Οι απαιτήσεις των συνεργείων για οχήματα υψηλής τάσης
εγκαταστάσεις

Οι απαιτήσεις των συνεργείων για οχήματα υψηλής τάσης

Σε συνέχεια του νόμου για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, εκδόθηκε η Κοινή Υπουργική Απόφαση όπου περιγράφονται οι όροι και οι προϋποθέσεις για τη λειτουργία των συνεργείων που αναλαμβάνουν εργασίες επισκευής και συντήρησης σε οχήματα υψηλής τάσης.

Με την ΚΥΑ 194135/2021 – ΦΕΚ 3407/Β/28-7-2021 καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις για τη λειτουργία συνεργείου για οχήματα υψηλής τάσης. Μεταξύ άλλων αναφέρονται οι απαιτούμενες εγκαταστάσεις, τα μέτρα πυρασφάλειας, ο υποχρεωτικός ειδικός εξοπλισμός, διοικητικές, τεχνικές και άλλες απαιτήσεις, οι σχετικοί έλεγχοι καθώς και ο εξοπλισμός ασφαλείας των τεχνιτών.

Σύμφωνα με την Κοινή Υπουργική Απόφαση, Αρμόδια Αρχή για την αναγγελία έναρξης λειτουργίας των συνεργείων οχημάτων υψηλής τάσης, τη διενέργεια ελέγχων, καθώς και για την ανάκληση και σφράγιση των συνεργείων ορίζεται η οικεία Περιφερειακή Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών, όπου υπάγεται το συνεργείο.

Η ΕΟΒΕΑΜΜ, κατά τη σχετική ενημέρωση προς τα συνεργεία, σημείωσε πως «μετά από επίμονη και συστηματική παρέμβαση της Ομοσπονδίας μας και της ορισθείσας ομάδας εργασίας στο αρμόδιο Υπουργείο, σχεδόν όλες οι θέσεις μας έγιναν δεκτές στη σχετική υπουργική απόφαση».

Η Ομοσπονδία ανέδειξε τα παρακάτω:

  1. Έγινε δεκτή η παροχή της δυνατότητας να λειτουργεί συνεργείο οχημάτων υψηλής τάσης στην ίδια εγκατάσταση συνεργείου συμβατικών οχημάτων. Ειδικά για τα φανοποιεία, απαιτείται διακριτός χώρος με απόσταση 3 μέτρων ανάμεσα στις θέσεις εργασίας. Αρχικά προβλεπόταν πλήρης απαγόρευση συνύπαρξης φανοποιείου και συνεργείου οχημάτων υψηλής τάσης.
  2. Έγινε δεκτή η παροχή δυνατότητας να χρησιμοποιείται ο χώρος επισκευής και συντήρησης των συμβατικών οχημάτων και ως χώρος εργασιών για τα οχήματα υψηλής τάσης.
  3. Έγινε δεκτό ο χώρος αναμονής και ελέγχου να ορίζεται εντός ή εκτός (στον προαύλιο χώρο) του συνεργείου (χωρίς να απαιτείται η τοποθέτηση «κοντέινερ»).
  4. Μειώθηκε δραστικά η απαιτούμενη επιφάνεια του χώρου αναμονής και ελέγχου σε σχέση με την αρχικά προβλεπόμενη.
  5. Έγινε δεκτή η παροχή δυνατότητας των συνεργείων οχημάτων υψηλής τάσης να μην διατηρούν χώρο αναμονής και ελέγχου, εφόσον συμβληθούν με κατάλληλη επιχείρηση οδικής βοήθειας.
  6. Έγινε δεκτή η παροχή δυνατότητας των συνεργείων οχημάτων υψηλής τάσης να μην διατηρούν χώρο εναπόθεσης και φύλαξης των μπαταριών, εφόσον συμβληθούν με κατάλληλο φορέα διαχείρισης μπαταριών.
  7. Απαλείφθηκε η (αρχικά προβλεπόμενη) πρόβλεψη για παραπομπή των οχημάτων σε άλλο συνεργείο από τις υπηρεσίες Μεταφορών, σε περίπτωση διαπίστωσης ακαταλληλότητας του συνεργείου οχημάτων υψηλής τάσης.

Επιπλέον, στην ανακοίνωσή της επεσήμανε ότι «η σχέση συνεργασίας που έχει χτιστεί τα τελευταία χρόνια, ανεξαρτήτως κυβέρνησης, με τις Υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών, αποτελεί σημαντική συνθήκη για τις καίριες παρεμβάσεις της Ομοσπονδίας στα κέντρα λήψης αποφάσεων προς το συμφέρον του Κλάδου».

Σημειώνεται ότι θα υπάρξει ενημέρωση και σχετικά με τους τεχνίτες των οχημάτων υψηλής τάσης.


Δείτε αναλυτικά τους όρους και τις προϋποθέσεις για τη λειτουργία των συνεργείων στην ΚΥΑ 194135/2021 – ΦΕΚ 3407/Β/28-7-2021.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
Εγγραφείτε στο newsletter

Για να λαμβάνετε τα τελευταία νέα, ενημερώσεις και ειδικές προσφορές απευθείας στο email σας.