Υβριδικό αυτοματοποιημένο χειροκίνητο κιβώτιο
Hybrid

Υβριδικό αυτοματοποιημένο χειροκίνητο κιβώτιο

Η ZF παρέχει στην αγορά ένα ηλεκτροκίνητο, αυτοµατοποιηµένο, χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, το eAMT, κατάλληλο για µικρά ηλεκτρικά και συµπαγή αυτοκίνητα, προσφέροντας λιγότερες εκποµπές ρύπων και περισσότερη άνεση.

Η τεχνολογία eAMT ενσωματώνει το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης άξονα (eVD) της ZF και ένα αυτοματοποιημένο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων (AMT) σε ένα ενιαίο σύστημα. Ο ενεργοποιητής κιβωτίου ταχυτήτων και ο ηλεκτρικός πίσω άξονας λειτουργούν μαζί, με μία έξυπνη αλληλεπίδραση. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα στο eAMT να μην υπάρχει πλέον διακοπή δύναμης έλξης. Ο ηλεκτροκινητήρας γεφυρώνει το χάσμα κατά την επιτάχυνση του AMT, χάρη στον σχεδιασμό του. Εκτός από τις υβριδικές λειτουργίες της ηλεκτρικής κίνησης, της ανάκτησης και ενίσχυσης, το eAMT διαθέτει επίσης ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης. Το λογισμικό της ZF ρυθμίζει τη δικτύωση και τον συντονισμό της μηχανής εσωτερικής καύσης, του ηλεκτροκινητήρα και του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων.


Με το eAMT, η ZF έχει αναπτύξει έναν ολοκληρωμένο υβριδικό μηχανισμό plug-in για τα μπροστοκίνητα αυτοκίνητα με εγκάρσια τοποθέτηση του κινητήρα.
Norman Schmidt-Winkel, τμήμα σχεδιασμού και εξέλιξης ηλεκτρικών μονάδων κίνησης της ZF.

  «Αυτό αυξάνει την ευελιξία για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις υπάρχουσες πλατφόρμες για να εφαρμόσουν συμβατική ή υβριδική τεχνολογία. Η ιδέα της ZF ενσωματώνει ένα αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο και ένα ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης για τον πίσω άξονα σε μία μονάδα. Σε ορισμένες κατηγορίες αυτοκινήτων, τα αυτόματα κιβώτια δεν είναι εύκολο να υιοθετηθούν για λόγους βάρους, χώρου ή κόστους. Σε αυτές τις περιπτώσεις, η αυτοματοποίηση των χειροκίνητων κιβωτίων ταχυτήτων είναι ένας πολύ καλός τρόπος να αυξηθεί σημαντικά η άνεση και η αποτελεσματικότητα για τους οδηγούς, καθώς δεν χρειάζεται να ενεργοποιούν τον συμπλέκτη ή να αλλάζουν ταχύτητες», συμπληρώνει ο ίδιος.

Χάρη στην ηλεκτρική κίνηση και την έξυπνη διαχείριση της κίνησης, η άνεση και η απόδοση του eAMT είναι σχεδόν ισοδύναμη με τις πιο δαπανηρές λύσεις του συστήματος μετάδοσης, όπως κιβώτια με μετατροπέα ροπής ή κιβώτια διπλού συμπλέκτη. Μόλις αποσυμπλέξει το AMT για να ενεργοποιηθεί μία νέα ταχύτητα, υπάρχει μία διακοπή της δύναμης έλξης. Αυτό είναι φυσιολογικό για τα αυτοματοποιημένα μηχανικά κιβώτια, λόγω του σχεδιασμού τους. Με τη λειτουργία υποστήριξης ροπής έλξης, το νέο eAMT αντισταθμίζει σχεδόν πλήρως αυτή τη σύντομη διακοπή της ελκτικής δύναμης. Η ηλεκτρική κίνηση στον πίσω άξονα γεφυρώνει με ακρίβεια τη διακοπή με μία τέλεια χρονισμένη παροχή ροπής.


Ένα όχημα επίδειξης με eAMT που βασίζεται σε μία τρέχουσα συμπαγή πλατφόρμα SUV αναδεικνύει το πόσο καλά λειτουργεί αυτή η ισορροπία δύναμης μεταξύ του θερμικού κινητήρα, του αυτοματοποιημένου κιβωτίου μετάδοσης και της πίσω ηλεκτρικής κίνησης σε πραγματικές συνθήκες. «Ο οδηγός αγνοεί εντελώς τις πολύπλοκες ακολουθίες του συστήματος και τις διαδικασίες ελέγχου», λέει ο Schmidt-Winkel.
Norman Schmidt-Winkel, τμήμα σχεδιασμού και εξέλιξης ηλεκτρικών μονάδων κίνησης της ZF.

Όταν επιταχύνει, μόνο τα οφέλη από την απόλυτα ομαλή και ισχυρή επιτάχυνση μπορεί να γίνουν αισθητά. Προηγουμένως, τα οφέλη αυτά θα ήταν διαθέσιμα μόνο σε πολύ πιο ακριβά, υβριδικής τεχνολογίας οχήματα με πιο περίπλοκα συστήματα μετάδοσης. Χρησιμοποιήσαμε επίσης τις δυνατότητες του συστήματος eAMT και για άλλα χαρακτηριστικά που αυξάνουν την αποδοτικότητα και την ασφάλεια οδήγησης.

Ηλεκτρική έλξη και πρόσφυση από τον πίσω άξονα

Ο ηλεκτροκίνητος πίσω άξονας δεν υποστηρίζει μόνο τις αλλαγές ταχυτήτων, θα ενεργοποιηθεί επίσης αυτόματα και ακαριαία μόλις απαιτηθεί πρόσθετη έλξη, όπως κατά την προσπέραση ή όταν απαιτείται κίνηση σε όλους τους τροχούς σε ολισθηρές διαδρομές.


Η ZF έχει επιλέξει ο ηλεκτρικός κινητήρας στο όχημα επίδειξης να είναι τόσο ισχυρός, ώστε να έχει τη δυνατότητα να κινεί το SUV μόνο με ηλεκτρική ισχύ.

Στη συνέχεια λειτουργεί ηλεκτροκίνητα και με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Αυτός ο τρόπος λειτουργίας του eAMT είναι ιδιαίτερα κατάλληλος για οδήγηση μέσα στην πόλη, σε λειτουργία επιβράδυνσης, σε κυκλοφοριακή συμφόρηση, καθώς και σε ελιγμούς και κατά τη στάθμευση. Αντίστροφα, το eAMT επιτρέπει την εξοικονόμηση ενέργειας ενώ κινείται με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αυτή η λειτουργία επωφελείται από τον ασύγχρονο κινητήρα (ASM – asynchronous machine) στο πίσω μέρος. Σε αντίθεση με τους σύγχρονους κινητήρες (PSM – permanent-field synchronous machines) ο πρώτος στρέφεται χωρίς αντίσταση, εφόσον η ηλεκτρονική μονάδα διαχείρισης δεν τον ενεργοποιεί. Το plug-in υβριδικό έχει επίσης γνωστά χαρακτηριστικά όπως η αυτόματη διακοπή λειτουργίας του κινητήρα και η ανάκτηση. Με το eAMT, οι κατασκευαστές μπορούν να επιλέξουν ελεύθερα το λειτουργικό πεδίο των μελλοντικών υβριδικών plug-in και να καθορίσουν πόσο ισχυροί θα είναι οι ηλεκτρικοί κινητήρες τους.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
Εγγραφείτε στο newsletter

Για να λαμβάνετε τα τελευταία νέα, ενημερώσεις και ειδικές προσφορές απευθείας στο email σας.