Ιμάντες χρονισμού
ιμάντας

Ιμάντες χρονισμού

Οι ιμάντες χρονισμού είναι εξαιρετικά ανθεκτικοί στις ηµέρες µας, λειτουργώντας απρόσκοπτα για πολλές δεκάδες χιλιάδες χιλιόµετρα. Ωστόσο, ο ακατάλληλος χειρισµός των προϊόντων κατά την αποθήκευση, αλλά και η εσφαλµένη διαδικασία τοποθέτησης ενδέχεται να οδηγήσουν σε δραστική µείωση της διάρκειας ζωής τους.

Ο ρόλος του συστήµατος χρονισµού του κινητήρα είναι να συντονίσει την εισαγωγή των νέων αερίων και την εξαγωγή των καυσαερίων. Η λειτουργία του εκκεντροφόρου είναι να ανοίγει οµαλά και να κλείνει όσο γίνεται γρηγορότερα τις βαλβίδες, στον κατάλληλο χρόνο. Επειδή ένας κύκλος λειτουργίας ενός τετράχρονου κινητήρα περιλαµβάνει δύο περιστροφές του στροφαλοφόρου, η σχέση γραναζιών του στροφαλοφόρου προς τον εκκεντροφόρο πρέπει να είναι 2:1.

Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για την κίνηση του εκκεντροφόρου. Η µετάδοση της κίνησης µπορεί να γίνει µε:

  1. γρανάζια χρονισµού
  2. αλυσίδα χρονισµού (καδένα)
  3. ιµάντα χρονισµού.

Οι ιµάντες χρονισµού, που είναι, επίσης, γνωστοί ως σύγχρονοι ιµάντες ή οδοντωτοί ιµάντες, χρησιµοποιούνται στη µετάδοση κίνησης από τον στροφαλοφόρο στον εκκεντροφόρο, καθώς είναι κατάλληλοι όπου απαιτείται µετάδοση υψηλής ροπής ή δύναµης και υψηλοί ρυθµοί επιτάχυνσης, χωρίς να εµφανίζεται ολίσθηση. Σε αντίθεση µε τους τραπεζοειδείς ή τους καναλωτούς ιµάντες, που βασίζονται στην τριβή µεταξύ του ιµάντα και της τροχαλίας για τη µετάδοση ισχύος, οι ιµάντες χρονισµού έχουν θετική εµπλοκή µεταξύ των δοντιών του ιµάντα και των δοντιών της τροχαλίας, οπότε εξαλείφεται η πιθανότητα αυτή.

Υλικά κατασκευής

Οι πρώτοι ιμάντες χρονισμού ήταν κατασκευασμένοι από πολυουρεθάνη με ατσάλινες χορδές. Με την πάροδο του χρόνου, η πολυουρεθάνη αντικαταστάθηκε από το νεοπρένιο και αργότερα από ένα ελαστομερές ισχυρό και ανθεκτικό στη θερμοκρασία.

Το ελαστομερές είναι ένα πολυμερές με ιξωδοελαστικότητα, άρα πολύ ασθενείς διαμοριακές δυνάμεις. Ο όρος του ελαστικού πολυμερούς χρησιμοποιείται, συχνά, εναλλακτικά με τον όρο συνθετικό καουτσούκ.

Για την κατασκευή του σώματος και των δοντιών του ιμάντα χρησιμοποιούνται ελαστομερή υλικά, όπως:

  • NR: Φυσικό πολυισοπρένιο
  • BR: Πολυβουταδιένιο
  • CR:  Ελαστικό χλωροπρένιο
  • SBR: Ελαστικό στυρενίου – βουταδιενίου (συμπολυμερές του στυρενίου και βουταδιένιου)
  • NBR: Ελαστικό νιτριλίου (συμπολυμερές του βουταδιενίου και ακρυλονιτριλίου)
  • HNBR: Υδρογονωμένα ελαστικά νιτριλίου
  • HSN: Πολυ-κορεσμένο νιτρίλιο
  • HTΝ: Υψηλής θερμοκρασίας νεοπρένιο

Οι ατσάλινες χορδές, από την άλλη, αντικαταστάθηκαν από γυάλινες ίνες, που παρέχουν εξαιρετική ευκαμψία σε συνδυασμό με χαμηλή επιμήκυνση. Το μειονέκτημά τους, όμως, είναι ότι σπάνε, εάν τσακίσουν.

Κατά τη δεκαετία του ΄70, οι ιμάντες χρονισμού κατασκευάζονταν από καουτσούκ χλωροπρενίου ή στυρενίου – βουταδιενίου και έπρεπε να αντικατασταθούν κάθε 60.000 χλμ. ή 3 χρόνια (ό,τι ερχόταν πρώτο).

Αργότερα, τα διαστήματα αλλαγής τους αυξήθηκαν στα 90.000 με 100.000 χλμ., όταν το ελαστομερές έγινε ελαστικό νιτριλικού βουταδιενίου (NBR ή HNBR) και στα 150.000 χλμ. ή 10 χρόνια (ό,τι ερχόταν πρώτο), όταν το ελαστομερές έγινε HTΝ (High Temperature Neoprene).

Ονοµατολογία ιµάντα χρονισµού

Ο ιμάντας χρονισμού ενός αυτοκινήτου χαρακτηρίζεται από έναν συνδυασμό αριθμών και γραμμάτων, όπως παρακάτω: 107 Z A 25.4

  • 107: α
  • Z: β
  • A: γ
  • 25.4: δ

α.  ο πρώτος αριθμός δείχνει τον αριθμό των δοντιών
β.  το πρώτο γράμμα υποδεικνύει το βήμα των δοντιών
γ.  το δεύτερο γράμμα υποδεικνύει το προφίλ των δοντιών
δ.  ο δεύτερος αριθμός δείχνει το πλάτος του ιμάντα σε χιλιοστά.

Έτσι, στο παράδειγμα, ο ιμάντας έχει: Αριθμό δοντιών 107, Βήμα δοντιού Ζ, Προφίλ δοντιού Α και Πλάτος 25,4 (mm).

Δοµή

Υπάρχουν τέσσερα βασικά μέρη σε έναν σύγχρονο ιμάντα χρονισμού. Όλα αυτά τα εξαρτήματα είναι ενσωματωμένα σε ένα καλούπι, με ειδικά σύνθετα υλικά πρόσφυσης και συγκόλλησης, για να διασφαλιστεί ότι όλα τα τμήματα λειτουργούν μαζί ως ενιαία μονάδα.

Στρώμα ράχης: Στους παλαιότερους ιμάντες κατασκευαζόταν από μία ένωση πολυχλωροπρενίου, ενώ, σήμερα, είναι ενισχυμένο με ίνες αραμιδίου. Ρόλος του είναι να προστατεύει τα στοιχεία εφελκυσμού και να περιορίζει την τριβή και τον θόρυβο του ιμάντα. Το στρώμα της ράχης, μεταξύ άλλων, παρέχει προστασία στο ελαστομερές σώμα του ιμάντα από βρωμιά, λάδια και υγρασία.

Ορισμένοι ιμάντες χρονισμού έχουν επιπλέον ύφασμα στη ράχη του ιμάντα, που χρησιμεύει για να τον σκληρύνει και να αποτρέπει την κακή ευθυγράμμιση και την πλευρική φθορά. Το ύφασμα συνδέεται με μία ραφή που είναι συχνά ορατή, λόγω της διαδικασίας παραγωγής.

Ίνες εφελκυσμού: Δέχονται τα εφελκυστικά φορτία του ιμάντα. Αποτελούνται, συνήθως, από πολλά νημάτια, στριμμένα το ένα γύρω από το άλλο. Το fiber glass είναι το πιο συχνά χρησιμοποιούμενο υλικό στις ίνες εφελκυσμού, καθώς η έλλειψη ελαστικότητας το καθιστά εξαιρετικό για ένα ευρύ φάσμα γενικών εφαρμογών.

Υπάρχουν και άλλα υλικά, τα οποία χρησιμοποιούνται όπου υπάρχουν υψηλά φορτία κρούσης ή αντιστροφής και αυτά είναι οι ίνες αραμιδίου, ο χάλυβας ή ο πολυεστέρας, ειδικά σε ιμάντες μικρού βήματος.

Οι ίνες γυαλιού είναι εύθραυστες, γι’ αυτό πρέπει να δίνεται προσοχή στον χειρισµό. Η πτύχωση ή η κάµψη του ιµάντα σε ακτίνες καµπυλότητας κάτω από 5 εκατοστά µπορεί να προκαλέσει µη ορατή ζηµιά στις ίνες, µειώνοντας σηµαντικά τη διάρκεια ζωής τους.

Δόντια: Κατασκευάζονται από πολυμερές υλικό και συχνά ενισχύονται με τη χρήση ινών αραμιδίου. Αυτό προσδίδει πολύ υψηλή ακαμψία των δοντιών καθώς και αυξημένη αντοχή στη διάτμηση.

Η αντοχή σε διάτμηση του δοντιού είναι μεγαλύτερη από την αντοχή του ιμάντα σε εφελκυσμό, όταν τουλάχιστον έξι δόντια εμπλέκονται με αυλακώσεις οδοντωτών τροχών.

Η απόσταση μεταξύ των δοντιών ονομάζεται βήμα, ενώ κύριο χαρακτηριστικό των δοντιών είναι το προφίλ τους. Υπάρχουν τρία βασικά προφίλ και καθένα έχει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά του.

Ύφασμα δοντιών: Η αντοχή των δοντιών στη διάτμηση ενισχύεται από ένα εξαιρετικά σκληρό ύφασμα. Αυτό, συνήθως, είναι ειδικό ύφασμα πολυαμιδίου και είναι πολύ ανθεκτικό στη φθορά. Ο σκοπός αυτής της επένδυσης είναι να καλύπτει και να προστατεύει τις επιφάνειες των δοντιών για μεγάλη διάρκεια ζωής του ιμάντα. Το υλικό του υφάσματος συμβάλλει στο να υπάρχει χαμηλός συντελεστής τριβής.

Ορισμένοι ιμάντες χρονισμού είναι επικαλυμμένοι με πολυτετραφθοροαιθυλένιο ή, πιο απλά, Teflon. Χάρη στην επίστρωση, η τριβή και η φθορά μειώνονται. Αυτό, με τη σειρά του, αυξάνει τη διάρκεια ζωής του ιμάντα, ειδικά στην περίπτωση κινητήρων υψηλής απόδοσης. Η επικάλυψη αυτή είναι, κατά βάση, χρώματος λευκού.

Προφίλ

Οι κατασκευαστές ιμάντων προσφέρουν, συνήθως, τα δικά τους αποκλειστικά ή κατοχυρωμένα με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας προφίλ δοντιών, αλλά αυτά μπορούν να χωριστούν σε τρεις βασικές κατηγορίες: το τραπεζοειδές, το καμπυλόγραμμο και το τροποποιημένο καμπυλόγραμμο. Κάθε ένα προσφέρει πλεονεκτήματα στη μετάδοση ισχύος, την ικανότητα ταχύτητας ή τις ανοχές.

Τραπεζοειδές προφίλ: Οι ιμάντες με τραπεζοειδές προφίλ δοντιού είναι πιθανώς οι πιο ευρέως χρησιμοποιούμενοι σε εφαρμογές ιμάντα χρονισμού. Έχουν καλές ικανότητες μετάδοσης δύναμης και μικρές ανοχές. Αλλά, το τραπεζοειδές σχήμα των δοντιών έχει ως αποτέλεσμα υψηλές συγκεντρώσεις τάσης στο σημείο επαφής ιμάντα – τροχαλίας, που μπορεί να οδηγήσει σε υψηλούς ρυθμούς φθοράς, όταν η μεταδιδόμενη ροπή ή ταχύτητα είναι υψηλή.

Καμπυλόγραμμο προφίλ: Το καμπυλόγραμμο προφίλ δοντιού αναπτύχθηκε για να μετριάσει τις συγκεντρώσεις τάσεων που εμφανίζονται στα τραπεζοειδή προφίλ και να βελτιώσει τις δυνατότητες ροπής και ταχύτητας. Τα καμπυλόγραμμα προφίλ έχουν, επίσης, μεγαλύτερο βάθος δοντιού από τα τραπεζοειδή, επομένως, υπάρχουν λιγότερες πιθανότητες να «πηδήξει δόντι» ο ιμάντας. Επιπλέον, είναι πιο αθόρυβα από τα τραπεζοειδή αντίστοιχά τους, κατά την εμπλοκή τους με τον οδοντωτό τροχό. Το μειονέκτημά τους είναι ότι παρουσιάζουν μεγαλύτερες ανοχές από τα τραπεζοειδή. Το καμπυλόγραμμο προφίλ δοντιού αναφέρεται από τους περισσότερους κατασκευαστές ιμάντων ως υψηλής ροπής (HTD – high torque drives), αν και μερικοί κατασκευαστές χρησιμοποιούν διαφορετικά ονόματα.

Τροποποιημένο καμπυλόγραμμο: Η προσπάθεια για βελτιώσεις στο καμπυλόγραμμο προφίλ των δοντιών είχε ως αποτέλεσμα τον τροποποιημένο καμπυλόγραμμο σχεδιασμό. Αυτό το προφίλ έχει μικρότερο βάθος δοντιού και μεγαλύτερη πλευρική γωνία από την αρχική καμπυλόγραμμη έκδοση, δίνοντας στον τροποποιημένο καμπυλόγραμμο σχεδιασμό την υψηλότερη ροπή και δυνατότητες μετάδοσης δύναμης μεταξύ των τριών προφίλ δοντιών. Επιτρέπει, επίσης, στις περιοχές του ιμάντα μεταξύ των δοντιών να μοιράζονται το φορτίο με τα δόντια που εμπλέκονται με την τροχαλία. Αυτό σημαίνει ότι οι ιμάντες με τροποποιημένα καμπυλόγραμμα δόντια έχουν τις λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν φαινόμενο καστάνιας (να πηδήξουν δόντι), ακόμη και κάτω από ακραία φορτία.

Πρέπει να σηµειωθεί ότι οι ιµάντες µε τραπεζοειδές προφίλ δοντιών είναι διαθέσιµοι τόσο σε ίντσες, όσο και σε µετρικές διαστάσεις. Από την άλλη, οι ιµάντες µε καµπυλόγραµµο και τροποποιηµένο καµπυλόγραµµο προφίλ δοντιών διατίθενται µόνο σε µετρικές διαστάσεις.

Χαρακτηριστικά

Αντοχή στο λάδι: Η αντίσταση στις επιπτώσεις του λαδιού αποτρέπει τις βλαβερές συνέπειες των ορυκτελαίων, εφόσον αυτές οι ουσίες δεν βρίσκονται σε μόνιμη επαφή με τον ιμάντα χρονισμού και είναι σε μικρές ποσότητες.

Αντοχή στη θερμοκρασία: Οι θερμοκρασίες στις οποίες μπορεί να λειτουργεί ένας ιμάντας εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από το ελαστομερές από το οποίο κατασκευάζεται. Έτσι, ένας ιμάντας χρονισμού από νεοπρένιο μπορεί να αντέξει θερμοκρασίες περιβάλλοντος από περίπου -30°C έως +100°C, ενώ ένας ιμάντας από HNBR μπορεί να αντέξει θερμοκρασίες περιβάλλοντος μέχρι +140°C.

Θερμοκρασίες έξω από αυτά τα όρια οδηγούν σε πρόωρη γήρανση και ευθραυστότητα των ιμάντων χρονισμού και, συνεπώς, σε πρόωρη αστοχία τους.

Αντιστατικές ιδιότητες: Οι αντιστατικές ιδιότητες επιτρέπουν την ασφαλή εκφόρτιση των ηλεκτροστατικών φορτίων. Αυτά τα φορτία μπορεί να προκαλέσουν σπινθηρισμούς με δυσάρεστες συνέπειες.

Μείωση θορύβου: Το προφίλ του δοντιού επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό το επίπεδο θορύβου που παράγει ο ιμάντας κατά τη λειτουργία του.

Απόδοση: Το ύφασμα που καλύπτει την επιφάνεια των δοντιών και ο σχεδιασμός του προφίλ επηρεάζουν τις τριβές μεταξύ ιμάντα και τροχαλίας. Επίσης, η επικάλυψη του υφάσματος με τεφλόν μπορεί να δώσει ακόμη καλύτερα χαρακτηριστικά. Ένας καλός ιμάντας καθιστά δυνατό έναν συντελεστή απόδοσης έως και 98%.

Αποθήκευση

Οι σύγχρονοι ιμάντες χρησιμοποιούνται, ήδη, για πολλά χρόνια και έχουν αποδείξει την αξιοπιστία τους. Απαιτούν, όμως, προσεκτικό χειρισμό κατά την τοποθέτηση και την αποθήκευση, με σεβασμό στις διαδικασίες που προβλέπει ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου.

Ο χώρος αποθήκευσης των ιμάντων θα πρέπει να διαθέτει:

  1. Σταθερή θερμοκρασία
  2. Απουσία ηλιακού φωτός
  3. Χαμηλό ποσοστό υγρασίας.

Οι ιµάντες χρονισµού πρέπει να αποθηκεύονται στην αρχική τους συσκευασία και να µην στοιβάζονται βαριά αντικείµενα πάνω σε αυτούς.

Χρήσιµες οδηγίες

  1. Μην προκαλείτε παραµόρφωση στον ιµάντα χρονισµού.
  2. Φροντίστε τη θέση του ιµάντα κατά την αποθήκευση. Δεν πρέπει να είναι τσακισµένος, καθώς έτσι µειώνεται δραστικά η αντοχή του.
  3. Μην αποθηκεύετε ιµάντες χρονισµού στο πάτωµα, γιατί κινδυνεύουν από υγρασία ή διαρροές νερού.
  4. Μην αποθηκεύετε ιµάντες χρονισµού κοντά σε θερµαντικά σώµατα.
  5. Μην αποθηκεύετε σε περιοχές κοντά σε διαλύτες ή άλλες χηµικές ουσίες που υπάρχουν στην ατµόσφαιρα.
  6. Μην χρησιµοποιείτε διαλύτες για τον καθαρισµό του ιµάντα χρονισµού.

Η αντοχή του ιμάντα χρονισμού δεν θα αλλάξει, σημαντικά, ακόμη και αν περάσουν αρκετά χρόνια κατάλληλης αποθήκευσης. Ο κανόνας λέει πως η αντοχή θα μειώνεται κατά 10%, ετησίως, για κάθε έτος αποθήκευσης. Βέβαια, με την προϋπόθεση ότι υπάρχει κατάλληλο περιβάλλον αποθήκευσης, με θερμοκρασία μικρότερη από 20°C και σχετική υγρασία μικρότερη από 70%.  Επιπλέον, ο περιορισμός αποθήκευσης μειώνεται κατά 50% για κάθε αύξηση της θερμοκρασίας κατά 10°C.


Οι θερµοκρασίες αποθήκευσης δεν πρέπει ποτέ να υπερβαίνουν τους 45°C.

Βλάβες των ιµάντων χρονισµού

Οι σύγχρονοι ιμάντες μπορούν να μεταδώσουν υψηλή ροπή χωρίς πιθανότητα ολίσθησης, λόγω της θετικής εμπλοκής μεταξύ των δοντιών του ιμάντα και των αυλακώσεων της τροχαλίας. Ωστόσο, η απόδοση των συστημάτων ιμαντοκίνησης με οδοντωτούς ιμάντες μπορεί να επηρεαστεί από λάθη κατά την τοποθέτηση, απροσδόκητες συνθήκες εφαρμογής ή τη χρήση εξαρτημάτων που δεν είναι κατάλληλα για τις απαιτήσεις.

Ακολουθούν οι συνηθέστερες αστοχίες των ιμάντων χρονισμού και οι πιο συνηθισμένες αιτίες τους:

Φθορά στα άκρα: Οι τροχαλίες με φλάντζα δεν επιτρέπουν τη μετακίνηση του ιμάντα και αντιστέκονται στις πλευρικές δυνάμεις, καθώς ο ιμάντας τείνει να μετακινηθεί από τη μία πλευρά στην άλλη, στην τροχαλία. Σε ορισμένες περιπτώσεις, ο ιμάντας μπορεί να κινηθεί κατά μήκος της φλάντζας και να ασκήσει σημαντική δύναμη σε αυτήν, με αποτέλεσμα τη φθορά στα άκρα του.

Οι συνήθεις αιτίες φθοράς των άκρων ενός ιμάντα είναι η κακή ευθυγράμμιση των τροχαλιών, η χρήση ιμάντα που είναι πολύ φαρδύς για την επιλεγμένη τροχαλία ή η χρήση τροχαλιών που είναι κατεστραμμένες ή έχουν τραχύ φινίρισμα επιφάνειας.

Ρηγματώσεις στη ράχη: Εμφανίζονται, συνήθως, παράλληλα με τα δόντια. Οι ρωγμές, τις πιο πολλές φορές, αφορούν ζητήματα θερμοκρασίας. Πρόκειται, ως επί το πλείστον, για υπερθέρμανση του ιμάντα. Η υπερθέρμανση μπορεί να προέρχεται από την τροχαλία, μπορεί, όμως, να προέρχεται και από τον ιμάντα. Σε αυτή την περίπτωση, κυρίως, υπάρχει πρόβλημα γήρανσης με αποτέλεσμα το υλικό να σκληραίνει και να ραγίζει λόγω κάμψης. Άλλες αιτίες ρωγμών του ιμάντα είναι η χαμηλή τάνυση, η έκθεση σε χημικές ουσίες ή εάν δεν γυρίζουν ελεύθερα τεντωτήρας και αδρανής τροχαλία.

Κομμένος ιμάντας: Οι σημαντικότεροι λόγοι για τους οποίους μπορεί να κοπεί ένας ιμάντας κατατάσσονται σε δύο κατηγορίες:

  1. Να αδυνατίσουν ή να κοπούν οι ίνες γυαλιού
  2. Να ασκηθεί μεγάλο φορτίο εφελκυσμού στον ιμάντα.

Η πρώτη περίπτωση αναγνωρίζεται εύκολα. Η τομή είναι καθαρή, σαν να κόπηκε ο ιμάντας με ψαλίδι. Εδώ, η αιτία αφορά το τσάκισμα του ιμάντα ή τη χρήση ακατάλληλων εργαλείων, κατά την τοποθέτηση.

Όταν ο ιμάντας κοπεί και διαλυθεί η ύφανση, σημαίνει ή ότι αστόχησε ο ιμάντας ή υπάρχει κάποια από τις παρακάτω αιτίες:

  1. Υπερβολικό φορτίο (κυβισμός, συμπίεση, στροφές)
  2. Ακατάλληλος χειρισμός του ιμάντα κατά την αποθήκευση ή την τοποθέτηση
  3. Υπολείμματα από ξένα σώματα στην οδοντωτή τροχαλία
  4. Κακή ευθυγράμμιση
  5. Φθαρμένες τροχαλίες
  6. Υπερβολική τάνυση ή ελαττωματικός τεντωτήρας.

Τα κρουστικά φορτία, συχνά, οδηγούν σε σχίσιμο υπό γωνία κατά μήκος της ζώνης και μπορεί να συνοδεύονται από διάτμηση των δοντιών.

Υπερβολική φθορά των δοντιών: Είναι φυσιολογικό αποτέλεσμα της θετικής εμπλοκής μεταξύ του ιμάντα και της τροχαλίας. Ανάλογα με την ποιότητα του ιμάντα, αυτή είναι μεγαλύτερη ή μικρότερη. Υπό κανονικές συνθήκες λειτουργίας, η φθορά των δοντιών γενικά δεν επηρεάζει τη διάρκεια ζωής του ιμάντα. Η υπερβολική φθορά, όμως, είναι βλάβη. Αυτή μπορεί να προκύψει, είτε από πολύ μεγάλη, είτε από πολύ μικρή τάνυση, κακή ευθυγράμμιση, υπερβολικό φορτίο, συντρίμμια στο σύστημα μετάδοσης κίνησης, κατεστραμμένη τροχαλία ή κακής ποιότητας τροχαλία.

Διάτμηση δοντιών: Είναι μία καταστροφική αστοχία που μπορεί να είναι αποτέλεσμα ανεπαρκούς τάνυσης. Σε αυτή την περίπτωση, το φορτίο δεν μεταφέρεται, πλέον, στην ονομαστική διάμετρο, αλλά, πιο χαμηλά, στις πλευρές των δοντιών. Μπορεί επίσης να προκληθεί από κρουστικά φορτία ή κακή ευθυγράμμιση. Η διάτμηση προκαλεί σκίσιμο και αποκόλληση των δοντιών από το σώμα του ιμάντα.

Φαινόμενο καστάνιας: Είναι μία κατάσταση, κατά την οποία, ο ιμάντας πηδά δόντια στην τροχαλία. Η κύρια αιτία σε αυτή την περίπτωση είναι η ανεπαρκής τάνυση του ιμάντα. Η ανεπαρκής τάνυση μπορεί να προέρχεται από κακή τοποθέτηση του τεντωτήρα ή από αστοχία του τεντωτήρα, κατά τη λειτουργία.

Του Νίκου ΒασιλάκΗ   

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
Εγγραφείτε στο newsletter

Για να λαμβάνετε τα τελευταία νέα, ενημερώσεις και ειδικές προσφορές απευθείας στο email σας.