Πρωτοποριακή τεχνολογία κινητήρα
Mercedes-AMG

Πρωτοποριακή τεχνολογία κινητήρα

Ακολουθώντας τις δύο εκδόσεις με κινητήρες V8, η Mercedes-AMG παρουσιάζει την SL 43 (μικτή κατανάλωση: 9,4-8,9 λτ./100 χλμ., συνδυασμένες εκπομπές CO2: 214-201 γρ./χλμ.), ένα τεχνικά καινοτόμο μοντέλο ρόουντστερ που αναπτύχθηκε πρόσφατα. Κάτω από το καπό του ανοιχτού, 2+2 θέσεων, με υφασμάτινη μαλακή κουκούλα, βρίσκεται ένας εν σειρά τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας 2 λίτρων, που παρέχει την αρμόζουσα ισχύ.

Στην SL 43 είναι η πρώτη φορά που χρησιμοποιείται ηλεκτρικός υπερσυμπιεστής, σε αυτοκίνητο παραγωγής. Η συγκεκριμένη τεχνολογία προέρχεται από τη Formula 1 και το σύστημα αυτό είναι άμεσο παράγωγο της εξέλιξης που χρησιμοποιούσε με επιτυχία η Mercedes-AMG Petronas F1 Team, για πολλά χρόνια, στην κορυφαία κατηγορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Η νέα μορφή υπερσυμπίεσης εγγυάται ιδιαίτερα άμεση απόκριση στο γκάζι σε όλο το εύρος στροφών, προσφέροντας, έτσι, ακόμη πιο δυναμική εμπειρία οδήγησης, ενώ, ταυτόχρονα, αυξάνει την απόδοση.

Ο στροβιλοσυμπιεστής λειτουργεί μέσω του ηλεκτρικού συστήματος των 48 volt, το οποίο τροφοδοτεί, επίσης, τη γεννήτρια-μίζα με ιμάντα (RSG). Ως αποτέλεσμα, η Mercedes-AMG SL 43 έχει απόδοση 280 kW (381 ίπποι) και μέγιστη ροπή 480 Nm, συν μία πρόσθετη βραχυπρόθεσμη ισχύ 10 kW (14 ίπποι) από το RSG, σε ορισμένες οδηγικές καταστάσεις. Το νέο βασικό μοντέλο της οικογένειας SL ξεχωρίζει και με τον εκτεταμένο στάνταρ εξοπλισμό. Επιπλέον, πολλές επιλογές, που ενισχύουν την άνεση και την ασφάλεια, προσφέρουν ένα ευρύ φάσμα δυνατοτήτων εξατομίκευσης.

Στα 70 χρόνια εξέλιξής της, η SL γνώρισε τη μεταμόρφωση από ένα καθαρόαιμο αγωνιστικό αυτοκίνητο σε ένα ανοιχτό πολυτελές σπορ αυτοκίνητο και από καιρό είναι θρυλική, γι’ αυτόν, κυρίως, τον λόγο.

Η νέα Mercedes-AMG SL σηματοδοτεί, τώρα, ένα ακόμη ορόσημο στην ιστορία του μοντέλου. Συνδυάζει τον ξεχωριστό σπορ χαρακτήρα της αρχικής SL με τη μοναδική πολυτέλεια και την τεχνολογική υπεροχή των σύγχρονων μοντέλων Mercedes-AMG. Ως το νέο «βασικό» μοντέλο της σειράς, η SL 43 είναι ένα ιδιαίτερα καλό παράδειγμα. Με την πρωτοποριακή φιλοσοφία του κινητήρα του, το 2+2 θέσεων αυτοκίνητο απευθύνεται περισσότερο σε αγοραστές που γνωρίζουν ιδιαίτερα την τεχνολογία. Με τον συνδυασμό ενός σχετικά ελαφρού τετρακύλινδρου κινητήρα στον μπροστινό άξονα και την κίνηση στους πίσω τροχούς, παρουσιάζει εξαιρετικά χαρακτηριστικά χειρισμού.


«Ο ηλεκτρικός υπερσυμπιεστής καυσαερίων είναι ένα συναρπαστικό παράδειγμα της εκτεταμένης μεταφοράς γνώσεων μεταξύ της τεχνολογίας της Formula 1 και της ανάπτυξης αυτοκινήτων παραγωγής. Εφαρμόζοντας αυτό, σε συνδυασμό με τον ισχυρό τετρακύλινδρο M139, μπορέσαμε, επίσης, να αξιοποιήσουμε τον τεράστιο πλούτο της εμπειρίας των συναδέλφων μας στο τμήμα High Performance Powertrains της Mercedes-AMG. Η τεχνολογία αυξάνει την ευελιξία και, συνεπώς, την απόλαυση κατά την οδήγηση, ενώ, ταυτόχρονα, βελτιώνει την απόδοση του συστήματος μετάδοσης κίνησης. Έχουμε φιλόδοξους στόχους προς το ηλεκτρισμένο μέλλον μας. Καινοτόμα εξαρτήματα, όπως ο ηλεκτρικός στροβιλοσυμπιεστής καυσαερίων, μας βοηθούν να το πετύχουμε» Jochen Hermann, αρχιμηχανικός της Mercedes AMG GmbH.

Ο ηλεκτρικός υπερσυμπιεστής

Η αρχή λειτουργίας του ηλεκτρικού υπερσυμπιεστή καυσαερίων βασίζεται στην ίδια τεχνολογία, λοιπόν, που χρησιμοποιεί η Mercedes-AMG Petronas F1 Team. Ένας ηλεκτροκινητήρας πάχους περίπου 4 εκ. είναι ενσωματωμένος απευθείας στον άξονα του στροβιλοσυμπιεστή μεταξύ του τροχού του στροβίλου, στην πλευρά της εξάτμισης, και του τροχού του συμπιεστή, στην πλευρά εισαγωγής. Ηλεκτρονικά ελεγχόμενος, αυτός οδηγεί απευθείας τον άξονα του στροβιλοσυμπιεστή και, έτσι, επιταχύνει τον άξονα του συμπιεστή πριν το ρεύμα των καυσαερίων αρχίσει να τον κινεί συμβατικά. Αυτό βελτιώνει σημαντικά την άμεση απόκριση από τις στροφές στο ρελαντί και σε όλο το εύρος στροφών του κινητήρα.


Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης ανταποκρίνεται, ακόμη πιο άμεσα, στο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού, ενώ η συνολική εμπειρία οδήγησης είναι πιο δυναμική.

Επιπλέον, ο εξηλεκτρισμός του υπερσυμπιεστή επιτρέπει μεγαλύτερη ροπή στις χαμηλές στροφές. Αυτό αυξάνει την ευελιξία και βελτιστοποιεί την επιτάχυνση από τη στάση. Ακόμη και όταν ο οδηγός παίρνει το πόδι του από το γκάζι ή πατάει φρένο, η τεχνολογία του ηλεκτρικού στροβιλοσυμπιεστή είναι σε θέση να διατηρεί την πίεση υπερπλήρωσης, ανά πάσα στιγμή. Εξασφαλίζεται, δηλαδή, συνεχώς άμεση απόκριση.

Ο υπερσυμπιεστής, ο οποίος λειτουργεί μέσω του ενσωματωμένου ηλεκτρικού συστήματος 48 volt, λειτουργεί σε ταχύτητες έως και 170.000 σ.α.λ., γεγονός που επιτρέπει πολύ υψηλό ρυθμό ροής αέρα. Ο στροβιλοσυμπιεστής, ο ηλεκτροκινητήρας και τα ηλεκτρονικά ισχύος συνδέονται με το κύκλωμα ψύξης του κινητήρα καύσης για να δημιουργούν, διαρκώς, ένα βέλτιστο περιβάλλον θερμοκρασίας. Σε συνδυασμό με τον M139 2λιτρο, εν σειρά τετρακύλινδρο κινητήρα, η καινοτόμος τεχνολογία στην SL 43 παράγει ονομαστική ισχύ 280 kW (381 ίπποι) στις 6750 σ.α.λ. Η μέγιστη ροπή των 480 Nm είναι διαθέσιμη μεταξύ 3250 σ.α.λ. και 5000 σ.α.λ. Ανάλογα με την περίσταση, το σύστημα εγγυάται, επίσης, πρόσθετη ισχύ 10 kW (14 ίπποι) για σύντομο χρονικό διάστημα από τη γεννήτρια-μίζα με ιμάντα (RSG).

Το RSG δεύτερης γενιάς λειτουργεί, επίσης, ως ήπια υβριδικό στο ενσωματωμένο ηλεκτρικό σύστημα των 48 volt, το οποίο, εκτός από την προσωρινή ενίσχυση ισχύος, επιτρέπει λειτουργίες, όπως η διαδικασία ολίσθησης και η ανάκτηση ενέργειας για μέγιστη απόδοση. Ταυτόχρονα, η τεχνολογία 48 volt αυξάνει την άνεση, καθώς οι μεταβάσεις μεταξύ της λειτουργίας start-stop και της λειτουργίας ολίσθησης (gliding mode) είναι, σχεδόν, ανεπαίσθητες.

Με τεχνογνωσία από τη Formula 1, η Mercedes-AMG δημιούργησε ένα μοντέλο που συνδυάζει τον σπορ χαρακτήρα, την τεχνολογική υπεροχή και την πολυτέλεια που χαρακτηρίζουν την εταιρεία.

Η λειτουργία ολίσθησης

Σύμφωνα με τη Mercedes, η λειτουργία αυτή χαρακτηρίζεται από τα εξής: Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης αποσυνδέεται από το σύστημα μετάδοσης κίνησης και το αυτοκίνητο συνεχίζει να κυλά στη νεκρά. Η ένδειξη D για την επιλεγμένη σχέση μετάδοσης εμφανίζεται με πράσινο χρώμα στην οθόνη πολλαπλών λειτουργιών. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης σβήνει, εάν το επιτρέπει η κατάσταση οδήγησης και όλες οι λειτουργίες του αυτοκινήτου παραμένουν ενεργές. Η λειτουργία ολίσθησης ενεργοποιείται, εάν πληρούνται οι ακόλουθες προϋποθέσεις:

  1. Επιλέγεται το πρόγραμμα οδήγησης E.
  2. Η ταχύτητα είναι εντός του κατάλληλου εύρους.
  3. Η πορεία του δρόμου είναι κατάλληλη, π.χ., χωρίς απότομες ανηφόρες, κατηφορικές κλίσεις ή κλειστές στροφές.
  4. Δεν υπάρχει ρυμουλκούμενο συνδεδεμένο στον κοτσαδόρο του τρέιλερ και δεν έχει τοποθετηθεί σχάρα ποδηλάτου.
  5. Δεν πατά ο οδηγός, πια, το πεντάλ του γκαζιού ή του φρένου.

Η λειτουργία ολίσθησης μπορεί επίσης να ενεργοποιηθεί, εάν ο οδηγός επιλέξει τη ρύθμιση «Eco» για τον ηλεκτροκινητήρα (διαχείριση κινητήρα), στο πρόγραμμα κίνησης I. Η λειτουργία ολίσθησης απενεργοποιείται ξανά, εάν μία από τις προϋποθέσεις δεν πληρείται πλέον.

Πηγή: MERCEDES-BENZ
Επιμέλεια: ΝIΚΟΣ ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ   

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
Εγγραφείτε στο newsletter

Για να λαμβάνετε τα τελευταία νέα, ενημερώσεις και ειδικές προσφορές απευθείας στο email σας.