Αισθητήρες ταχύτητας τροχού
NTN Europe

Αισθητήρες ταχύτητας τροχού

Η NTN Europe, µε εµπειρία και τεχνογνωσία στα ρουλεµάν τροχού, ενισχύει την γκάµα της σε αισθητήρες ταχύτητας τροχού, οι οποίοι, πλέον, είναι απαραίτητοι για τη σωστή λειτουργία πολλών συστηµάτων, όπως το ESP, το ASR, το cruise control και ενσωµατωµένα συστήµατα πλοήγησης.

Το 1997, η NTN Europe δηµιούργησε, σε συνεργασία µε τους κατασκευαστές οχηµάτων, µία νέα τεχνολογία µε την ονοµασία ASB® (Active Sensor Bearing), η οποία αποτελεί πλέον παγκόσµιο πρότυπο. Αυτή η τεχνολογία επιτρέπει την αντικατάσταση της παλαιότερης παθητικής τεχνολογίας µε µία νέα «ενεργητική», που αποτελείται από έναν νέο τύπο στεγανού ρουλεµάν µε ενσωµατωµένο δακτύλιο διέγερσης. Στη νέας τεχνολογίας τσιµούχα έχουν ενσωµατωθεί µαγνήτες µε ακριβή διαδοχή βόρειων και νότιων µαγνητικών πόλων, οι οποίοι παρέχουν ένα ψηφιακό σήµα, ανάλογο µε την ταχύτητα περιστροφής του τροχού.

Το 2017, η NTN Europe αξιοποίησε την εµπειρία της και παρουσίασε την γκάµα αισθητήρων ταχύτητας τροχών, που προορίζονται για τη δευτερογενή αγορά.

Η νέα αυτή τεχνολογία προσφέρει πολλά πλεονεκτήµατα:

  1. Ανίχνευση σήµατος σε χαµηλή ταχύτητα
  2. Ενσωµάτωση του µαγνητικού δακτυλίου διέγερσης στο ρουλεµάν
  3. Μείωση του αριθµού των εξαρτηµάτων και απλοποιηµένη συναρµολόγηση τροχών
  4. Ακριβέστερη ανάγνωση των πληροφοριών
  5. Τυποποίηση εξαρτηµάτων.

Ο αισθητήρας ταχύτητας τροχού, ο οποίος τοποθετείται πάνω από την πλήµνη του τροχού ή το ηµιαξόνιο, σχεδιάστηκε για να ανιχνεύει την ταχύτητα περιστροφής κάθε τροχού. Στη συνέχεια, αυτές οι πληροφορίες αποστέλλονται στη µονάδα ελέγχου. Αυτός ο αισθητήρας αναπτύχθηκε για πρώτη φορά στο πλαίσιο του συστήµατος ABS και επιτρέπει στην κεντρική µονάδα επεξεργασίας να εντοπίσει σηµαντική µείωση της ταχύτητας σε έναν ή περισσότερους τροχούς, η οποία µπορεί να οδηγήσει στο µπλοκάρισµά τους. Στη συνέχεια, η ηλεκτρονική µονάδα επεµβαίνει άµεσα για να εγγυηθεί ότι ο τροχός δεν θα µπλοκάρει, ρυθµίζοντας την πίεση κάθε τροχού ξεχωριστά. Το φρενάρισµα είναι, έτσι, εξασφαλισµένο και ο οδηγός διατηρεί τον έλεγχο του οχήµατός του, ακόµη και σε περίπτωση απότοµου φρεναρίσµατος.

Μία αναπτυσσόµενη αγορά

Σήμερα, πάνω από το 92% των οχημάτων στον δρόμο διαθέτουν αισθητήρες ταχύτητας τροχού. Ένα όχημα περιέχει από δύο έως τέσσερις τέτοιους αισθητήρες, οι οποίοι στις περισσότερες περιπτώσεις είναι τοποθετημένοι μπροστά από το ρουλεμάν του τροχού. Όλα τα ρουλεμάν της γενιάς 3 είναι εξοπλισμένα με αυτήν την τεχνολογία, η οποία απαιτεί 4 αισθητήρες ανά όχημα.

Υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν την αγορά, όπως:

  1. Το σύστημα ελέγχου σταθερότητας (ESP), που είναι υποχρεωτικό από τον Σεπτέμβριο του 2011 στις ΗΠΑ και από τα τέλη του 2014 για τα κράτη μέλη της Ε.Ε.
  2. Η ισχυρή ανάπτυξη των συστημάτων ABS και ESP, τα τελευταία 10 χρόνια, σε ανεπτυγμένες χώρες και η ανάλογη ανάπτυξη σε αναδυόμενες αγορές, όπως η Κίνα, η Ινδία και η Βραζιλία.

Είναι ενδεικτικό ότι η παγκόσµια αγορά αισθητήρων ταχύτητας τροχού αποτιµήθηκε σε 1.473,7 εκατοµµύρια USD το 2020 και αναµένεται να φτάσει τα 2.625,3 εκατοµµύρια δολάρια, µέχρι το τέλος του 2027, σηµειώνοντας αύξηση µε εκτιµώµενο ρυθµό 7,9% µεταξύ 2021-2027.

Διαθέσιµες τεχνολογίες

  1. Παθητικοί αισθητήρες: Ένας οδοντωτός τροχός είναι προσαρτημένος στο ρουλεμάν του τροχού ή στο ημιαξόνιο. Ο αισθητήρας αποτελείται από ένα πηνίο τυλιγμένο γύρω από έναν μαγνητικό πυρήνα και έναν μόνιμο μαγνήτη. Κατά την περιστροφή, τα δόντια του τροχού δημιουργούν ένα μεταβαλλόμενο μαγνητικό πεδίο του οποίου η συχνότητα δίνει την ταχύτητα περιστροφής του τροχού. Αυτή η τεχνολογία δεν επιτρέπει την ανίχνευση σε πολύ χαμηλές ταχύτητες, ούτε την ανίχνευση της κατεύθυνσης που κινούνται οι τροχοί. Οι παθητικοί αισθητήρες χρησιμοποιούνται μόνο σε συνδυασμό με οδοντωτούς τροχούς.
  2. Ενεργοί αισθητήρες: Το κύριο πλεονέκτημα της ενεργής τεχνολογίας είναι ότι το σήμα έχει σταθερό πλάτος, ακόμη και σε χαμηλές ταχύτητες. Αυτό επιτρέπει την ακριβέστερη χρήση του σήματος ταχύτητας και την καλύτερη λειτουργία όλων των συστημάτων που συνδέονται με αυτό το σήμα. Οι ενεργοί αισθητήρες χρησιμοποιούνται, κυρίως, σε συνδυασμό με έναν μαγνητικό δακτύλιο διέγερσης, που βρίσκεται στο ρουλεμάν του τροχού (τεχνολογία ASB®). Ορισμένοι ενεργοί αισθητήρες χρησιμοποιούνται, επίσης, με τον παλαιότερο τύπο οδοντωτών τροχών. Υπάρχουν 3 διαφορετικοί τύποι ενεργών αισθητήρων:
  • Ενεργός αισθητήρας φαινομένου HALL: Ο αισθητήρας αυτός αποτελείται από έναν ημιαγωγό συνδεδεμένο με ένα ηλεκτρονικό κύκλωμα. Αυτό παράγει ένα εναλλασσόμενο ρεύμα. Το ηλεκτρονικό τμήμα του αισθητήρα μετατρέπει το αναλογικό σήμα ρεύματος σε ψηφιακό.
  • Ενεργός αισθητήρας hall, που χρησιμοποιείται σε συνδυασμό με μαγνητικό δακτύλιο διέγερσης σε τσιμούχα: Το μαγνητικό πεδίο παράγεται, όταν ο βόρειος και ο νότιος πόλος του δακτυλίου διέγερσης περιστρέφονται μπροστά από τον αισθητήρα. Ο οδοντωτός τροχός, σε αυτή την περίπτωση, αντικαθίσταται από έναν μαγνητικό δακτύλιο διέγερσης.
  • Ενεργός αισθητήρας μαγνητικής αντίστασης: Αυτή η τεχνολογία επιτρέπει την ανίχνευση σήματος, όπου ο αισθητήρας βρίσκεται πιο μακριά από τον δακτύλιο διέγερσης.

Η αντικατάσταση του αισθητήρα

Εάν χαλάσει ο αισθητήρας, η προειδοποιητική λυχνία του ABS στο ταμπλό ανάβει. Ένας ελαττωματικός αισθητήρας μπορεί, επίσης, να προκαλέσει την ενεργοποίηση του συστήματος ABS, ενώ το όχημα βρίσκεται υπό κανονικές συνθήκες πέδησης. Όταν ανιχνεύεται βλάβη στο σύστημα ABS, περίπου στο 80% αυτών των περιπτώσεων, οφείλεται σε ελαττωματικό αισθητήρα.

Ο αισθητήρας ταχύτητας τροχού δεν είναι ένα εξάρτημα που φθείρεται. Συνήθως, αστοχεί λόγω παλαιότητας ή βλάβης και η αστοχία του μπορεί να ακινητοποιήσει ένα όχημα. Έτσι, για λόγους ασφαλείας, είναι απαραίτητο να μπορείτε να προμηθευτείτε ένα ποιοτικό ανταλλακτικό και στον συντομότερο χρόνο. Λόγω της θέσης τους, οι αισθητήρες είναι εκτεθειμένοι στις εξωτερικές συνθήκες, όπως το νερό, η βρωμιά και, γενικά, μικρά αντικείμενα στον δρόμο.


Η NTN Europe προσφέρει προϊόντα που έχουν δοκιµαστεί και αποδειχθεί ότι αντέχουν στις πιο σκληρές συνθήκες.

ΠΡΟΣΟΧΗ!
Ο αισθητήρας ταχύτητας τροχού είναι ένα ευαίσθητο εξάρτημα. Πρέπει να τον χειρίζεστε με προσοχή, καθώς μπορεί εύκολα να καταστραφεί κατά την αλλαγή του ρουλεμάν τροχού.

Η γκάµα προϊόντων της NTN Europe

Η NTN Europe προσφέρει µία πλήρη γκάµα αισθητήρων ταχύτητας τροχού, που συνδυάζει όλες τις διαθέσιµες τεχνολογίες στην αγορά, σήµερα. Η γκάµα αισθητήρων ταχύτητας τροχού περιλαµβάνει 324 κωδικούς, που καλύπτουν σχεδόν 7000 εφαρµογές οχηµάτων, ενώ, µέχρι το τέλος του 2022, αναµένεται να προστεθούν επιπλέον 100 αισθητήρες. Αυτή τη στιγµή, είναι διαθέσιµοι 192 παθητικοί αισθητήρες και 132 ενεργοί, καλύπτοντας έτσι όλες τις τεχνολογίες της αγοράς.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
Εγγραφείτε στο newsletter

Για να λαμβάνετε τα τελευταία νέα, ενημερώσεις και ειδικές προσφορές απευθείας στο email σας.