Ψηφιακό συνέδριο για την ηλεκτροκίνηση
digital event

Ψηφιακό συνέδριο για την ηλεκτροκίνηση

Το 1ο ψηφιακό συνέδριο για την ηλεκτροκίνηση ανέδειξε τις εξελίξεις που υπάρχουν στον συγκεκριµένο τοµέα και τους βασικούς παράγοντες που συµβάλλουν στην ανάπτυξη της αγοράς.

Με την ηλεκτροκίνηση να συνεχίζει να κερδίζει έδαφος, την Τρίτη 24 Νοεµβρίου πραγµατοποιήθηκε το Electric Vehicle Conference, που διοργανώθηκε από την εταιρεία Boussias Communications. Στο ψηφιακό συνέδριο, στο οποίο συµµετείχαν περισσότεροι από 170 σύνεδροι, διακεκριµένοι οµιλητές από την Ελλάδα και τη διεθνή επενδυτική, επιχειρηµατική και επιστηµονική κοινότητα, αναφέρθηκαν στις εξελίξεις σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο, στις νέες νοµοθετικές ρυθµίσεις και τα νέα δεδοµένα που φέρνουν στη χώρα µας, καθώς και στις ευκαιρίες που δηµιουργούνται µε τα ηλεκτρικά οχήµατα.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, και η Γενική Γραμματέας του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κα Αλεξάνδρα Σδούκου, ανέλυσαν τον πρόσφατο νόμο 4710/2020 για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης αλλά και τα σχέδια της κυβέρνησης.


Πιο συγκεκριµένα, ο κ. Καραµανλής παρουσίασε τους 4 άξονες του σχεδίου του Υπουργείου που αφορούν α) την ανανέωση του στόλου οχηµάτων, β) τη δηµιουργία υποδοµών φόρτισης, γ) την παρακολούθηση της αγοράς της ηλεκτροκίνησης, µέσα από το σχετικό µητρώο, καθώς και δ) τη ρύθµιση της αδειοδότησης και λειτουργίας συνεργείων επισκευής και συντήρησης ηλεκτρικών οχηµάτων, καθώς και των απαιτούµενων προσόντων για την άδεια ασκήσεως του επαγγέλµατος του τεχνίτη ηλεκτρικών οχηµάτων.

Ακόμη, στο συνέδριο συμμετείχαν ομιλητές από φορείς όπως η ΔΕΗ, η ΔΕΠΑ, το Πράσινο Ταμείο, η ΚΕΔΕ, η ΔΕΔΔΗΕ, καθηγητές από ανώτατα ιδρύματα της χώρας, καθώς και εκπρόσωποι εταιρειών, οι οποίοι επεσήμαναν τα οφέλη της ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης, τις ευκαιρίες και τις προοπτικές που αναδύονται, αλλά και τις δράσεις, τις προτάσεις και τη συμβολή τους στην προώθηση της χρήσης ηλεκτρικών οχημάτων.

Παράλληλα, την εμπειρία τους από άλλες χώρες μοιράστηκαν οι ομιλητές από εταιρείες και Οργανισμούς του εξωτερικού. Πιο συγκεκριμένα, η Christina Bu, Γενική Γραμματέας της Νορβηγικής Ομοσπονδίας Ηλεκτροκίνησης, αναφέρθηκε στην επιτυχία της Νορβηγίας και εξήγησε πώς η χώρα κατάφερε να ξεπεράσει την Κίνα και να είναι πλέον πρώτη σε ποσοστό ηλεκτρικών οχημάτων. Από την πλευρά του, ο Rolf Ganter, κατάλληλος σε θέματα επενδύσεων στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, ως επικεφαλής Επενδύσεων για την Ευρώπη στην UBS, παρουσίασε την πορεία των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως και την εκτίμηση για το μέλλον, καθώς και τους παράγοντες που συμβάλλουν στην αύξηση της απήχησης της ηλεκτροκίνησης, μεταξύ των οποίων η μείωση του κόστους των ηλεκτροκίνητων οχημάτων και τα κρατικά κίνητρα για την αγορά τους.

Οι ομιλητΕς του συνεδρΙου

Ο Διευθυντής στρατηγικής της AVERE (Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ηλεκτροκίνησης), Jayson Dong, μίλησε για τις ευκαιρίες που δημιουργεί η υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων και εστίασε στις μπαταρίες, παρουσιάζοντας την πορεία της αγοράς, την εξέλιξη της τεχνολογίας τους, καθώς και τη σημασία της ανακύκλωσής τους. Επιπλέον, ο Christian Will, υπεύθυνος των υποδομών φόρτισης των ηλεκτρικών φορτηγών στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Daimler, αναφέρθηκε στα οφέλη που προσφέρει σε κάθε εταιρεία η στροφή στην ηλεκτροκίνηση. Από την πλευρά του, ο Dr James Edmondson, επικεφαλής Αναλυτής Τεχνολογίας της IDTechEx, εξήγησε πώς οι εταιρείες μπορούν να στραφούν στην ηλεκτροκίνηση και να επωφεληθούν από την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών.

Τέλος, η Maria Wiese, Υπεύθυνη ανάλυσης αγοράς στο CEVT (China Euro Vehicle Technology AB), ανέλυσε πώς η τεχνολογική ανάπτυξη στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, με τη βελτίωση της αυτονομίας, τη μείωση των τιμών και την εξέλιξη των μπαταριών, συμβάλλει στην αύξηση των πωλήσεων των ηλεκτρικών οχημάτων. Παράλληλα, επεσήμανε πως μέχρι το 2030 θα έχουν παρουσιαστεί πολλά ηλεκτρικά μοντέλα που θα καλύπτουν τις διαφορετικές ανάγκες των πελατών, ενώ εκτίμησε πως το 2040 οι πωλήσεις των ηλεκτρικών (BEV – EV) θα είναι ίδιες με τις πωλήσεις οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, στα οποία, πέρα από τα συμβατικά οχήματα ICE, συμπεριλαμβάνονται και υβριδικά, plug-in και ήπια υβριδικά.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
Εγγραφείτε στο newsletter

Για να λαμβάνετε τα τελευταία νέα, ενημερώσεις και ειδικές προσφορές απευθείας στο email σας.