Η παραλαβή του αυτοκινήτου
marketing

Η παραλαβή του αυτοκινήτου

Η διαδικασία της παραλαβής του αυτοκινήτου είναι σηµαντική, αφού συχνά καθορίζει την καλή σχέση του συνεργείου µε τον πελάτη.

Πριν την άφιξη του στο συνεργείο, ο μηχανικός πρέπει να έχει προετοιμαστεί. Είναι πολύ σημαντικό ο πελάτης να έχει κλείσει κάποιο ραντεβού, εφόσον εκτός του προγραμματισμού των εργασιών, δίνει τη δυνατότητα στον μηχανικό να προετοιμαστεί. Έτσι, πριν την άφιξη του πελάτη, ο μηχανικός μπορεί να συγκεντρώσει στοιχεία που θα τον βοηθήσουν στη δουλειά του. Μπορεί να έχει πρόσβαση στο ιστορικό του αυτοκινήτου, να έχει ενημερωθεί μέσα από το διαδίκτυο για κάποιο πρόβλημα που ενδεχομένως έχει το αυτοκίνητο, να έχει βρει τεχνική βιβλιογραφία, ή ηλεκτρικά σχέδια για τη βλάβη για την οποία τον έχει ενημερώσει ο πελάτης, ή να έχει ήδη παραγγείλει τα ανταλλακτικά που θα χρειαστούν.

Φτάνοντας ο πελάτης στον χώρο του συνεργείου, ο μηχανικός θα τον χαιρετήσει και θα μιλήσει για λίγο μαζί του, ώστε να του δείξει το ενδιαφέρον του. Είναι απαραίτητο να ξεκινήσει τοποθετώντας ένα κάλυμμα στο κάθισμα του οδηγού, νάιλον προστατευτικό στο τιμόνι και ένα χαρτόνι στο σημείο που πατά ο οδηγός, ώστε να δείξει στον πελάτη ότι σέβεται την καθαριότητα του αυτοκινήτου του. Αυτό πρέπει να γίνει άμεσα και μπροστά στον πελάτη, πριν καθίσει στο κάθισμα του οδηγού.


Άσχετα με την αιτία εισόδου στο συνεργείο, είναι απαραίτητο να πραγματοποιηθεί ένας προκαταρκτικός έλεγχος στο αυτοκίνητο. Ο έλεγχος αυτός γίνεται ιδανικά με τη χρήση ενός καταλόγου-λίστας. Χρησιμεύει στον εντοπισμό ενδεχόμενων επιπλέον εργασιών, ώστε να αξιοποιούνται όλες οι ευκαιρίες πωλήσεων, χωρίς όμως να φανεί ότι ο μηχανικός πιέζει για πωλήσεις. Η εξέταση του αυτοκινήτου μαζί με τον πελάτη και με τη χρήση λίστας σημείων ελέγχου, αναπτύσσει μία σχέση εμπιστοσύνης. Επίσης εξασφαλίζει ότι αυτός θα κατανοήσει πλήρως τις εργασίες που πρέπει να γίνουν.

Εάν το συνεργείο έχει σε εξέλιξη μία προσφορά για ανταλλακτικά ή κάποια εποχιακή προσφορά για τοποθέτηση αξεσουάρ, βεβαιωθείτε ότι ο πελάτης είναι ενήμερος. Χωρίς και πάλι να τον πιέσετε να αγοράσει…

Χρησιμοποιείστε έντυπο Εντολής Επισκευής και σημειώστε σε αυτό όλα όσα ζητάει ο πελάτης. Σημειώστε και όσες παρατηρήσεις έχετε κάνει εσείς και δεν σας τις ανέφερε. Αυτό είναι σημαντικό ώστε να μην πει ο πελάτης «μα δεν με ενημέρωσες ότι ήταν απαραίτητο να…», αν συμβεί κάτι αργότερα. Επιπλέον, η καταγραφή εργασιών που εντοπίστηκαν, αλλά δεν έγιναν, θέτει τις βάσεις ώστε να πραγματοποιηθούν κάποια άλλη χρονική στιγμή.

Μιλήστε με τον πελάτη, αλλά κυρίως ακούστε τι θέλει
να σας πει. Αφιερώνοντας λίγα λεπτά μαζί του μπορεί
να αυξήσετε τις εργασίες που θα κάνετε σαν συνεργείο,
ή να βρείτε μία βλάβη γρηγορότερα βάσει αυτών που
σας έχει αναφέρει.

Ενημερώστε τον για τις επισκευές που πρόκειται να γίνουν και πόσο θα κοστίσουν. Αφήστε σε εκκρεμότητα τις εργασίες για τις οποίες δεν μπορείτε να κάνετε πρόβλεψη κόστους, δηλώνοντας ότι μόλις το μάθετε θα επικοινωνήσετε για να έχετε την έγκρισή του. Τα προβλήματα με το κόστος που δημιουργούνται στο τέλος της επισκευής μπορούν να ξεπεραστούν, αν δίνετε από την αρχή προσφορά τιμής. Ο πελάτης θα γνωρίζει πόσα χρήματα θα πληρώσει και δεν θα τον περιμένει μία δυσάρεστη έκπληξη κατά την παραλαβή του αυτοκινήτου.

Προσπαθήστε με ευγενικό τρόπο να τον πείσετε να μην παραμείνει στον χώρο του συνεργείου, αλλά να φύγει και να επιστρέψει όταν το αυτοκίνητο θα είναι έτοιμο. Η επιμονή κάποιων συνεργείων να φύγει οπωσδήποτε ο πελάτης, το μόνο που κάνει είναι να αυξάνει τη δυσπιστία απέναντι στο συνεργείο. Εάν επιμείνει να μείνει στον χώρο σας, θα πρέπει να τον έχετε κατάλληλα διαμορφωμένο, διότι δεν τον θέλετε μέσα στα πόδια του μηχανικού κατά τη διάρκεια της εργασίας του.

ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΒΑΣΙΛΑΚΗ   

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
Εγγραφείτε στο newsletter

Για να λαμβάνετε τα τελευταία νέα, ενημερώσεις και ειδικές προσφορές απευθείας στο email σας.