπέδου, οδηγούν αναγκαστικά στην απλοποίηση του αντικειμένου που πραγματεύεται το κάθε σεμινάριο.

Τμήμα τεχνικής εκπαίδευσης Valeo

Το πρόγραµµα εκπαιδεύσεων της Valeo ξεκίνησε µαζί µε την είσοδο της εταιρείας στον τοµέα του Aftermarket, τη δεκαετία του 1980. Αντίστοιχα και στην Ελλάδα, δηµιουργήθηκε το τοπικό τµήµα και σχεδόν αµέσως ξεκίνησε και η εκπαίδευση για τους τεχνικούς των ανεξάρτητων συνεργείων. Εξειδικευµένα τµήµατα Valeo Service έχουν αναπτυχθεί παγκοσµίως αυτή τη στιγµή και οι εκπαιδεύσεις που διεξάγονται ακολουθούν τη βασική ιδέα του “Smart Care for You”.

Τόσο το περιεχόµενο, όσο και η µορφή, σχεδιάζονται µε γνώµονα τις ανάγκες των συνεργείων και περιλαµβάνουν πρακτικές συµβουλές και πληροφορίες, ώστε οι τεχνικοί να ανταποκρίνονται στις νέες τεχνολογίες που αναπτύσσονται. Πραγµατοποιούνται εκπαιδεύσεις σε αίθουσες, αλλά και σύντοµα webinars, τα οποία είναι διαθέσιµα δωρεάν στο διαδίκτυο, στην ειδικά διαµορφωµένη πλατφόρµα της Valeo.

Βασικός στόχος της εταιρείας είναι να δηµιουργήσει ένα εξειδικευµένο τεχνικό δυναµικό που θα αντεπεξέρχεται αποτελεσµατικά στις καθηµερινές προκλήσεις του επισκευαστικού κλάδου. Αυτό περιλαµβάνει όλη τη διαδικασία, από την υποδοχή του πελάτη στο συνεργείο, τη διάγνωση µέχρι και τη σωστή επιλογή εξαρτηµάτων, την επισκευή, αλλά και την παράδοση του οχήµατος στον πελάτη. Ειδικά για την επισκευή, τα προγράµµατα κατάρτισης της εταιρείας προσφέρουν στους επισκευαστές την κατάλληλη τεχνογνωσία, ώστε να διαχειρίζονται αποτελεσµατικά τις τεχνολογίες που έχει αναπτύξει η Valeo. Όλα αυτά, σύµφωνα µε τη φιλοσοφία της εταιρείας, διασφαλίζουν την καλύτερη και µακροπρόθεσµη συνεργασία µε τους πελάτες.


H σωστή ενηµέρωση σήµερα είναι το κλειδί. Να αναγνωρίζουµε έγκαιρα τις ανάγκες της αγοράς, σε τεχνικό και εµπορικό επίπεδο. Το πρόγραµµα τεχνικής υποστήριξης της Valeo Service µπορεί να σας βοηθήσει να κάνετε τη διαφορά!

Ποια είναι τα οφέλη για τον επισκευαστή που παρακολουθεί το δικό σας πρόγραµµα εκπαίδευσης;

Με την παρακολούθηση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων της Valeo, τα συνεργεία μπορούν να αυξήσουν το επίπεδο τεχνικής κατάρτισης. Έτσι επιτυγχάνεται η επιτυχής διάγνωση βλαβών, η εξοικονόμηση χρόνου στην τοποθέτηση των εξαρτημάτων και η ελαχιστοποίηση τυχόν προβλημάτων εγγύησης. Συμμετέχοντας τακτικά στα σεμινάρια αυτά, τα συνεργεία διατηρούν ένα υψηλό επίπεδο υπηρεσιών και ασφάλειας και επομένως εξασφαλίζουν την ικανοποίηση των πελατών τους.

Τι θα πρέπει να εξετάζει ένας επισκευαστής για να διασφαλίσει την ποιότητα ενός σεµιναρίου;

Τα εκπαιδευτικά προγράμματα θα πρέπει να ανταποκρίνονται στις ανάγκες του συνεργείου, όσον αφορά το περιεχόμενο αλλά και τη διοργάνωση (αυτό περιλαμβάνει επίσης την online εκπαίδευση μέσα από συγκεκριμένες πλατφόρμες). Επίσης, ο εκπαιδευτής και η εταιρεία που διοργανώνει το σεμινάριο έχουν καθοριστικό ρόλο. Διαθέτουν την κατάλληλη αναγνώριση στην αγορά; Μπορούμε, με βάση την πορεία τους στον χώρο, να τους εμπιστευθούμε και να εξασφαλίσουμε ότι θα λάβουμε σωστές γνώσεις και άρτιες απαντήσεις σε συγκεκριμένα ερωτήματα;

Πώς βλέπετε να εξελίσσεται η επισκευή και συντήρηση ενός οχήµατος στο προσεχές µέλλον και ποιες θα είναι οι επιπτώσεις για ένα συνεργείο που δεν εκπαιδεύεται;

Η συντήρηση και επισκευή των οχημάτων θα αλλάξει δραματικά τα επόμενα χρόνια. Η ηλεκτροκίνηση και τα προηγμένα συστήματα ADAS επιβάλλουν νέους περιορισμούς. Η συνεχής και εξειδικευμένη εκπαίδευση επιτρέπει στα συνεργεία να είναι προετοιμασμένα για τη διαχείριση αυτών των αλλαγών, ενώ ταυτόχρονα ανοίγονται νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες και παράλληλα εδραιώνεται η θέση κι η αξιοπιστία των ανεξάρτητων συνεργείων σε σχέση με τον ανταγωνισμό (OES).

Πόσες ώρες πιστεύετε ότι πρέπει να επενδύει ένας µηχανικός στην εκπαίδευση ετησίως;

Προτείνουμε τουλάχιστον το 10% του ετήσιου χρόνου εργασίας να αφιερώνεται στα προγράμματα κατάρτισης των εργαζομένων. Η συμμετοχή των ανεξάρτητων συνεργείων στις εκπαιδεύσεις μας είναι εξαιρετικά ωφέλιμη. Τα σεμινάρια πραγματοποιούνται τακτικά, σε όλη την ελληνική επικράτεια, σε συνεργασία με τους διανομείς των ανταλλακτικών μας. Επίσης υπάρχουν τα webinars που είναι διαθέσιμα δωρεάν online. Όλα τα webinars της Valeo είναι ανά πάσα στιγμή διαθέσιμα για παρακολούθηση τόσο από σταθερό υπολογιστή, αλλά και από smartphone, ενώ η πλατφόρμα ενημερώνεται κάθε μήνα με νέο περιεχόμενο. Έχετε τη δυνατότητα να τα παρακολουθήσετε ζωντανά ή κατόπιν αιτήματος στην ιστοσελίδα μας, valeoservice.it. Κατά τη ζωντανή παρακολούθηση των webinars, οι συμμετέχοντες έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν τις ερωτήσεις τους στον εκπαιδευτή.

Θεωρείτε απαραίτητη την τεχνική εκπαίδευση για ένα ανεξάρτητο συνεργείο; Πιστεύετε ότι τα ελληνικά συνεργεία έχουν συνειδητοποιήσει το γεγονός αυτό;

Τα τεχνικά σεμινάρια είναι σημαντικά για όλους όσοι εργάζονται στον κλάδο της επισκευής οχημάτων. Ακόμη και στην Ελλάδα, η επιθυμία για εκπαίδευση αυξάνεται. Η Valeo Service είναι έτοιμη να ανταποκριθεί σε αυτές τις αυξανόμενες και πολλαπλές απαιτήσεις.

Πώς βλέπετε το επίπεδο κατάρτισης στην Ελλάδα; Πιστεύετε ότι η εκπαίδευση που προσφέρεται σήµερα καλύπτει τις ανάγκες ενός σύγχρονου συνεργείου;

Το επίπεδο της εκπαίδευσης στην Ελλάδα έχει αρκετά περιθώρια βελτίωσης, πραγματοποιούνται αρκετές αλλαγές και εντατικοποιείται αυτή η ιδέα της συνεχούς εκπαίδευσης. Ο καθένας πρέπει να φροντίσει να εξελίσσεται για να μην μείνει πίσω.

Τμήμα τεχνικής εκπαίδευσης ΙΑΠΩΝΙΚΗ

Η ΙΑΠΩΝΙΚΗ υπήρξε πρωτοπόρος στον τοµέα της τεχνικής εκπαίδευσης, διοργανώνοντας το πρώτο σεµινάριο προς τους ανεξάρτητους επισκευαστές το 2007 µε εισηγητή τον κ. Νίκο Ουλκέρογλου, ο οποίος στελεχώνει το τµήµα εκπαίδευσης της εταιρείας µέχρι σήµερα.

Αυτή τη στιγµή πραγµατοποιούνται σεµινάρια στις 14 πλήρως εξοπλισµένες αίθουσες εκπαίδευσης που διαθέτει η εταιρεία σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας, ενώ διοργανώνονται σεµινάρια και σε περιοχές όπου δεν υπάρχει υποκατάστηµα της ΙΑΠΩΝΙΚΗ, σε συνεργασία µε τοπικούς φορείς και προµηθευτές.

Πρόσφατα δηµιούργησε ένα υπερσύγχρονο Τεχνικό Εκπαιδευτικό Κέντρο στις ιδιόκτητες εγκαταστάσεις της στην Παλλήνη. Εκεί, οι επισκευαστές οχηµάτων µπορούν να απολαµβάνουν εκπαιδευτικές υπηρεσίες υψηλής ποιότητας, καθώς αποκτούν πρακτική γνώση σε συνθήκες συνεργείου µε τη χρήση κορυφαίου εξοπλισµού. Το εκπαιδευτικό πρόγραµµα έχει σχεδιαστεί ώστε να καλύπτει όλα τα προβλήµατα που αντιµετωπίζουν συχνά οι επισκευαστές οχηµάτων και να ανταποκρίνεται στις εξελίξεις της αυτοκινητοβιοµηχανίας.

Ο κ. Άγγελος Λασκαρίδης, Επικεφαλής τoυ ΤΕΚ (τµήµα Τεχνικών Υπηρεσιών και Εκπαιδεύσεων της ΙΑΠΩΝΙΚΗ), εργάζεται στην εταιρεία από τον Μάρτιο του 2018 και επισηµαίνει πως στόχος των εκπαιδεύσεων είναι να παρέχουν την κατάλληλη υποστήριξη και καθοδήγηση στους ανεξάρτητους επισκευαστές, ώστε να µπορούν να αντεπεξέλθουν στην επισκευή των σύγχρονων συστηµάτων των οχηµάτων, µε βάση την τεχνογνωσία των επίσηµων κατασκευαστών. Για τον λόγο αυτό, το καταρτισµένο και έµπειρο προσωπικό του ΤΕΚ εκπαιδεύεται στο εξωτερικό από τους κατασκευαστές και τους αναγνωρισµένους φορείς.


Τα αυτοκίνητα του µέλλοντος θα είναι πολυπλοκότερα. Ως εκ τούτου, το διαγνωστικό κενό µεταξύ επισκευαστή και αυτοκινήτου θα µεγαλώνει. Μόνο η συνειδητοποίηση της ανάγκης του εκσυγχρονισµού σε επίπεδο εξοπλισµού και γνώσεων θα µπορέσει να µειώσει το κενό αυτό.

Ποια είναι τα οφέλη για τον επισκευαστή που παρακολουθεί το δικό σας πρόγραµµα εκπαίδευσης;

Δεν είναι εύκολο να απαντήσεις σε λίγες γραμμές, καθώς ο κάθε επισκευαστής επιλέγει εξατομικευμένα αυτό που χρειάζεται μέσα από μία ευρεία γκάμα σεμιναρίων. Έχουμε σχεδιάσει ένα πλήρες εκπαιδευτικό πρόγραμμα, έπειτα από έρευνα αγοράς και με βάση την καθημερινή αλληλεπίδραση του τμήματος εκπαίδευσης και τεχνικής υποστήριξης της ΙΑΠΩΝΙΚΗ. Υπάρχει ο γενικός σκελετός του κάθε σεμιναρίου, υπάρχει όμως και ο ανθρώπινος παράγοντας που μας κάνει να προσαρμόζουμε τα εκπαιδευτικά μας προγράμματα προς τους επισκευαστές. Κάθε σεμινάριο έχει τη δική του δυναμική, με βάση το ακροατήριο και τις ανάγκες του. Άρα, ο κάθε επισκευαστής αποκομίζει ακριβώς αυτό που του λείπει.

Τι θα πρέπει να εξετάζει ένας επισκευαστής για να διασφαλίσει την ποιότητα ενός σεµιναρίου, ειδικά όταν αυτό είναι επί πληρωµή;

Σχεδιάζουμε το πρόγραμμα σεμιναρίων με στόχο την παροχή μίας ποιοτικής υπηρεσίας, κομμένη και ραμμένη στις ανάγκες της αγοράς. Οι επισκευαστές γνωρίζουν πολύ καλύτερα ότι οι σταθεροί συνεργάτες τους έχουν άμεσο συμφέρον να τους παρέχουν ποιοτικά σεμινάρια, ώστε να συνεχίζουν σταθερά τη συνεργασία τους μέσα σε ένα πλαίσιο εμπιστοσύνης.

Πόσες ώρες πιστεύετε ότι πρέπει να επενδύει ένας µηχανικός στην εκπαίδευση ετησίως;

Το ετήσιο πρόγραμμα εκπαίδευσης της ΙΑΠΩΝΙΚΗ περιλαμβάνει ολοήμερες και απογευματινές εκπαιδεύσεις, ανάλογα με το θέμα. Για παράδειγμα, φέτος υπάρχουν προγραμματισμένα 3 ολοήμερα και 3 απογευματινά σεμινάρια, με σκοπό να ανταποκριθούμε σε όλες τις ανάγκες. Στα ολοήμερα, το κομμάτι της πρακτικής εξάσκησης καταλαμβάνει το 40% της συνολικής διάρκειας, ώστε να καλύψει όλες τις πτυχές του εκάστοτε θέματος. Δεν υπάρχει σαφής απάντηση, καθώς οι ανάγκες των συνεργατών μας είναι διαφορετικές.

Πώς βλέπετε να εξελίσσεται η επισκευή και συντήρηση ενός οχήµατος στο προσεχές µέλλον και ποιες θα είναι οι επιπτώσεις για ένα συνεργείο που δεν εκπαιδεύεται;

Κρίνοντας από την τεχνολογία Connected Vehicles, η επισκευή και η συντήρηση ενός οχήματος θα είναι πιο εύκολη για το συνεργείο που θα έχει την κατάρτιση και την τεχνογνωσία να εκμεταλλευτεί όλα τα νέα εργαλεία που του παρέχει η αυτοκινητοβιομηχανία. Αυτό θα διαμορφώσει ένα νέο είδος επαγγελματία, που θα περνάει λιγότερο χρόνο μέσα στο συνεργείο και περισσότερο σε σεμινάρια, είτε σε αίθουσες κατάρτισης, είτε σε υπηρεσίες εκπαίδευσης τηλεματικών εφαρμογών.

Θεωρείτε πως η τεχνική εκπαίδευση για τους επισκευαστές των ελεύθερων συνεργείων είναι αναγκαία; Πιστεύετε πως οι Έλληνες επισκευαστές το έχουν αντιληφθεί αυτό;

Εφόσον η τεχνολογία στην αυτοκινητοβιομηχανία εξελίσσεται ενσωματώνοντας και τεχνολογία από την πληροφορική, τον ενεργειακό κλάδο, τις τηλεπικοινωνίες, κ.ά. ο επισκευαστής καλείται να παραμείνει ανταγωνιστικός και να εκπαιδεύεται σφαιρικά. Η ανταπόκριση στα νέα μας σεμινάρια μάς διαβεβαιώνει πως το έχουν αντιληφθεί και πως θα συνεχίσουν να εκπαιδεύονται, δεδομένου ότι αυτό μεταφράζεται σε ποιοτικές υπηρεσίες προς τους πελάτες τους και τελικά, σε έσοδα για την επιχείρησή τους.

ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΟΣΚΙΝΑ  

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
Εγγραφείτε στο newsletter

Για να λαμβάνετε τα τελευταία νέα, ενημερώσεις και ειδικές προσφορές απευθείας στο email σας.