Σε αυτό το θέμα θα αναφερθούµε σε µία Alfa Romeo Giulietta, 1.600cc, diesel, µε κωδικό κινητήρα 940 Α3000 και σύστηµα ψεκασµού BOSCH EDC16 C39, χρονολογίας 2011. Το πρόβληµα: Κροτάλισµα του µοτέρ.
Η πρώτη μας κίνηση ήταν να εκκινήσουμε τον κινητήρα. Παρατηρήσαμε αστάθεια στο ρελαντί και πολύ πλούσιο μείγμα, με το κροτάλισμα διαρκές. Προκειμένου να προχωρήσουμε στη διάγνωση, χρησιμοποιήσαμε το διαγνωστικό εργαλείο, ώστε να αναγνώσουμε τη βλάβη στη μνήμη του εγκεφάλου και να δούμε τον κωδικό.

Ο ΕΛΕΓΧΟΣ
Ο καταγεγραμμένος κωδικός ήταν P0089 και αναφέρεται στον ρυθμιστή υψηλής πίεσης καυσίμου. Το πρόβλημα μπορεί να προέρχεται από τον ρυθμιστή, ο οποίος βρίσκεται τοποθετημένος στην αντλία υψηλής πίεσης και έχει δύο επαφές: στη μία επαφή έρχεται παλμός από τον εγκέφαλο και στην άλλη υπάρχει τροφοδοσία 12V, συνήθως από ρελέ με άνοιγμα διακόπτη.
Στη συνέχεια, κάναμε ανάγνωση στις παραμέτρους για να ελέγξουμε την πίεση καυσίμου. Οι κινητήρες με common rail έχουν σύστημα πίεσης καυσίμου που χωρίζεται σε κύκλωμα χαμηλής και κύκλωμα υψηλής πίεσης. Το κύκλωμα της χαμηλής πίεσης λειτουργεί με πίεση από 3bar μέχρι 5bar, ενώ της υψηλής από 250bar στο ρελαντί μέχρι 1600bar.

Η ΒΛΑΒΗ
Στην παραμετροποίηση διαπιστώσαμε ότι η χαμηλή πίεση ήταν περίπου 3bar, όμως, η υψηλή ήταν 1600bar στο ρελαντί, μέγεθος μη αποδεκτό. Παρατηρήσαμε, ωστόσο, ότι η αντλία της υψηλής πίεσης που βρίσκεται στον εκκεντροφόρο είχε αλλαχθεί. Έτσι, ρωτήσαμε τον πελάτη τι εργασίες είχαν γίνει στο αυτοκίνητο και μας εξήγησε πως, έναν μήνα νωρίτερα, είχε μείνει από αντλία υψηλής, η οποία και αντικαταστάθηκε.
Έπειτα, προχωρήσαμε στη μέτρηση του ρυθμιστή πίεσης καυσίμου με έναν παλμογράφο για να ελέγξουμε αν ο εγκέφαλος έδινε αυτή την εντολή ή εάν είχε κολλήσει ο ρυθμιστής πίεσης. Με τον παλμογράφο διαπιστώσαμε πως ο εγκέφαλος έδινε εντολή στον ρυθμιστή να ανοίξει περίπου 80% και να παραμείνει κλειστός 20%, δηλαδή να φτιάξει μία πίεση 250bar, ενώ βλέπαμε πίεση 1600bar! Επομένως, το πρόβλημά μας ήταν αλλού. Όπως προέκυψε από την αναφορά του πελάτη, στο αυτοκίνητο είχαν αλλαχθεί, εκτός από την αντλία υψηλής πίεσης, ο ρυθμιστής πίεσης, ο αισθητήρας υψηλής πίεσης στη φλογέρα, η αντλία χαμηλής πίεσης, ενώ, είχαν δοκιμάσει και τέσσερα μπεκ.

Η ΛΥΣΗ
Έτσι, το πιο απλό που έμενε να κάνουμε, ήταν να βγάλουμε την επιστροφή του καυσίμου πάνω από την αντλία της υψηλής πίεσης και να τη βάλουμε σε ένα εξωτερικό δοχείο. Όταν ξεκινήσαμε τον κινητήρα, διαπιστώσαμε ότι δεν κροτάλιζε και η πίεση έδειχνε 248bar, άρα κάποιο πρόβλημα υπήρχε στην επιστροφή του καυσίμου.
Λύσαμε, στο πίσω μέρος του καθίσματος, την αντλία της χαμηλής για να ελέγξουμε αν υπήρχε κάποιο πρόβλημα με το σωληνάκι της επιστροφής. Τότε, παρατηρήσαμε ότι στο ρεζερβουάρ υπήρχαν πολλά γρέζια, οπότε, φυσήξαμε το σωληνάκι της επιστροφής με αέρα και διαπιστώσαμε ότι μία μάζα από γρέζια είχε φράξει σε κάποιο σημείο την επιστροφή. Αιτία ήταν η προηγούμενη αντλία υψηλής που είχε σπάσει και δεν είχε καθαριστεί το κύκλωμα καυσίμου, με αποτέλεσμα να φράξει η επιστροφή και το καύσιμο να εγκλωβίζεται στην αντλία υψηλής και να συμπιέζεται -γι’ αυτό τον λόγο βλέπαμε την πίεση στα 1600bar. Καθαρίσαμε όλο το κύκλωμα και ο κινητήρας λειτούργησε, πλέον, φυσιολογικά.