Σύστημα αισθητήρων επαφής
CES2020

Σύστημα αισθητήρων επαφής

Η εταιρεία παρουσίασε στο CES 2020, σε παγκόσµια πρεµιέρα, τους νέους αισθητήρες που βελτιώνουν την ασφάλεια κατά την αυτοµατοποιηµένη διαδικασία παρκαρίσµατος, αλλά έχουν και διάφορες άλλες χρήσεις.

Η εταιρεία Continental συµπληρώνει το χαρτοφυλάκιό της σε αισθητήρες αυτοκινήτων µε την εξέλιξη του νέου συστήµατος αισθητήρων επαφής CoSSy (Contact Sensor System). Αυτό το σύστηµα ανιχνεύει την επαφή σε χαµηλή ταχύτητα µεταξύ ενός οχήµατος και ενός ατόµου ή ενός αντικειµένου. Στην έκθεση CES 2020, που πραγµατοποιήθηκε 7-10 Ιανουαρίου στο Λας Βέγκας, η Continental παρουσίασε το νέο σύστηµα και τον τρόπο µε τον οποίο µπορεί να συµβάλλει στην ασφάλεια.

Τα σήματα των αισθητήρων του CoSSy μπορούν να καλύψουν διάφορες περιπτώσεις, όπως η ανίχνευση βανδαλισμού (γρατζουνιές) ή περιστατικά σύγκρουσης χαμηλής ταχύτητας, καθώς αυτά τα είδη επαφής έχουν έναν χαρακτηριστικό ήχο. Άλλες λειτουργίες που υποστηρίζονται περιλαμβάνουν την αναγνώριση της οδικής κατάστασης, την ταυτοποίηση του οδηγού μέσω της φωνής του ή την αναγνώριση οχημάτων έκτακτης ανάγκης. Ακόμη και η επικοινωνία μέσω αφής θα μπορούσε να ενεργοποιηθεί από το CoSSy: Ένα χτύπημα στην πόρτα από τον οδηγό μπορεί να είναι αρκετό για να ανοίξει η πόρτα αυτόματα.


Ο ήχος που παράγεται από το αμάξωμα είναι σήμα που παρέχει πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με το κοντινό περιβάλλον του οχήματος. Το CoSSy είναι ειδικά σχεδιασμένο για να ανιχνεύει τους ήχους πολλών τύπων επαφών.
Laurent Fabre, επικεφαλής του τμήματος Passive Safety & Sensorics της Continental


Το σύστηµα θα περιλαµβάνει συνήθως δύο έως δώδεκα αισθητήρες εγκατεστηµένους σε συγκεκριµένες θέσεις και θα εντοπίζουν αντικείµενα που βρίσκονται εκτός της εµβέλειας άλλων αισθητήρων του αυτοκινήτου.

Η σηµασία του ήχου

Αξιοποιώντας την πολυετή εμπειρία στους αισθητήρες σύγκρουσης, η Continental έχει αναπτύξει έναν μικροσκοπικό αισθητήρα ήχου, ο οποίος συντονίζεται σε επαφές χαμηλής ταχύτητας.

Η πρώτη γενιά των αισθητήρων CoSSy μπορεί να χρησιμοποιήσει τον ήχο του αμαξώματος ως δείκτη για την επαφή με κάποιο αντικείμενο κατά τη διάρκεια της αυτοματοποιημένης στάθμευσης.


Οι επαφές χαµηλής ταχύτητας χαρακτηρίζονται από ένα διαφορετικό µοτίβο ηχητικού σήµατος που παράγεται από το αµάξωµα.
Andreas Forster, Διευθυντής της Next Generation Technology στο τµήµα Passive Safety & Sensorics της Continental.

Οι αισθητήρες μεταδίδουν τα σήματά τους σε ένα κεντρικό σύστημα επεξεργασίας που μπορεί να είναι μία ειδική ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου (ECU) ή να ενσωματωθεί σε μία υπάρχουσα ECU, όπως η μονάδα ελέγχου αερόσακων.

Η Continental εκτιμά πως το CoSSy θα μπορούσε να συμβάλλει στην αναγνώριση της κατάστασης του οδοστρώματος, π.χ. από τον ήχο του νερού που χτυπά το αμάξωμα από κάτω, και να προειδοποιήσει για την πιθανότητα υδρολίσθησης.

Πολλές ακόµα χρήσεις των αισθητήρων

Ο ήχος που προέρχεται από το αμάξωμα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πηγή πληροφόρησης και για άλλες εφαρμογές. Αν π.χ. ένα παρκαρισμένο αυτοκίνητο χτυπηθεί ή γδαρθεί, οι αισθητήρες CoSSy μπορούν να προσδιορίσουν τον χρόνο του περιστατικού. Το σήμα του αισθητήρα θα μπορούσε επίσης να χρησιμοποιηθεί για να ενεργοποιήσει την κατάλληλη κάμερα και να τραβήξει μία φωτογραφία ή να ενημερώσει τον άλλο οδηγό με κάποιον ήχο ή να στείλει την πληροφορία σε κάποιο smartphone.


Ένα σύστηµα αισθητήρων που διαχωρίζει τους ήχους και αντιλαµβάνεται τη διαφορά ανάµεσα στον αποµακρυσµένο ήχο, το απλό χτύπηµα, την παραµόρφωση, την γρατζουνιά.
Με βάση το ηχητικό σήµα που λαµβάνει το CoSSy, το όχηµα µπορεί να ακινητοποιηθεί, σε περίπτωση ανίχνευσης σύγκρουσης χαµηλής ταχύτητας.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
Εγγραφείτε στο newsletter

Για να λαμβάνετε τα τελευταία νέα, ενημερώσεις και ειδικές προσφορές απευθείας στο email σας.