Συνδεδεμένη κινητικότητα και οδική ασφάλεια 
Bosch

Συνδεδεμένη κινητικότητα και οδική ασφάλεια 

Το δημόσια χρηματοδοτούμενο ερευνητικό έργο, στο οποίο η Bosch έχει κεντρικό ρόλο, θα καλύψει θεμελιώδεις πτυχές της επόμενης γενιάς ασύρματης τεχνολογίας, για την ενίσχυση της συνδεδεμένης κινητικότητας και τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. 

Το έργο 6G-ICAS4Mobility στοχεύει στη στενότερη διασύνδεση των συστημάτων επικοινωνίας και ραντάρ, τα οποία επί του παρόντος λειτουργούν χωριστά, και στο να τα ενσωματώσει σε ένα ενιαίο σύστημα 6G. Τα επόμενα τρία χρόνια, θα αναπτύξει κρίσιμα θεμέλια του μελλοντικού προτύπου 6G και με αυτόν τον τρόπο θα συμβάλει σημαντικά στη διασφάλιση της τεχνολογικής ισχύος της Γερμανίας και της Ευρώπης. Η κοινοπραξία, που αποτελείται από πανεπιστήμια, προμηθευτές αυτοκινήτων, ειδικούς επικοινωνιών και ραντάρ και παρόχους drones, υπό την ηγεσία της Bosch, έχει ξεκινήσει την έρευνά της. 

Τα συνδεδεμένα οχήματα θα κάνουν την κινητικότητα πιο αποτελεσματική, ασφαλέστερη, πιο ξεκούραστη και πιο έξυπνη. Γι’ αυτό, θα πρέπει να μπορούν με αξιοπιστία να ανταλλάσσουν δεδομένα μεταξύ τους και με το περιβάλλον τους. Διάφοροι αισθητήρες, όπως τα ραντάρ, θα παίξουν καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Οι αισθητήρες θα επιτρέπουν στα οχήματα να «βλέπουν» και να αναγνωρίζουν το περιβάλλον τους, βοηθώντας τα, π.χ., να αποφεύγουν συγκρούσεις. 

 Ειδικά για την αυτόνομη λειτουργία των οχημάτων, οι αισθητήρες είναι απαραίτητοι. Προς το παρόν, τα συστήματα επικοινωνίας και αισθητήρων λειτουργούν, συνήθως, ανεξάρτητα το ένα από το άλλο, παρόλο που έχουν πολλά κοινά όσον αφορά χαρακτηριστικά, όπως η επεξεργασία σήματος ή η αρχιτεκτονική του συστήματος. 

Στο μέλλον, τα δεδομένα αισθητήρων σε πραγματικό χρόνο από διαφορετικές κινητές μονάδες (όπως τα οχήματα) θα συντονίζονται και θα συνδυάζονται μέσω κινητών επικοινωνιών 6G για να δημιουργούν μία πιο ακριβή εικόνα του περιβάλλοντος χώρου των οχημάτων. Αυτό θα αυξήσει την οδική ασφάλεια και την αποτελεσματικότητα της χρήσης του δρόμου. Ταυτόχρονα, η άμεση ενσωμάτωση λειτουργιών ραντάρ σε μελλοντικά μοντέλα επικοινωνίας θα μειώσει το κόστος και θα οδηγήσει σε πιο αποτελεσματική χρήση των σπάνιων ασύρματων πόρων. 

Εκτός από την αντιμετώπιση σχετικών σεναρίων για την οδική κυκλοφορία, οι γνώσεις που θα αποκτηθούν από το έργο θα χρησιμεύσουν, ειδικότερα, ως τεχνικά θεμέλια για εφαρμογές στον τομέα των συνδεδεμένων drones, καθώς και στο Industry 4.0 (π.χ. για συστήματα μεταφορών χωρίς οδηγό).  

Η άμεση ανταλλαγή δεδομένων  

Η στενότερη διασύνδεση και η ενσωμάτωση της επικοινωνίας και των αισθητήρων (ICAS) έχει συζητηθεί εκτενώς, για αρκετά χρόνια, ειδικά στον ακαδημαϊκό κόσμο. Το έργο στοχεύει τώρα να αποδείξει ότι η τεχνολογία λειτουργεί στην πράξη, έτσι ώστε, στη συνέχεια, να μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μελλοντικό πρότυπο κινητών επικοινωνιών.  

«Το ICAS θεωρείται βασική τεχνολογία για μελλοντικά συστήματα 6G. Θα ανοίξει εντελώς νέες δυνατότητες που υπερβαίνουν κατά πολύ τις δυνατότητες των τρεχουσών ασύρματων τεχνολογιών», σημειώνει ο Andreas Muller, εμπνευστής του 6G-ICAS4Mobility και project manager των δραστηριοτήτων 6G στην Bosch, που είναι επικεφαλής της κοινοπραξίας. «Η κοινή χρήση του ασύρματου φάσματος, του υλικού και της επεξεργασίας σήματος καθιστά δυνατή την υλοποίηση όλων των συστημάτων πολύ πιο αποτελεσματικά συνολικά και τη σημαντική εξοικονόμηση κόστους και ενέργειας ταυτόχρονα», προσθέτει.  

Ο «πλευρικός σύνδεσμος», ο οποίος επιτρέπει την άμεση επικοινωνία μεταξύ δύο οχημάτων, παίζει σημαντικό ρόλο. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ανεξάρτητα από την υπάρχουσα υποδομή κινητών επικοινωνιών. Αυτό σημαίνει ότι, στο μέλλον,η αυτόνομη οδήγηση θα είναι επίσης δυνατή σε περιοχές με κακή κάλυψη κινητής τηλεφωνίας.

Η έρευνα 6G κερδίζει χώρο σε όλο τον κόσμο. Η γερμανική κυβέρνηση χρηματοδοτεί δραστηριότητες προς αυτή την κατεύθυνση ύψους 700 εκατομμυρίων ευρώ έως το 2025. Η ΕΕ έχει προϋπολογισμό άλλα 900 εκατομμύρια ευρώ για την περίοδο 2021-2027. Υπάρχουν, ανάλογα, γιγάντια επενδυτικά προγράμματα και σε άλλα μέρη του κόσμου, με τις ΗΠΑ, την Ιαπωνία, τη Νότια Κορέα και την Κίνα να πρωτοστατούν. Αυτό αντανακλά, μεταξύ άλλων, τη γεωπολιτική σημασία του 6G, καθώς και την αναμενόμενη σημασία του από την άποψη της τεχνολογικής κυριαρχίας. Οι ειδικοί προβλέπουν ότι το πρώτο πρότυπο 6G θα ολοκληρωθεί μέχρι, περίπου, το 2028.  

ΠΗΓΗ: BOSCH  

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
Εγγραφείτε στο newsletter

Για να λαμβάνετε τα τελευταία νέα, ενημερώσεις και ειδικές προσφορές απευθείας στο email σας.